Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me telkens toch af of jullie vroeger aan jullie garagist vroegen om de auto ook maar vol te tanken, en geïrriteerd waren als ie dat weigerde...

Ook een verschil weer aan het SeC in Hasselt: na service zetten ze je auto buiten aan een TWC. Heb er nog nooit achter gevraagd ;)
De auto is met bijna 50% ingeleverd en krijg hem met 19% terug. Benzine auto’s gaan en niet leeg als ze stil staan en die zijn met 5 minuten bijgetankt. Toch wel een verschil. Daarnaast is het zo dat het gebruikelijk is dat ze aan de lader gezet worden. Tot nu toe bij andere service centra’s gewoon netjes gehad.
 
  • Like
Reactions: JanG007
De auto is met bijna 50% ingeleverd en krijg hem met 19% terug. Benzine auto’s gaan en niet leeg als ze stil staan en die zijn met 5 minuten bijgetankt. Toch wel een verschil. Daarnaast is het zo dat het gebruikelijk is dat ze aan de lader gezet worden. Tot nu toe bij andere service centra’s gewoon netjes gehad.
Als mijn auto in service stond kreeg ik regelmatig bericht. Opladen voltooid met..%. Hij werd dan in de werkplaats ingeplugd en weer verplaatst. Ook werd hij aan de superchargher gezet.
 
Ach de auto heeft soms best wel issues (understatement) maar het service center gaat heel ver met hun service.
Dit is een niveau dat ik nog niet elders ben tegengekomen.

Ik zie alleen soms mensen die wellicht terecht teleurgesteld zijn dat er iets is met hun auto en dan een receptionist staan uit te kafferen.
Dit zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die vele maanden op onderdelen moeten wachten. Onderdelen die als ze bij mij nodig zijn binnen 1-2 wkn uiterlijk binnen zijn. Het zijn soms net mensen die bij Tesla werken en ze werken kennelijk liever voor ambassadeurs dan voor mensen die nu toch al laten weten dat het hun laatste Tesla is geweest.

Ze maken er bij het SeC echt geen geheim van dat er auto's zijn met issues maar doen alles binnen hun mogelijkheden om het te verhelpen.
 
Inderdaad, als ik ergens niet tevreden van ben zal ik het ook laten weten, maar je bent uiteindelijk ook met mensen bezig dus kan je het die receptionist niet persoonlijk verwijten. Het scheelt als je rustig je punt duidelijk kan maken en begrip toont voor het feit dat het niet persoonlijk aan hen ligt.

En hoe ben je zelf: je hebt toch ook liever contact met mensen die begrip tonen dan mensen die echt niet tevreden zijn en zich ontladen.

Netto gezien ben ik overigens meer tevreden over mijn Tesla’s en de service dan onze BMW’s van weleer, en dat was ook geen slechte service. Maar soms gaan er dingen kapot die (nog) niet kapot horen te gaan en/of zijn ze niet voldoende hersteld, waardoor je terug moet, en daar had ik toch veel meer last van bij BMW dan bij Tesla. Netto gezien zijn onze Tesla’s betrouwbaarder, van betere kwaliteit en correctere service dan wat we ervaarden bij BMW. En toch, als je (nog) een BMW overweegt raad ik nog altijd mijn dealer van weleer aan.
 
Afgelopen Maandag was ik bij het SeC in Duiven (Arnhem) en daar ging een man helemaal buiten het boekje.

Het duurde in plaats van de beloofde 1 uur ongeveer 2 uur alvorens meneer zijn auto kreeg. De manier waarop hij die medewerker daarna aansprak was beschamend, triest en ergens ook zielig (voor de meneer zelf) tegelijk.

Hoe belangrijk zijn tijd wel niet was, bla, bla, bla.

Ja, je mag je ongenoegen uiten, maar op die manier was echt ver van hoe je zoiets hoort te doen.
 
Ik heb ook weleens last van het omgekeerde. Dat ik te netjes/aardig/beleefd/begripvol ben en dan met toch een slecht gevoel huiswaarts ga. Als je dan later hoort van mensen in soortgelijke situaties die stennis schoppen en dan wel 'hun zin' krijgen, voelt dat ook niet lekker.

Dit gezegd hebbende, ben ik niet van plan te veranderen :)
 
Afgelopen Maandag was ik bij het SeC in Duiven (Arnhem) en daar ging een man helemaal buiten het boekje.

Het duurde in plaats van de beloofde 1 uur ongeveer 2 uur alvorens meneer zijn auto kreeg. De manier waarop hij die medewerker daarna aansprak was beschamend, triest en ergens ook zielig (voor de meneer zelf) tegelijk.

Hoe belangrijk zijn tijd wel niet was, bla, bla, bla.

Ja, je mag je ongenoegen uiten, maar op die manier was echt ver van hoe je zoiets hoort te doen.

Je hebt er inderdaad wat trieste ridders bij zitten. "Go hard on the issue, soft on people" heb ik ooit eens ergens op een tegeltje gelezen, en dat blijkt nog niet zo'n slechte spreuk te zijn heb ik geleerd (door schade en schande, dat dan weer wel ;))
 
Ervaringen met Tesla-klantenservice gezocht

Gelukkig heb ik zelf nog geen negatieve ervaringen. Maar voor wie wel z’n leed wil delen zie link
Je krijgt alleen de kans om negatieve verhalen te vertellen. In positieve verhalen is Radar niet geïnteresseerd.
Ik heb dat in het verleden meegemaakt met Apple. Er was terecht kritiek van consumenten op de garantie afwikkeling van Apple.
Apple, onder meer met mijn hulp, heeft dit snel opgelost en was de uitzending van Radar niet meer nodig.
Nou, drie keer raden, die uitzending ging gewoon door, ook al wisten ze dat het probleem al lang opgelost was.
 
Neemt niet weg dat Tesla echt wel een service probleem heeft natuurlijk. Nou vind ik Radar niet echt een geschikt medium om mijn frustratie te ventileren (dat doe ik lekker hier - dank dat jullie allemaal naar mijn problemen willen luisteren, dat lucht op :)) en ik hou mijn ervaringen dan ook liever voor mezelf, Tesla en forum vrienden hier. Laat Radar maar lekker ergens anders sensatieverhalen opduikelen.