Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Mensen, gister bij Service center weer gehoord..
Tesla heeft een andere manier van werken. 90% van alle telefoontjes etc waren niet support gerelateerd en die extra tijd heeft Tesla gewoonweg (nog) niet.

Geen probleem gewoon een vraag? -> handleiding, forum, etc raadplegen.
Problemen? -> Via de app een afspraak inschieten.
Urgente problemen? -> Bel roadside assist en krijg een sleep of rij zelf naar een service center.
 
Geen probleem gewoon een vraag? -> handleiding, forum, etc raadplegen.

Wel fijn dat Tesla HET forum zo waardeert, dat we een deel van hun werkzaamheden mogen doen.

Zonder gekkigheid: Tesla kan wel vinden dat alles anders moet, maar willen je klanten daar niet in mee, dan zit je in een doodlopende steeg.

Volgens mij kan ik de huidige sfeer onder Tesla owners zo samenvatten: briljante auto, met goed snellaad netwerk, en extreem belabberde service. Verandert dat laatste de is de kans groot dat de volgende auto weer een Tesla.

Nou Tesla, haal je kop uit je bips. Je weet wat je te doen staat.
 
Wel fijn dat Tesla HET forum zo waardeert, dat we een deel van hun werkzaamheden mogen doen.

Zonder gekkigheid: Tesla kan wel vinden dat alles anders moet, maar willen je klanten daar niet in mee, dan zit je in een doodlopende steeg.

Volgens mij kan ik de huidige sfeer onder Tesla owners zo samenvatten: briljante auto, met goed snellaad netwerk, en extreem belabberde service. Verandert dat laatste de is de kans groot dat de volgende auto weer een Tesla.

Nou Tesla, haal je kop uit je bips. Je weet wat je te doen staat.
Vandaag mobile service aan huis gehad voor een loslatende chrome lijst op het rechter achterportier. De nieuwe lijst bleek krom te zijn dus die gaat er niet op. Monteur belt Tilburg en die geeft aan dat hij voorradig is. Monteur moest toch naar Tilburg omdat zijn laptop het niet meer doet. Belt me om 4 uur of ik morgen tijd heb. Het kan de hele dag want hij heeft tijd genoeg vrij. Hij haalt vanmiddag nog even vilt op in Den Haag voor op de aansluiting van de gordel die tegen de stoel tikt. Hij heeft ook kneedbaar rubber om tussen de rammels in de deurpanelen en gordelmontage naast de achterbank te doen. Ook nog even een testdrive gedaan om voorwielophanging en aandrijfassen te beluisteren. Morgen om 9 uur ga ik hem weer zien. De rest van de dag heeft hij vrij voor jullie problemen! Nooit zo netjes thuis bedient door een autobedrijf.
 
Vandaag mobile service aan huis gehad voor een loslatende chrome lijst op het rechter achterportier. De nieuwe lijst bleek krom te zijn dus die gaat er niet op. Monteur belt Tilburg en die geeft aan dat hij voorradig is. Monteur moest toch naar Tilburg omdat zijn laptop het niet meer doet. Belt me om 4 uur of ik morgen tijd heb. Het kan de hele dag want hij heeft tijd genoeg vrij. Hij haalt vanmiddag nog even vilt op in Den Haag voor op de aansluiting van de gordel die tegen de stoel tikt. Hij heeft ook kneedbaar rubber om tussen de rammels in de deurpanelen en gordelmontage naast de achterbank te doen. Ook nog even een testdrive gedaan om voorwielophanging en aandrijfassen te beluisteren. Morgen om 9 uur ga ik hem weer zien. De rest van de dag heeft hij vrij voor jullie problemen! Nooit zo netjes thuis bedient door een autobedrijf.

Ha, ze weten dus wel hoe het moet!
Ze creeer je fans en customers for life.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Het is moeilijk en bij vlagen onmogelijk om bij Tesla iemand te pakken te krijgen. Maar als je dan contact hebt dan ervaar ik de meeste mensen wel service gericht en zeker van goede wil. Ik blijf hopen dat het groei stuipen zijn.
 
Volgens mij kan ik de huidige sfeer onder Tesla owners zo samenvatten: briljante auto, met goed snellaad netwerk, en extreem belabberde service. Verandert dat laatste de is de kans groot dat de volgende auto weer een Tesla.
En heb je zelf slechte service-ervaringen, of is het gewoon van horen zeggen?

Van horen zeggen hoort service namelijk belabberd te zijn, maar ik heb echt niet te klagen.
 
Vandaag Mobile Service weer gehad. Chrome lijst op achterportier vervangen. En vilt op de aansluiting van de gordel geplakt die tegen de stoel tikte. Hiervoor is €60,- betekend. Daar ben ik het nu weer niet mee eens. Verder de panelen van de voorportieren gedemonteerd en met nieuwe clips en dubbelzijdig tape weer gemonteerd. Zit nu minder beweging in bij dichtslaan van de portieren. De monteur nam alle tijd om zijn werk zorgvuldig te doen. Daarover geen klachten.
 
Vandaag mijn MS100d weer opgehaald bij SEC Duiven. oorzaak van de high voltage storing was een kabel die door een steenmarter was aangevreten. PLC heater moest vervangen worden. grapje van 1.500,-
Bij het ophalen van de loaner viel mij op dat de aanstaande afspraak op 26 november voor het vervangen van de koplampen uit de app was verwijderd. De service medewerker gaf aan dat dit klopte en dat ze de lampen direct zouden vervangen bij deze reparatie, hoefde ik niet twee keer te komen. Perfect dacht ik en gaf complimenten voor het meedenken.
vandaag dus mijn auto opgehaald, wat denk je, lampen niet vervangen. Er is ook niks bekent dat dit zou gebeuren, ja natuurlijk is de aanstaande afspraak door ons verwijderd want het systeem kan geen twee afspraken aan. En wat nu? geen idee sorry.
Ik heb dus maar weer een nieuwe afspraak ingepland, 17 december.
Waarom wordt ik zo ontzettend moe van deze iedere keer terugkerende moeizame en in efficiënte klantonvriendelijke "service"? Het is zo ontzettend jammer want de auto is perfect.
 
Een achterlichtunit vervangen en de andere is los geweest en ja hoor, condens in beide (zelfs gedeelte op de klep), zijn vast niet lek, gewoon temperatuurverschil (is denk ik vocht van de montage ruimte). Gooi er dan zakje in......of droog ze eerst goed. Nu mag mobile service weer langskomen.
 
Condens lijkt bijna standaard. De nieuwe Porsche 992 heeft het ook, en ik dacht dat ik het ook in 1 van de achterlichten van mijn Model X gezien had. Onze BMW M2 had er ook last van.

Zover ik mee ben worden lichtblokken tegenwoordig altijd uitgevoerd met een poreuze filter om vocht op te lossen. Dus na een carwash kan condensatie ontstaan, maar die hoort na een tijd weg te trekken.
 
zou kunnen, maar nu wordt het meer....... al paar dagen aangekeken, dacht ook gaat wel weg, maar rij veel korte stukken (helpt ook niet echt) en led wordt niet echt warm. Gloeilampen wel en dan gaat het vaak zo weg. Maar nu je het zegt, ook bij de i3 gehad (ook led) en was ook weg na paar dagen...... dus wellicht even de tijd geven.
 
Hallo allemaal,

Ik heb toch ook mijn gedacht van de Customer Service...
Ik ben sinds september eigenaar van een Model X Long Range. Ik vind het de beste wagen die ik tot nu hebben gehad en ben echt een autofreak. Gebruiksgemak, rij-ervaring en alle voordelen van elektrisch te rijden.

Een tweetal weken na een de laatste update te hebben geïnstalleerd kreeg ik foutmeldingen over de "Adaptive Suspension System" dat deze aan en uitviel. Ze hebben mij ook uitgelegd dat je af en toe en mogelijks na een update een soft reset mag uitvoeren indien er foutmeldingen verschijnen en weer verdwijnen.
Ik ben dus gestopt op een parking langs de snelweg om een soft reset uit te voeren. Dit was niet de eerste keer, omdat Spotify soms bleef haperen of een loading error kreeg was dit weg na een soft reset.
Dus ik begin aan de soft reset en het zwarte scherm bleef iets langer zwart dan gewoonlijk. Nadien kwamen de foutmeldingen aan ene hoger tempo binnen. Weer de "Adaptive Suspension System is not active", "Low Voltage" en "Car in Shutdown Modus". Na een 20 tal minuten was het gedaan. De auto was volledig uitgevallen. Ik heb Tesla service gebeld en ze zijn me na 3,5 uur komen takelen. (Alle begrip voor, het was ook een zeer drukke spits)
Dit was op een donderdag avond. De takeldienst melde mij dat ze vrijdagochtend de wagen gingen brengen naar de Service center in Aartselaar waar ik de wagen heb gekocht.
Vrijdag rond 17 uur heb ik zelf gebeld om een status update te vragen en mij werd gemeld dat ze bezig waren met de wagen "diagnose" en dat ze nog niet wisten wat het probleem was. Ik heb hen dan alles uitgelegd en dit heeft hen verder kunnen helpen met het uitzoeken van de problemen.
Dan vraag ik mij wel af, dat als klant zou het toch fijn zijn om een iets van communicatie te mogen ontvangen, al is het om te zeggen dat de wagen goed is aangekomen en dat zij bezig zijn met een diagnose. Had ik zelf niet gebeld had ik niets gehoord van Tesla zelf!

Maandag erop laten ze mij weten dat er zware problemen zijn met MCU en dat ze deze volledig moeten vervangen.
Prima voor mij, zolang de wagen maar in orde komt. Woensdag avond was de wagen klaar en mocht ik deze gaan ophalen. De Service center was toen al gesloten maar via de app kom ik de wagen meenemen. Ik had ze toen ook gemeld dat bij het optrekken de wagen linksvoor soms ratelde en dit hadden ze ook gefixed.

Ik vertrek met de wagen en als ik optrok ratelde de wagen nog!!i Geen drama was al blij dat ik mijn nieuwe wagen al terug had.

Vrijdag avond onderweg naar huis laad ik nog even op aan de Supercharger in Waver en wanneer ik wilde doorrijden kreeg ik dezelfde foutmeldingen als de week ervoor! Met andere woorden, het probleem is dus niet opgelost.
Weeral Tesla service opgebeld, 30 min in wacht. Ze konden de wagen niet meer inlezen aangezien deze al volledig in Shutdown Modus was.
Dit was rond 17 uur, uiteindelijk ben ik getakeld geweest om 21u30!
Deze keer hebben ze de wagen naar de service center in Zaventem gebracht.

Maandag dan maar zelf gebeld omdat ik na 16 uur nog steeds niets had vernomen.
Ze hebben mij dan gemeld dat ze effectief niet exact weten wat het probleem is en dat ze dus gaan proberen de foutmeldingen te repliceren. Dinsdagmorgen ben ik dan de vervangwagen van de takeldienst gaan wisselen met een Tesla en gingen ze me ASAP op de hoogte houden. Ze waren erg verveeld met de zaak aangezien dit een gloednieuwe wagen is.

Vandaag is het donderdag en bel ik nogmaals voor een update van de wagen en krijg ik vrolijk de melding dat het super druk is en ze pas volgende week aan mijn wagen kunnen beginnen!!!

Ik heb met andere merken ook gereden en als je een wagen aankoopt van dit kaliber is de service toch ietsje anders. Ik zeg niet dat het perfect is bij de andere maar van Tesla sta ik toch versteld.

Ligt dit nu aan mij of heb ik teveel hoge verwachtingen???
Een gloednieuwe wagen van 2 maanden oud.

Is er iemand die zulke toestanden of ervaringen kan delen?

Alvast bedankt,

Anthony
 
Hallo allemaal,

Ik heb toch ook mijn gedacht van de Customer Service...
...
Is er iemand die zulke toestanden of ervaringen kan delen?

Alvast bedankt,

Anthony
Je ervaringen zijn momenteel conform die van nagenoeg alle anderen, A.
Dit forum staat er vol mee.

Er is wel een landgenoot van jou die betere ervaringen heeft; @wooter. Volgens mij is hij een witte raaf i.p.v. jij een zwarte zwaan.

Desondanks, succes ermee!
 
In de marge van jouw basisprobleem:jJe hoeft niet te stoppen voor een soft reset. Dit kan perfect al rijdend.
Maar misschien goed dat je dat gedaan hebt, anders stond je 3,5 uur op de pechstrook ipv op een parking.
Dit verhaal lijkt me de perfecte waarschuwing tegen een reset al rijdend in geval van waarschuwingen over vitale onderdelen van de auto...
 
Je ervaringen zijn momenteel conform die van nagenoeg alle anderen, A.
Dit forum staat er vol mee.

Er is wel een landgenoot van jou die betere ervaringen heeft; @wooter. Volgens mij is hij een witte raaf i.p.v. jij een zwarte zwaan.

Desondanks, succes ermee!

moet eerlijk zijn, tot hiertoe erg goede ervaringen met aartselaar. snelle response en service. heb er nog maar 3000km opzitten en dus geen noemenswaardige problemen. knock on wood.
 
Vandaag service thuis gehad voor vervanging 12v batterij. Was top. Waren te vroeg en lieten dat netjes weten. Batterij vervangen en hij heeft meteen afspraak gemaakt bij Den Haag om naar manual opening van frunk te laten kijken. Die zat niet helemaal lekker zei hij. Ben binnen uur terug gebeld en kan langskomen wanneer ik tijd heb.

tevreden klant.
 
  • Like
Reactions: Maurice1