Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag bij suc Naarden waren alle rangers van NL aanwezig om kennis te maken en kleine probleempjes op te lossen. Bij de X is de raamlijst goed ingezet en bij de S is de krakkende deur verholpen. Super veel auto’s aanwezig, warme drankjes, hapjes, soep, vuurtje en gezellig bijkletsen. Top!

View attachment 488759 View attachment 488760 View attachment 488761 View attachment 488758

Ze zeiden dat het vuurtje naast de suc geen kwaad kan :eek::D

Weet iemand tot hoe laat dit doorgaat?
 
Sinds m'n laatste bezoek aan SeC constante meldingen met 'Front left Safety restraint system fault'. Erg irritant en het leidt af. Na het inplannen van een afspraak via de app werd ik door Tesla gebeld met de mededeling dat er prioriteit aan de melding wordt gegeven omdat het een veiligheidssysteem betreft. Kon de volgende dag (vandaag) gelijk terecht. Staat er overigens nu al een dag en in de app staat de melding 'Vehicle in service'. To be continued...
 
  • Like
Reactions: wooter
Net weer terug van het Tesla Service centre in Eindhoven. Nu de tweede achtereenvolgende keer dat ik daar hopeloos slecht geholpen ben. Na twee uur wachten maar eens gevraagd hoelang het nog ging duren, konden ze niet zeggen omdat iedereen zat te lunchen...!? Na mijn vraag of ik de auto onverrichte zaken weer mee kon nemen, stond hij binnen 5min weer buiten. Wat mij doet vermoeden dat er in twee uur tijd nog niks aangedaan was.. Kanloos.
 
Net weer terug van het Tesla Service centre in Eindhoven. Nu de tweede achtereenvolgende keer dat ik daar hopeloos slecht geholpen ben. Na twee uur wachten maar eens gevraagd hoelang het nog ging duren, konden ze niet zeggen omdat iedereen zat te lunchen...!? Na mijn vraag of ik de auto onverrichte zaken weer mee kon nemen, stond hij binnen 5min weer buiten. Wat mij doet vermoeden dat er in twee uur tijd nog niks aangedaan was.. Kanloos.

Dit is ook ongeveer dat je kunt verwachten bij Breeman BMW.

Ik breng dan ook altijd de auto, claim een loaner, en hoor wel wanneer ik de auto kan omruilen.
Bij het SeC Rotterdam is dit overigens hoe ze standaard werken. Als het dan uitloopt rij ik wat langer met de loaner en sta ik nooit te wachten.
 
  • Like
Reactions: Stinoo
Na 3 inspecties (bij 1250km, bij 12.000km en nu bij 34.000km) toch gebleken dat bestuurderstoel vanaf begin al defect is. Inmiddels ook de lendesteun defect en allerlei kraken in de stoel. Vandaag maar weer eens gebeld met SeC Arnhem en begrepen dat stoel er nog niet is. Levering wss ergens eind Q1 2020. Uhh wat? Ja eind Q1 meneer! We hebben nu eerst prioriteit gegeven aan auto's leveren. Komen geen onderdelen vanuit fabriek mee naar Europa alleen auto's. Man man man wat een service.
 
Dit is ook ongeveer dat je kunt verwachten bij Breeman BMW...

Bij dealers wordt feedback meestal nog wel serieus genomen en is er enige concurrentie , bij Tesla kijken ze je alleen glazig en wordt je genegeerd. Ik ga daar idd niet meer zitten wachten. Het interesseerd ze bij het SeC blijkbaar niet hoeveel tijd het de klant kost. Hoog tijd dat Tesla echte concurrentie krijgt.
 
Ben afgelopen weekend langs geweest bij Sec Aartselaar om een Model 3 te bekijken. Uitstekend te woord gestaan door een medewerker. Door tijdsgebrek wel geen proefrit kunnen maken. Ik sta op het punt om een witte Model 3 AWD LR met trekhaak te bestellen maar de verhalen over die slechte naverkoopservice en de soms belabberde lakkwaliteit schrikken me toch echt nog wel wat af. De rode LR AWD die ik kon bezichtigen en proefzitten zag er echter(op het eerste zicht toch...) op de meest kritieke punten vlekkeloos uit.
 
Bij dealers wordt feedback meestal nog wel serieus genomen en is er enige concurrentie , bij Tesla kijken ze je alleen glazig en wordt je genegeerd. Ik ga daar idd niet meer zitten wachten. Het interesseerd ze bij het SeC blijkbaar niet hoeveel tijd het de klant kost. Hoog tijd dat Tesla echte concurrentie krijgt.
Wel leuk ik was afgelopen week bij SeC Arnhem en daar gaat gewoon 2 van de 3 klanten vol los op de medewerkers. Maar het interesseert ze helemaal niks. Er lijkt zelfs een proces aan ten gronde te liggen hoe je met deze klanten dient om te gaan. Van nature ben ik niet zo maar begrijp van vele de frustratie wel degelijk. Ben bang dat Tesla nog steeds niet begrijpt dat indien er concurrenten gaan komen deze klantbeleving ooit zwaar gaat wegen. Ik ben heel eerlijk erover de M3P is een leuke auto maar indien er een 1:1 concurrent komt van een ander merk dan zal ik wss zeker de overstap gaan maken. Was vandaag trouwens verrast dat de telefoon weer word opgenomen bij de SeC’s. Helaas is de service functie uit mijn app verdwenen en weet niemand hoe je dat terug kunt krijgen.
 
arnhem heb ik ook de meest slechte ervaringen, medewerkers van de service balie zijn echt volledig de weg kwijt. Mensen aan de balie in de werkplaats daarin tegen zijn erg behulpzaam.
Ze hebben in Arnhem de wachtruimte ook heel slim achter een muur geplaatst, ik schrok toen ik achter dit muurtje kwam en een hele hoop wachtende mensen daar boven op elkaar zag zitten met allemaal een redelijk chagrijnige uitdrukking op het gezicht. Tesla Arnhem zou zich hier echt iets van aan moeten trekken. Ook al heb je het veel te druk zelfs dan kan je nog zorgen dat klanten zich welkom voelen.

Al woon ik in de buurt van Arnhem, mijn vaste Sec is Eindhoven. Daar hebben ze het een stuk beter voor elkaar.
 
Na wat dramatische ervaringen in Amsterdam een paar weken geleden in Arnhem geweest. Van 11.00 tot 17.00 uur achter het muurtje gezeten en uiteindelijk nog niet alles gefixt. Was er zo klaar mee dat ik die avond heb besloten de accu aan de wilgen te hangen en terug te gaan naar een Macan. Nooit gedacht dat ik ooit nog op dinosap zou gaan rijden...
 
  • Informative
  • Like
Reactions: woes and JaapP
Ben afgelopen weekend langs geweest bij Sec Aartselaar om een Model 3 te bekijken. Uitstekend te woord gestaan door een medewerker. Door tijdsgebrek wel geen proefrit kunnen maken. Ik sta op het punt om een witte Model 3 AWD LR met trekhaak te bestellen maar de verhalen over die slechte naverkoopservice en de soms belabberde lakkwaliteit schrikken me toch echt nog wel wat af. De rode LR AWD die ik kon bezichtigen en proefzitten zag er echter(op het eerste zicht toch...) op de meest kritieke punten vlekkeloos uit.

In België loopt het wat vlotter. Hier kennen we die massale toevloed niet van de M3 zoals in Nederland waardoor het de organisatie te lang onder teveel druk staat. De afleveringen zijn zoals het hoort en, althans in Gent/Latem, heb ik tot nu toe enkel positieve ervaringen. Veel problemen heb ik -gelukkig- nog niet gehad.

En ik heb nog geen minuut spijt van mijn keuze voor rood exterieur en wit interieur. :)
 
Aartselaar was inderdaad helemaal niet druk afgelopen zaterdag. Ze namen alle tijd om me uitleg te geven.. De combinatie rood/wit is inderdaad prachtig maar ook direct 3.000 euro meerprijs. Daarom hou ik het maar op het standaard wit/zwart met 18' zonder aero caps. De Tesla kost het dubbel van mijn huidige Golf 7 , dan mag je naar mijn mening toch ook een minstens evenwaardige kwaliteit verwachten.
 
Aartselaar was inderdaad helemaal niet druk afgelopen zaterdag. Ze namen alle tijd om me uitleg te geven.. De combinatie rood/wit is inderdaad prachtig maar ook direct 3.000 euro meerprijs. Daarom hou ik het maar op het standaard wit/zwart met 18' zonder aero caps. De Tesla kost het dubbel van mijn huidige Golf 7 , dan mag je naar mijn mening toch ook een minstens evenwaardige kwaliteit verwachten.

heb ook een AWD wit/zwart en de lak is goed. Tot hiertoe (6500km) geen problemen enkel een Chrome lijst die wat beter kon. SEC Aartselaar antwoordt bij mij binnen de 2 dagen op mijn mails (meestal sneller) als hij zo blijft, heb ik er niets aan op te merken.
 
Weet iemand, in België, hoe lang het duurt vooraleer een ranger langskomt (?)

Bij duurde het bijna 4 weken, maar dat was te wijten aan een gebrek aan wisselstukken.

Binnen de 48u na het ingeven van een afspraak, werd ik gecontacteerd dat mijn (niet-dringende) probleem door een ranger zou verholpen worden. En diezelfde dag nog contacteerde de ranger mij dat het wisselstuk niet in voorraad was en gaf hij mij een schatting aan van 3 à 4 weken. Gemiddeld zou het een 2-tal weken zijn.
 
  • Informative
Reactions: JanG007