Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mobile service aan huis gehad. Top ervaring.
Kwam prima op tijd, ruim voor 9 uur in de ochtend.
Betrof knipperlichten links die bleven doorgaan, ook bij klein tikje tegen handle/pookje.

Hele module met pookjes vervangen. In 15 minuten gepiept.

Super tevreden. Afspraak in app gemaakt, 14 dagen.

Maar nog belangrijker: Er komen meer mobile service teams (25 naar 40 auto's) en meer service centers, ook inpandig bij een leasemaatschappij.

Goede ontwikkeling dunkt mij.
 
Vandaag mobile service aan huis gehad. Top ervaring.
Kwam prima op tijd, ruim voor 9 uur in de ochtend.
Betrof knipperlichten links die bleven doorgaan, ook bij klein tikje tegen handle/pookje.

Hele module met pookjes vervangen. In 15 minuten gepiept.

Super tevreden. Afspraak in app gemaakt, 14 dagen.

Maar nog belangrijker: Er komen meer mobile service teams (25 naar 40 auto's) en meer service centers, ook inpandig bij een leasemaatschappij.

Goede ontwikkeling dunkt mij.
In Noorwegen is de gemiddelde wachttijd voor service al teruggelopen van 2 tot 4 maanden naar 2 weken.
Het lijkt Tesla ernst om dit op te lossen. Werd ook wel tijd.
 
Vervolg nieuwe Model 3 voorruit bij Autotaalglas:
Hoor vandaag van Autotaalglas Utrecht dat zij calibratie van de cameras laten doen bij Broekhuis(zen) in Nieuwegein. Daar moet dan nog extra €100-€150 voor worden betaald. Een medewerker van Autotaalglas rijdt dan met mijn Tesla heen en weer van Autotaalglas Utrecht naar Broekhuis in Nieuwegein.
Iemand hier (goede) ervaringen mee?
 
Wat vaag, maar wat doet ie dan precies (niet)? Als er geen internetbereik is dan klappen je spiegels niet uit? Dat is onhandig.
mijn Model 3 staat iedere nacht in een ondergrondse parkeergarage en heeft dan geen verbinding. Het duurt ook vaak 5-10 minuten voor de LTE weer verbinding maakt nadat ik de garage uit rijdt. Mijn spiegels klappen wel altijd probleemloos in en uit.
 
mijn Model 3 staat iedere nacht in een ondergrondse parkeergarage en heeft dan geen verbinding. Het duurt ook vaak 5-10 minuten voor de LTE weer verbinding maakt nadat ik de garage uit rijdt. Mijn spiegels klappen wel altijd probleemloos in en uit.

Hmm apart, schijnbaar dus toch niet alle Model 3's last hiervan. Mijn auto zou in diezelfde situatie steeds problemen hebben gehad met het uitklappen van de spiegel. Denk dat je geluk hebt dan want veel andere Model 3's hebben hier wel last van. ;) Ook bepaalde Model S en X hebben dit trouwens.

Wat vaag, maar wat doet ie dan precies (niet)? Als er geen internetbereik is dan klappen je spiegels niet uit? Dat is onhandig.

Inderdaad erg vaag probleem ja. Klopt wat je zegt, bij geen of weinig bereik klapte de spiegel aan passagierszijde niet volledig uit. Moest dan steeds een aantal keer weer handmatig in- en uitklappen voordat die eindelijk goed stond. Aangezien ik net over de grens in België werk en daar het bereik erg slecht is had ik bijna elke dag last hiervan.


Ik kan gelukkig gehad, klapte, moest, stond en had in verleden tijd zeggen want het probleem is bij mijn Model 3 nu grotendeels verholpen. :p Paar dagen terug bij Tesla geweest na contact met een monteur van hun om een tijdelijke fix die engineering had bedacht uit te proberen op mijn auto. Als soort proefkonijn zeg maar. :D Ze gaven wel aan dat dit niet op alle Model 3's zou werken, dus er zit toch wel iets van verschil tussen alle Model 3's in de spiegels. Maar aangezien ik hier al 7 maanden bijna elke dag last van heb gehad wou ik het gewoon proberen. Werkt het niet, jammer dan.

Maar gelukkig werkt het bij die van mij dus wel. De spiegels klappen nu steeds zonder problemen uit, ook bij slecht bereik. Het is alleen niet 100% opgelost want het probleem is nu eigenlijk andersom. Bij slecht bereik gaat dezelfde spiegel waar ik eerder het probleem had nu niet dicht bij het vergrendelen van de auto. Maar dit is me tot nu toe alleen gebeurd als ik handmatig doe ontgrendelen en vergrendelen nadat die al een tijdje geparkeerd staat. Hier heb ik normaal gezien dus geen last van dus wat mij betreft is het zo wel opgelost. Heb dit alleen wel terug gekoppeld naar Tesla en ze houden me op de hoogte wanneer de definitieve fix er is.

Dus als anderen dit probleem hebben en er veel last van hebben kun je ook deze tijdelijke fix laten uitvoeren bij een service center (duurde ongeveer 2 uur bij mij). Heb je er niet al te veel last van dan zou ik nog even wachten tot de definitieve fix er is. Het is niet alleen iets in de software wat ze aanpassen helaas, enige wat ze me kunnen/mogen zeggen is dat er een hardware aanpassing is gedaan. Of dit dan in de spiegel zelf is of wat anders, geen idee. ;)

Ohja, toch belangrijk om nog even erbij te vermelden, eindelijk dus weer een positieve service ervaring. :p
 
2 weken geleden een afspraak in de app gemaakt voor vanochtend in Tilburg: gele rand rond het touchscreen en nieuwe ruitenwissers.

4 uur later de melding dat hij klaar was, geen gele rand meer en nieuwe ruitenwissers, prima service.
Heb je de gele rand van de cockpit niet laten doen? In Rotterdam kunnen ze dat tegenwoordig vertelde ze mij. Morgenochtend ophalen. Grote scherm was al in Tilburg gedaan. Kleine scherm moet wel worden uitgebouwd.
 
  • Informative
Reactions: GPMX
Nope, het kleine scherm vertoonde geen gele rand en zie er nog prima uit...
Mijn Model S heeft overigens 26.000 km gelopen en is van december 2018.
Kijk maar eens als de zon er op staat. Dan zie je het heel goed. Ben benieuwd of ik morgen weer een nieuwe auto krijg zonder rammelende assen en met een stille voorwielophanging. Ook had ik voor en achter een moertje of zo op de batterij liggen wat bij een snel genomen rotonde van links naar rechts rolde. En weer terug...
 
Toevallig viel me laatst inderdaad de 'yellow banding' op ook in het kleine scherm.

Je kan dit ook zien als er bij het overige verkeer, bv een vrachtwagen, uit het scherm loopt onderin.
Dan is bij de rand de 'lichtgrijze auto' wat gelig.
Bij mij zie het trouwen alleen onderin.

Overigens vind ik het in het kleine scherm niet zo storend. Wel in het grote scherm.

Ik moet nog steeds een afspraak inplannen voor de UV behandeling.
Eigenlijk wacht ik nog tot de hausse op de SECs, na al die Model 3 leveringen, wat voorbij is, maar als ik hier zo lees dan is het bij de SECs nog steeds behoorlijk druk.

@Bas. : Dat heen-en-weer rollende ding kan goed een steentje zijn dat via de lucht-uitlaat onder de stoelen verder in de auto terecht is gekomen.
Dat bleek tenminste bij mij het geval + schijnt vaker te gebeuren.
Ze moesten in Duiven trouwens wel 2x zoeken. Dwz, kostte me 2 bezoekjes.
 
2 weken geleden een afspraak in de app gemaakt voor vanochtend in Tilburg: gele rand rond het touchscreen en nieuwe ruitenwissers.

4 uur later de melding dat hij klaar was, geen gele rand meer en nieuwe ruitenwissers, prima service.

Na een behandeling van de gele randen zijn ze bij mijn scherm nog niet helemaal verdwenen. Links en rechts nog steeds licht zichtbaar en onder nog behoorlijk aanwezig. Ik heb ruim op tijd aangegeven dat ik gele randen had maar toen was er nog geen oplossing. Randen werden wel erger naar verloop van tijd en nu lijkt het erop dat ze deze dus niet volledig weg kunnen halen. Het is wel veel minder dan voor de behandeling maar dus nog steeds niet weg helaas.
 
Na een behandeling van de gele randen zijn ze bij mijn scherm nog niet helemaal verdwenen. Links en rechts nog steeds licht zichtbaar en onder nog behoorlijk aanwezig. Ik heb ruim op tijd aangegeven dat ik gele randen had maar toen was er nog geen oplossing. Randen werden wel erger naar verloop van tijd en nu lijkt het erop dat ze deze dus niet volledig weg kunnen halen. Het is wel veel minder dan voor de behandeling maar dus nog steeds niet weg helaas.

En een tweede behandeling? Ik heb ergens gelezen dat sommigen inderdaad meer dan een behandeling nodig hadden...
 
Vandaag de ranger op bezoek gehad voor de CCS upgrade. Was in iets meer dan een uurtje gefixd. Vervolgens nam hij alle tijd om nog naar wat andere puntjes te kijken, zoals een kraakje bij het voorruit. 2,5 jaar oude auto weer helemaal up to date . Wat een heerlijke ervaring. Is toch geen ander merk die zo'n service verleend?
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik heb een afspraak staan in SeC Den Haag over een paar weken ivm het vervangen van de koplampen (verkleurde ledstrips) en gele rand op het scherm. Werd ik gisteravond (vrij laat) gebeld met de vraag of ik vandaag niet langs wilde komen in Moordrecht. Daar schijnt een nieuw SeC te zitten dat nog plaats had. Het is geen handige locatie voor mij, dus ik ben er niet op in gegaan.
 
Ik heb een afspraak staan in SeC Den Haag over een paar weken ivm het vervangen van de koplampen (verkleurde ledstrips) en gele rand op het scherm. Werd ik gisteravond (vrij laat) gebeld met de vraag of ik vandaag niet langs wilde komen in Moordrecht. Daar schijnt een nieuw SeC te zitten dat nog plaats had. Het is geen handige locatie voor mij, dus ik ben er niet op in gegaan.

Ligt toch redelijk in de buurt van Den Haag of niet? Ik zou er waarschijnlijk wel op in zijn gegaan, duurt altijd zo lang dat wachten. ;)

In ieder geval goed dat er nieuwe service centers bij aan het komen zijn. Ze mogen hier in Limburg ook wel eentje openen. Moet nu steeds naar Eindhoven, 45-50 min rijden als het rustig op de weg is. Erg vervelend stuk om te rijden meestal, vooral 's morgens vroeg en 's avonds rond de spits, altijd files. Laatst een keer 1,5 uur op gereden. Eentje in Maastricht zou al helpen. Kan dan ook nog goed door Tesla rijders in België gebruik van worden gemaakt. Maar zal wel lang gaan duren. Limburg is meestal niet zo belangrijk. :D

Ook mooi trouwens om toch maar weer te zien dat de serviceafspraken die je maakt meteen worden gecontroleerd. Dat gedeelte van de service gaat in ieder geval prima. ;)
 
Ligt toch redelijk in de buurt van Den Haag of niet? Ik zou er waarschijnlijk wel op in zijn gegaan, duurt altijd zo lang dat wachten. ;)
Euh, 30km vind ik niet "in de buurt" en ze hadden geen leen-auto beschikbaar. Vanuit SeC Den Haag kan ik met de tram naam mijn werk, dat is toch beter dan uren wachten bij een SeC.
 

Attachments

  • image.png
    image.png
    163 bytes · Views: 18