Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
“De zaken die ik gemeld had in de service-afspraak zijn (vooralsnog) allemaal verholpen!”

Een bedankje stuur je toch als iets boven verwachting is (er is meer gevraagd dan gedaan)?

als ik mijn fietsenmaker of tuinman vraag of wat zaken op te pakken - en dat doen ze ook - ga ik hen denk ik geen mail sturen. Tenzij de fietsenmaker bijvoorbeeld zelf nog even wat extra zaken heeft meegenomen.

Natuurlijk heb je wel een beetje gelijk. Vooral het bijgeluid bij accelereren kreeg het vorige SeC niet verholpen, en ditmaal werd er door Rotterdam alles netjes opgelost net zolang totdat het verholpen was, ook keurig aan het eind van iedere dag een update ontvangen. In totaal heeft ie daar ruim een week gestaan.

Mijn algemene indruk was dus gewoon zeer positief waardoor ik me genoodzaakt voelde om toch de monteur in kwestie nog even een bedankje achteraf te sturen.

En uiteindelijk is het wel gewoon fijn om een bedankje te ontvangen, ook al zijn de problemen "gewoon" opgelost, je weet toch dat men zich voor je inzet om de problemen op te lossen. We vinden het toch allemaal fijn om een schouderklopje te ontvangen, ook als je je werk "gewoon" goed doet?
 
- De deurhandles aan de linkerzijde te diep

Afstellen van diepte van de deurhendels doet het SeC niet zo snel voor zover ik weet, kan zijn dat het per vestiging anders is maar ik heb een aantal mensen hiervoor een afspraak zien maken maar dan zeggen ze dat ze hem enkel kunnen vervangen.

Diepte van de handgreep is wel degelijk in te stellen, je komt er alleen relatief lastig bij maar is zeker wel te doen als je weet waar je mee bezig bent.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Mijn eerste post hier, long time lurker!
Mag ik dan ook meteen een positieve ervaring delen? Ik ben namelijk super geholpen bij het SeC te Rotterdam.

Ik had een paar kleine probleempjes met mijn model 3.
  • Klein bultje op het rechter voorscherm (was bij oplevering al zo)
  • Plastic reflector op de chargeport door liet los (is later ontstaan)
  • Kofferbak sloot niet goed
Dit hebben ze allemaal kosteloos en snel verholpen! Gewoon langsgereden om de afspraak in te plannen en binnen 3 dagen had ik hem weer terug. Als kers op de taart kreeg ik een super dikke Model X mee als loaner, wat een ervaring om daar in te mogen rijden!

Ik was een beetje bang door alle horrorverhalen over de service maar daar heb ik echt niks van gemerkt. Auto was bij ontvangst helemaal van binnen en buiten zelfs schoongemaakt.

Petje af dus voor de SeC in Rotterdam! :cool:
 
Ik heb maar 1 ervaring bij een SeC (Den Haag), maar dat was gelijk een goede. Mijn frunk ging niet meer open, dus onderweg naar het werk (ook in Den Haag) even langsgereden in de verwachting dat ze ‘m met een handigheidje open konden maken. Ze gingen er gelijk naar kijken en werd me even later verteld dat er een nieuw onderdeel in moest dat op voorraad was en het een uurtje zou duren. Ik zei dat dat i.v.m. een afspraak niet goed uit kwam. Ze hebben er toen een extra monteur op gezet en het was in 20 minuten klaar. Prima service wat mij betreft.
 
Ik had vandaag plots zware schokken bij zowel vooruit als achteruit rijden tussen 1 en 5 km/u en dan minder tot 8 km/u en hoger niets van problemen.

Ik heb de servicelijn gecontacteerd en aangezien ik op 3km zit van Aartselaar mocht ik meteen langs komen, wat positief is. Na een testrit en even in de werkplaats te hebben gestaan konden ze niet meteen een probleem vinden bij de remmen omdat die geen problemen vertonen op hogere snelheid. Er wordt dus gedacht aan een defecte drive unit (achteraan), al moet er nog een verdere diagnose gesteld worden. Er werd een afspraak gemaakt maar ik kreeg te horen dat ik een offerte zal krijgen op voorhand om deze te bevestigen alvorens ze dan kunnen starten. Ik vroeg of ik geen garantie meer had, en er werd gezegd nee tot 4 jaar of 80.000. De Model S is 5,5 jaar en heeft 125.000 km. Ik dacht echter dat ik langer garantie heb maar kon er geen discussie van maken aangezien ik het niet juist wist. Maar heb het net opgezocht, ook al is het een ex-showroom model dat drie maanden oud was met 6.000 km op de teller is de 8 jaar garantie of 240.000 km op de drive unit gewoon ook geldig op een tweedehands model als het gekocht is via Tesla. Ik heb het op mail gezet en hopelijk komt er een bevestigende reactie morgen. Dus het was positief dat ze zo snel mij konden ontvangen, echter het was negatief dat men de garantietermijnen niet goed kent en probeert om de kost op de klant te verhalen.

Dat is balen, ik las in een andere thread dat Tesla onlangs de garantievoorwaarden heeft gewijzigd, kan het hiermee te maken hebben?

Garantievoorwaarden wijzigen
 
Hier ook positieve ervaring met SeC Tilburg. Wordt daar altijd uitermate vriendelijk ontvangen. Eerste beurt in 3 jaar, en eigenlijk op eigen aangeven alleen Hepa filter vervangen en alles even nagelopen.
Ik kwam er hoofdzakelijk voor een rare vibratie bij 100-130km/u en was beetje bevreesd voor een dure reparatie. Het blijkt dat er een afdekplaat onder de auto los was geschoten en begon te klapperen op hogere snelheid. Tesla heeft daar kennelijk een modificatie voor, probleem opgelost.
Had gevraagd om een deurgreep Led-reparatie setje los mee te leveren maar deze bleek gelijk gemonteerd te zijn, zonder montagekosten!

Al met al prima geholpen, maandags afspraak gemaakt voor de vrijdag erna.
 
Hier ook positieve ervaring met SeC Tilburg. Wordt daar altijd uitermate vriendelijk ontvangen. Eerste beurt in 3 jaar, en eigenlijk op eigen aangeven alleen Hepa filter vervangen en alles even nagelopen.
Ik kwam er hoofdzakelijk voor een rare vibratie bij 100-130km/u en was beetje bevreesd voor een dure reparatie. Het blijkt dat er een afdekplaat onder de auto los was geschoten en begon te klapperen op hogere snelheid. Tesla heeft daar kennelijk een modificatie voor, probleem opgelost.
Had gevraagd om een deurgreep Led-reparatie setje los mee te leveren maar deze bleek gelijk gemonteerd te zijn, zonder montagekosten!

Al met al prima geholpen, maandags afspraak gemaakt voor de vrijdag erna.
Kun je misschien delen hoe die modificatie wordt aangegeven op de factuur / estimate. Ik denk daar ook last van te hebben. Bij voorbaat dank
 
Kun je misschien delen hoe die modificatie wordt aangegeven op de factuur / estimate. Ik denk daar ook last van te hebben. Bij voorbaat dank

voor anderen die zelfde soort ervaring hadden, bij deze:

32F6A8B3-D6A7-419F-99F9-26E81190B313.jpeg
 
Ik zie hier wel een trend trouwens. SEC Rotterdam is zwaar vertegenwoordigd in de positiviteit als Nederlandse SUC.
Ben ook heel blij met ahrnem, 1x Langs geweest voor ratelend geluid(wielkastbekleding) en toen hebben ze meteen mijn performance spoiler vervangen nadat bleek dat deze niet goed vast zat. A’dam is iets dichter bij voor me maar daar ga ik liever niet heen.
 
Hier net weer terug van SeC Duiven. Op zich prima geholpen en het is prima mogelijk om in de wachtruimte te werken. Gele scherm in de middenconsole is weer hersteld, maar voor het gele scherm in het dashboard moest ik nog langer blijven, want dat kon niet tegelijk. Die pakken we de volgende keer dan maar mee. Of de reparaties deugdelijk zijn uitgevoerd moeten we nog even afwachten, maar wel weer de traditionele vlek in de bekleding. Had overal foto's van gemaakt, want dit was de vorige keer ook al gebeurd. Alleen het dak was ik vergeten en waar zitten de vlekken? Juist...

upload_2020-9-9_15-24-1.png
 
Vandaag was ik in het SEC Gent (St-Martens-Latem) voor water infiltratie die ik in mijn kofferdeksel had.

Enkele weken terug merkte ik, na een hevige regenbui, dat er water zat in mijn kofferdeksel. Bij het openen en sluiten van de koffer hoorde ik water klotsen. Ik had een video gemaakt waarop het geluid goed hoorbaar was zodat het euvel niet kon ontkend worden bij een service beurt.

Dezelfde avond nog via de app een onderhoud ingepland en het euvel omschreven. In eerste instantie werd een interventie door de mobiele dienst voorzien. De daaropvolgende dag kreeg ik de melding dat de mobiele dienst dit niet kon herstellen, en de vraag om een nieuw onderhoud in te plannen in een SEC naar keuze. Een tweetal weken later kon ik in SEC Gent terecht.

Daar werd ik deze middag vriendelijk ontvangen, de sleutel kaart afgegeven, een babbeltje gedaan met de verantwoordelijke en een half uurtje later werd de wagen opnieuw voorgereden. De oorzaak zou een verstopte afvoer zijn. Of het euvel effectief verholpen is, zal ik pas merken na een volgende hevige regenbui. Ik merkte wel dat men water over de achterruit en de koffer heeft laten lopen om de -gereinigde en verbrede- afvoer te testen, maar een hevige regenbui kan men moeilijk simuleren.

Over de efficiëntie van het online plannen van een onderhoud, het onthaal, de uitleg omtrent de oorzaak en oplossing van het euvel, en de vriendelijkheid van de medewerkers kan ik enkel maar positief zijn. Een groot verschil met de vele negatieve ervaringen die blijkbaar vooral in Nederland (SEC Amsterdam ?) plaatsvinden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag was ik in het SEC Gent (St-Martens-Latem) voor water infiltratie die ik in mijn kofferdeksel had.

Enkele weken terug merkte ik, na een hevige regenbui, dat er water zat in mijn kofferdeksel. Bij het openen en sluiten van de koffer hoorde ik water klotsen. Ik had een video gemaakt waarop het geluid goed hoorbaar was zodat het euvel niet kon ontkend worden bij een service beurt.

Dezelfde avond nog via de app een onderhoud ingepland en het euvel omschreven. In eerste instantie werd een interventie door de mobiele dienst voorzien. De daaropvolgende dag kreeg ik de melding dat de mobiele dienst dit niet kon herstellen, en de vraag om een nieuw onderhoud in te plannen in een SEC naar keuze. Een tweetal weken later kon ik in SEC Gent terecht.

Daar werd ik deze middag vriendelijk ontvangen, de sleutel kaart afgegeven, een babbeltje gedaan met de verantwoordelijke en een half uurtje later werd de wagen opnieuw voorgereden. De oorzaak zou een verstopte afvoer zijn. Of het euvel effectief verholpen is, zal ik pas merken na een volgende hevige regenbui. Ik merkte wel dat men water over de achterruit en de koffer heeft laten lopen om de -gereinigde en verbrede- afvoer te testen, maar een hevige regenbui kan men moeilijk simuleren.

Over de efficiëntie van het online plannen van een onderhoud, het onthaal, de uitleg omtrent de oorzaak en oplossing van het euvel, en de vriendelijkheid van de medewerkers kan ik enkel maar positief zijn. Een groot verschil met de vele negatieve ervaringen die blijkbaar vooral in Nederland (SEC Amsterdam ?) plaatsvinden.
Tot op heden heb ik ook zeer positieve ervaringen met SEC Gent, mocht er iemand van hen meelezen: doe zo verder!
Het kan interessant zijn om even te omschrijven of te verduidelijken met een foto wat je juist wil zeggen met "reinigen en verbreden afvoer". Misschien kan er dan preventief zelf iets worden aan gedaan.
Thanks!
 
Hier net weer terug van SeC Duiven. Op zich prima geholpen en het is prima mogelijk om in de wachtruimte te werken. Gele scherm in de middenconsole is weer hersteld, maar voor het gele scherm in het dashboard moest ik nog langer blijven, want dat kon niet tegelijk. Die pakken we de volgende keer dan maar mee. Of de reparaties deugdelijk zijn uitgevoerd moeten we nog even afwachten, maar wel weer de traditionele vlek in de bekleding. Had overal foto's van gemaakt, want dit was de vorige keer ook al gebeurd. Alleen het dak was ik vergeten en waar zitten de vlekken? Juist...

View attachment 586208
beetje wd40 op spuiten en deppen met een (witte) katoenen lap. serieus.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: PaulusdB and Sahino
Vandaag was ik in het SEC Gent (St-Martens-Latem) voor water infiltratie die ik in mijn kofferdeksel had.

Enkele weken terug merkte ik, na een hevige regenbui, dat er water zat in mijn kofferdeksel. Bij het openen en sluiten van de koffer hoorde ik water klotsen. Ik had een video gemaakt waarop het geluid goed hoorbaar was zodat het euvel niet kon ontkend worden bij een service beurt.

Dezelfde avond nog via de app een onderhoud ingepland en het euvel omschreven. In eerste instantie werd een interventie door de mobiele dienst voorzien. De daaropvolgende dag kreeg ik de melding dat de mobiele dienst dit niet kon herstellen, en de vraag om een nieuw onderhoud in te plannen in een SEC naar keuze. Een tweetal weken later kon ik in SEC Gent terecht.

Daar werd ik deze middag vriendelijk ontvangen, de sleutel kaart afgegeven, een babbeltje gedaan met de verantwoordelijke en een half uurtje later werd de wagen opnieuw voorgereden. De oorzaak zou een verstopte afvoer zijn. Of het euvel effectief verholpen is, zal ik pas merken na een volgende hevige regenbui. Ik merkte wel dat men water over de achterruit en de koffer heeft laten lopen om de -gereinigde en verbrede- afvoer te testen, maar een hevige regenbui kan men moeilijk simuleren.

Over de efficiëntie van het online plannen van een onderhoud, het onthaal, de uitleg omtrent de oorzaak en oplossing van het euvel, en de vriendelijkheid van de medewerkers kan ik enkel maar positief zijn. Een groot verschil met de vele negatieve ervaringen die blijkbaar vooral in Nederland (SEC Amsterdam ?) plaatsvinden.
Is niet altijd kommer en kwel in Mokkum. Had last van een piepende draagarm. Filmpje gemaakt en opgestuurd en meteen afspraak gemaakt bij SeC. Week later de 3 ingeleverd en een leen Tesla stond klaar. Paar uur later een SMS dat ze klaar waren. Einde middag weer opgehaald.
 
  • Like
Reactions: Maarten and Hbrink
Problemen met mijn laadklep nog steeds niet verholpen. Lijkt wel alsof ze het niet getest hebben. Als ik die 10x indruk dan haakt die 10x. De braam die er aan zit (opgemerkt door de monteur) zit er ook nog steeds. Maar weer mobile ranger laten komen. SeC Duiven blijft een drama. Hopelijk wordt Zwolle beter.

ik had het gewoon ter plekke moeten controleren. Je zal maar €130/uur betalen voor dit gepruts.