Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag scherm vervangen, spiegels nogmaals gesmeerd, gordels vaster gemaakt, bekleding aan rechter passagierdeur terug vast gemaakt, de '7' va 75D terug vastgeplakt en een algemene checkup. Loaner S 85D zonder problemen meegekregen. Telefoontje dat de wagen klaar was. Wagen binnen en buiten gepoetst. Kaartje op dashboard...
Akkoord, je moet geduld hebben, zestal weken gewacht voor service beurt, maar zo vriendelijk, met zoveel passie...
Nog meer fan.
Dank u Tesla Team.
 
Mijn service ervaringen in het SeC Amsterdam zijn eigenlijk niet zo positief geweest de laatste keren. Lang op onderdelen moeten wachten, lang mijn auto kwijt en toch wel vaak het gevoel gehad dat het oplossen van de problemen een beetje afgeraffeld is en veel problemen eigenlijk ook gewoon niet verholpen waren. Daar heb ik hier ook wel melding van gemaakt. Vanochtend echter de mobiele service aan huis gehad, en nu mijn ervaring daar heel positief mee is geweest dan mag dat zeker ook wel even vermeld worden.

Een vriendelijke service monteur (waar ik geen kop koffie, thee of wat dan ook aan kwijt kon) heeft toch wel een tijdje in mijn voortuin staan werken aan het terugplaatsen van een chrome strip bij het voorportier die ik spontaan verloren was, het raam netjes in lijn gebracht met het kleine driehoekraampje waardoor ik eindelijk van het windgeruis af ben en hij heeft het kraken bij het openen van de falcon wing doors verholpen.

Minuten nadat hij klaar was kreeg ik via mail de invoice binnen. Kosten: nulkommanul. Nu heb ik daar nooit iets over te klagen gehad, vrijwel alles wordt onder courtesy verholpen door Tesla, heel netjes. Maar dit keer ben ik ook heel tevreden over het resultaat, en dat allemaal terwijl ik rustig thuis kon werken. Chapeau!
 
Ik denk dat ze het bij de SeC in Amsterdam het helemaal kwijt zijn en het begint me nu te irriteren.

Op 1 oktober zijn er bij mij 2 achterbanden vervangen, bij het ophalen van de auto had ik allemaal
olie vlekken op mijn beide voorstoelen. Waarschijnlijk is de monteur zonder plastic bescherming erop
gaan zitten.

Omdat er een nieuw dashboard was besteld zou dat in die volgende afspraak schoongemaakt worden ; dus alles
in 1 keer.

Afspraak 2 Nov.

- Schoonmaken stoelen
- Vervangen dashboard
- Gordelrol vervangen

22 Okt krijg ik plotseling een melding dat ik niet mag verder rijden. Ik naar Sec Amsterdam en krijg een leen auto mee ; prima!

Zijn een maand verder, krijg na een paar telefoontjes nu pas te horen dat de drive unit is vervangen : prima!

Wat niet prima is dat SeC Amsterdam helemaal geen informatie heeft over de punten van de afspraak uit 2 Nov.

Niemand daar kan me vertellen of dat nou gedaan is of niet. Via mail geen response, telefonisch na 40 min krijg ik te horen dat ze het gaan vragen aan de monteur!

Krijg alleen geen feedback, vandaag weer gebeld , en SeC Amsterdam weet het nog steeds niet.

Inmiddels rij ik al een maand in een 320.

Heeft er iemand een praktische tip?, bv een goeie "angermanagement" cursus?o_O
 
Ik denk dat ze het bij de SeC in Amsterdam het helemaal kwijt zijn en het begint me nu te irriteren.

Op 1 oktober zijn er bij mij 2 achterbanden vervangen, bij het ophalen van de auto had ik allemaal
olie vlekken op mijn beide voorstoelen. Waarschijnlijk is de monteur zonder plastic bescherming erop
gaan zitten.

Omdat er een nieuw dashboard was besteld zou dat in die volgende afspraak schoongemaakt worden ; dus alles
in 1 keer.

Afspraak 2 Nov.

- Schoonmaken stoelen
- Vervangen dashboard
- Gordelrol vervangen

22 Okt krijg ik plotseling een melding dat ik niet mag verder rijden. Ik naar Sec Amsterdam en krijg een leen auto mee ; prima!

Zijn een maand verder, krijg na een paar telefoontjes nu pas te horen dat de drive unit is vervangen : prima!

Wat niet prima is dat SeC Amsterdam helemaal geen informatie heeft over de punten van de afspraak uit 2 Nov.

Niemand daar kan me vertellen of dat nou gedaan is of niet. Via mail geen response, telefonisch na 40 min krijg ik te horen dat ze het gaan vragen aan de monteur!

Krijg alleen geen feedback, vandaag weer gebeld , en SeC Amsterdam weet het nog steeds niet.

Inmiddels rij ik al een maand in een 320.

Heeft er iemand een praktische tip?, bv een goeie "angermanagement" cursus?o_O
Weet iemand of er een formele klachtenprocedure is binnen Tesla? Zoeken op klachtenprocedure en Tesla levert niets op, ook niet in het Engels.
Ik ben zo langzamerhand ook zover dat ik formeel mijn gram wil halen over die belachelijke levertijden voor onderdelen.
Misschien moeten we maar eens ouderwets aangetekende brieven gaan sturen. Email werkt al lang niet meer.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Weet iemand of er een formele klachtenprocedure is binnen Tesla? Zoeken op klachtenprocedure en Tesla levert niets op, ook niet in het Engels.
Ik ben zo langzamerhand ook zover dat ik formeel mijn gram wil halen over die belachelijke levertijden voor onderdelen.
Misschien moeten we maar eens ouderwets aangetekende brieven gaan sturen. Email werkt al lang niet meer.
Ik heb hele andere ervaringen. Om te beginnen ken ik de assistent service-manager van Tesla A'dam persoonlijk.
Deze week heb ik een vraag via mail gesteld over iets onbenulligs als kapjes voor wielmoeren. Werd binnen een kwartier op gereageerd. Ook de vervolgmailtjes werden allemaal per omgaande behandeld.
Niet alles is rozengeur en maneschijn. Mijn 6 maanden geleden bestelde centrecaps zijn er nog niet. Ook de moerkapjes moesten worden besteld.
 
Weet iemand of er een formele klachtenprocedure is binnen Tesla? Zoeken op klachtenprocedure en Tesla levert niets op, ook niet in het Engels.
Ik ben zo langzamerhand ook zover dat ik formeel mijn gram wil halen over die belachelijke levertijden voor onderdelen.
Misschien moeten we maar eens ouderwets aangetekende brieven gaan sturen. Email werkt al lang niet meer.
Er is deze mogelijkheid om je klacht onder ogen van 'de directie' te brengen door deze te escaleren op dit formuliertje in de My Tesla omgeving:

upload_2018-11-19_16-46-43.png
 
  • Informative
Reactions: Faiz71 and Ger356
Ik denk dat ze het bij de SeC in Amsterdam het helemaal kwijt zijn en het begint me nu te irriteren.

Op 1 oktober zijn er bij mij 2 achterbanden vervangen, bij het ophalen van de auto had ik allemaal
olie vlekken op mijn beide voorstoelen. Waarschijnlijk is de monteur zonder plastic bescherming erop
gaan zitten.

Omdat er een nieuw dashboard was besteld zou dat in die volgende afspraak schoongemaakt worden ; dus alles
in 1 keer.

Afspraak 2 Nov.

- Schoonmaken stoelen
- Vervangen dashboard
- Gordelrol vervangen

22 Okt krijg ik plotseling een melding dat ik niet mag verder rijden. Ik naar Sec Amsterdam en krijg een leen auto mee ; prima!

Zijn een maand verder, krijg na een paar telefoontjes nu pas te horen dat de drive unit is vervangen : prima!

Wat niet prima is dat SeC Amsterdam helemaal geen informatie heeft over de punten van de afspraak uit 2 Nov.

Niemand daar kan me vertellen of dat nou gedaan is of niet. Via mail geen response, telefonisch na 40 min krijg ik te horen dat ze het gaan vragen aan de monteur!

Krijg alleen geen feedback, vandaag weer gebeld , en SeC Amsterdam weet het nog steeds niet.

Inmiddels rij ik al een maand in een 320.

Heeft er iemand een praktische tip?, bv een goeie "angermanagement" cursus?o_O



Gisteren middag hebben ze gebeld, excusses aangeboden, bla, bla, bla, en dat de auto nog niet klaar is .o_Oo_Oo_O

Deze Tesla is 2,5 jaar oud, welke reparatie kosten krijg ik straks als die 4 jaar garantie is verlopen?
Misschien is het beter om een nieuwe te kopen over een jaar?
 
Ik denk dat ze het bij de SeC in Amsterdam het helemaal kwijt zijn en het begint me nu te irriteren.

Op 1 oktober zijn er bij mij 2 achterbanden vervangen, bij het ophalen van de auto had ik allemaal
olie vlekken op mijn beide voorstoelen. Waarschijnlijk is de monteur zonder plastic bescherming erop
gaan zitten.

Omdat er een nieuw dashboard was besteld zou dat in die volgende afspraak schoongemaakt worden ; dus alles
in 1 keer.

Afspraak 2 Nov.

- Schoonmaken stoelen
- Vervangen dashboard
- Gordelrol vervangen

22 Okt krijg ik plotseling een melding dat ik niet mag verder rijden. Ik naar Sec Amsterdam en krijg een leen auto mee ; prima!

Zijn een maand verder, krijg na een paar telefoontjes nu pas te horen dat de drive unit is vervangen : prima!

Wat niet prima is dat SeC Amsterdam helemaal geen informatie heeft over de punten van de afspraak uit 2 Nov.

Niemand daar kan me vertellen of dat nou gedaan is of niet. Via mail geen response, telefonisch na 40 min krijg ik te horen dat ze het gaan vragen aan de monteur!

Krijg alleen geen feedback, vandaag weer gebeld , en SeC Amsterdam weet het nog steeds niet.

Inmiddels rij ik al een maand in een 320.

Heeft er iemand een praktische tip?, bv een goeie "angermanagement" cursus?o_O

Het is een Amerikaans bedrijf, die houden van het opbouwen van een persoonlijke klantenrelatie. En dat gaat nu eenmaal veel moeilijker als ze een auto zouden afleveren zonder problemen, want dan zien ze je bijna nooit. Dus daarom krijg je een auto met een aantal problemen en elke keer dat je gaat om dingen op te lossen, zijn ze heel erg vriendelijk, zodat je bijna al de problemen zou vergeten en gewoon zo blij bent dat ze je gaan helpen. Maar dan zorgen ze er wel voor dat ze niet alles oplossen, zodat ze zeker zijn dat je nog eens moet terugkomen. En omdat dat zou kunnen overkomen als vergeetachtigheid of slordigheid, wisselen ze het niet alles in één keer oplossen af met extra problemen veroorzaken. En zo zijn ze zeker dat je op regelmatige basis bij hen langskomt om die goede klantenrelatie op te bouwen. En tegen dat de garantieperiode ongeveer afloopt, proberen ze dat ze dat afbouwen, omdat ze weten dat dat daarna niet meer voor een betere relatie zorgt ;)

En als je dat beu bent, kan je het best vanuit die Amerikaanse denkwijze benaderen: je gaat persoonlijk langs en vertelt hoe ongelukkig je ervan wordt dat je niet met je Tesla kan rondrijden en of je alsjeblieft geen vervang Tesla kan krijgen, zodat je weer kan genieten van het leven :cool:

En als dat niet werkt, misschien toch eens een keer boos worden, dat is bij mij ook al enkele keren de enige manier geweest om iets heel redelijk, dat blijkbaar toch nog veel te moeilijk was, gedaan te krijgen :rolleyes:
 
Help! Bij aanschaf in maart heb ik winterbanden bijbesteld en betaald.
SeC Amsterdam zijn ze niet, claimen dat ze bij de brand verloren zijn gegaan.
In september al melding gemaakt, toen zwart op wit gekregen dat ze per 1-11 beschikbaar zouden zijn.
Nu heb ik de afgelopen week al 3x gebeld (na 3x 15 minuten in de wacht) en inmiddels 4x gemaild. Toezeggingen over terugbellen worden niet nagekomen en ook op de mail wordt niet gereageerd! Geeft me een erg ongemakkelijk gevoel!
Zijn er mensen die dit herkennen??
 
Help! Bij aanschaf in maart heb ik winterbanden bijbesteld en betaald.
SeC Amsterdam zijn ze niet, claimen dat ze bij de brand verloren zijn gegaan.
In september al melding gemaakt, toen zwart op wit gekregen dat ze per 1-11 beschikbaar zouden zijn.
Nu heb ik de afgelopen week al 3x gebeld (na 3x 15 minuten in de wacht) en inmiddels 4x gemaild. Toezeggingen over terugbellen worden niet nagekomen en ook op de mail wordt niet gereageerd! Geeft me een erg ongemakkelijk gevoel!
Zijn er mensen die dit herkennen??

Jazeker! Bij aflevering op 30 juni waren de bestelde en betaalde winterwielen niet op voorraad. Toen ik in september belde bleken ze “niet besteld” te zijn, twee weken later waren er “alleen banden besteld maar geen velgen”, weer twee weken later zou ik de velgen “volgende week” kunnen ophalen maar zou dan zelf langs Euromaster moeten om de banden erom te leggen enz.enz

Ga vandaag weer bellen. Gelukkig heb ik de banden op dit moment niet nodig...

Iemand tips?