Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zondagavond, na een uitbundige wasbeurt met schuim en spuitlans, stond de linker deurhandel erg ver naar buiten en wilde niet meer naar binnen. De bestuurdersportier kon enkel via de bijrijderspositie geopend worden. Via de app bleek de gemaakte afspraak plaats te kunnen vinden op 6 juni (2019).

Maandagochtend meteen langs de SeC in Groningen gereden. Daar snapte de servicemedewerkster gelijk dat instappen zo wel erg oncomfortabel was en heeft fluks de auto naar binnen doen rijden.

Anderhalf uur later was alles weer op orde. Geheel nieuwe deurhandel-unit.

Geweldige service:)

Ik weet niet of er een relatie is, maar de volgende keer ben ik voorzichtig met de HD-spuit...
 
  • Like
Reactions: robertvg
01-03 geleverd, 04-03 bij service center geweest voor windgeruis, mannetje heeft met me meegereden en conclusie geluid is wel normaal maar zit toch een rubber niet goed, afspraak gemaakt voor 10-04 om te fixen, eerder kon niet.

Rubbertje:
View attachment 396181

10-04 8:30 auto gebracht, auto was schoon maar kreeg toch de vraag of ik 'm ook gewassen wilde hebben (top!), loaner P90D meegekregen (nice), ik zou later die dag gebeld worden om die van mij weer op te halen. Tussen de middag werd ik gebeld, onderdeel moet nog uit Tilburg komen dus wordt waarschijnlijk de volgende dag (ok prima, voor mij geen probleem maar wel typisch wat ik eerder van anderen ook heb gelezen dat ze onderdelen te laat of niet regelen tot het laatste moment). De volgende dag afwachten en rond 16:00 ontvang ik een berichtje:
View attachment 396182


Vervolgens krijg ik rond 22:00 een melding dat mijn auto unlocked is (geweldig die Stats app):
View attachment 396184

Ik zie via de Tesla app dat mijn auto van de parkeerplaats buiten naar binnen verplaatst wordt en vervolgens wordt opgeladen van 51% naar 90% (mijn ingestelde limiet).

De volgende dag (vrijdag) wordt ik om 17:00 gebeld, het wordt na het weekend, het onderdeel is nog niet binnen. Het is nu 21:26 en als ik in de app kijk zie ik dat mijn auto niet meer bij het Service Center staat maar een paar honderd meter verderop, geen idee waarom die daar staat.

Ik weet trouwens niet of dit onder "positieve service ervaringen" valt, dat hangt volgens mij af van wat voor loaner je mee krijgt :D

To zo ver... ik post volgende week wel weer een update.

Ik heb hem inmiddels terug, het stuk bij de rechterspiegel is netjes vervangen. Toen ik aan kwam zag ik in de app live dat hij net terug kwam van de wasstraat (bijzonder nauwkeurig trouwens, kon 'm precies de rotonde om volgen zeg maar, had ik nog niet eerder gezien). Ik ben tevreden, goede/positieve service.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb hem inmiddels terug, het stuk bij de rechterspiegel is netjes vervangen. Toen ik aan kwam zag ik in de app live dat hij net terug kwam van de wasstraat (bijzonder nauwkeurig trouwens, kon 'm precies de rotonde om volgen zeg maar, had ik nog niet eerder gezien). Ik ben tevreden, goede/positieve service.
Heb je een foto van het resultaat. Ik heb dezelfde bolling in mijn rubber.
 
Heb je een foto van het resultaat. Ik heb dezelfde bolling in mijn rubber.

Ja, heb ik:
Screenshot 2019-04-21 at 01.10.49.png
 
Gisteren na een trip naar kasteel De Haar in Utrecht wou ik even gaan laden in Edegem. De kabel vergrendelde en de led werd blauw, maar het laden wou niet starten. dit bij 6 van de 18 stals geprobeerd. Daarna voorzichtig naar Aartselaar gereden. idem.
We hadden nog 49km in de batterij en nog 29km te rijden.
voorzichtig naar huis gereden met een verbruik van 136Wh/km.
Thuis heb ik de 3, een uurtje aan de paal gehangen en daarna ben ik nog eens naar Lokeren gereden. Maar het laden lukt nog steeds niet.
voorheen heb ik reeds aan 3 verschillende SuCs kunnen laden.
Ik heb dan nog twee keer een reset uitgevoerd, maar ook dat had geen effect. Het ontgrendelen van de kabel met het knopje op de stekker lukte ook niet meer.
Iemand met hetzelfde probleem?

Een voor mij zeer bekende Tesla Ranger heeft het komen oplossen aan huis.
Een reset uitgevoerd (die we blijkbaar niet zelf kunnen doen), en het probleem was opgelost.:) Dit probleem was nog niet vaak voorgekomen.
Straks gaat "elonmusk" naar de schoonheidspecialist voor een coating;)
 
  • Like
Reactions: Frank C
Vandaag mijn auto opgehaald na een beurt en wat andere klusjes. Ook meteen het nieuwe beeldscherm onder garantie vervangen. Geen noemenswaardig verschil met het vorige. Wel zijn de gele strepen als het goed is nu voor altijd verdwenen
 
Last edited:
  • Love
Reactions: TM3LR
Vandaag mijn auto opgehaald na een beurt en wat andere klusjes. Ook meteen het nieuwe beeldscherm onder garantie vervangen. Geen noemenswaardig verschil met het vorige. Wel zijn de gele strepen als het goed is nu voor altijd verdwenen

Heel apart. Ik was gisteren voor een 40K beurt in Amsterdam (zeer ontevreden BTW) en daar gaven ze aan dat er nog steeds geen nieuwe schermen zijn die het gele randen probleem definitief oplossen....
 
Vreemd, mij is verteld dat het nieuwe scherm geïnstalleerd zou worden. Kan alleen niet controleren of dat ook gebeurd is of dat ze toch de oude versie erin gezet hebben.

Een nieuwe krijgt net zo snel last van een gele rand. De definitieve oplossing zijn ze nog aan het testen, wij hebben dit “probleem” ook in de S, wij staan op de wachtlijst voor een nieuwe scherm, maar die komen pas in de zomer als het goed is.
 
Een nieuwe krijgt net zo snel last van een gele rand. De definitieve oplossing zijn ze nog aan het testen, wij hebben dit “probleem” ook in de S, wij staan op de wachtlijst voor een nieuwe scherm, maar die komen pas in de zomer als het goed is.
Bij mij is specifiek over het nieuwe type scherm gesproken. Dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat die in de USA ook al leverbaar waren. Ik zal het navragen.
 
Toevallig kreeg ik laatst te horen dat er een kleine batch schermen in NL is geleverd. Geen idee of dit al het nieuwe type is. Het probleem zit hem toch in de lijmsoort waarmee het bovenste laag van het scherm op de onderliggende wordt geplakt? De bovenste laag van het scherm is zeker niet los te halen (door SeC/door telefoonschermpjesvervanger) zodat je de boel kunt schoonmaken en er een betere lijmsoort ertussen kunt mikken?


(Ik sta ook ergens op de wachtlijst voor zo’n scherm, was nog niet aan de beurt, maar wil er eigenlijk zo lang mogelijk mee wachten totdat het zeker is dat het nieuwe type scherm wel streeploos is/blijft)
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Dinsdag mijn Tesla gebracht bij Sec Den Haag voor het oplossen van de kleine beschadigingen bij oplevering, (2 krassen in B-pilaar, lijmresten op driehoeksruitje links achter en rubbers rondom linker FWD.) Dit alles kon eerder genaakt worden maar mijn X gaf een airbagstoring aan die vanuit de kabelboon kwam. Er was mij netjes gevraagd of ze de kleine dingen mochten oplossen op het moment dat de kabelboom op de Sec was. Kreeg een leenauto mee in de vorm van een X75D. 2 dagen later netjes de auto gewassen van binnen en buiten terug gekregen waarbij het Tesla logo in de grille recht is gezet en de chromelijsten rondom weer gelijk waren gemaakt.
Al met al een prettige ervaring waarbij alleen wat geduld nodig was mbt het arriveren van de kabelboom
 
Ik heb het befaamde yellow banding probleem in mijn S van bijna 1 jaar oud. Las gister al op 't US dee lvan 't forum dat er een fix voor is.
Vanmiddag spontaan gebeld door Tesla of ze maandag met de mobiele service auto 't scherm mogen vervangen, omdat ze nu een permanente oplossing hebben!

Eigenlijk hoefde het van mij niet (gele rand zit mij niet in de weg, heeft geen haast, komt wel een keer) maar mobiele service in groningen is nieuw en ze wilden graag :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN