Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb het befaamde yellow banding probleem in mijn S van bijna 1 jaar oud. Las gister al op 't US dee lvan 't forum dat er een fix voor is.
Vanmiddag spontaan gebeld door Tesla of ze maandag met de mobiele service auto 't scherm mogen vervangen, omdat ze nu een permanente oplossing hebben!

Eigenlijk hoefde het van mij niet (gele rand zit mij niet in de weg, heeft geen haast, komt wel een keer) maar mobiele service in groningen is nieuw en ze wilden graag :)

Netjes!
 
Zelfs de Duitse buren weten SeC Groningen te vinden!
EA59A98D-62C2-455E-987A-6F8393B9242B.jpeg
 
  • Like
Reactions: Tozz
Ik baal als een stekker inzake onderhoud bij SeC Amsterdam afgelopen woensdag... Even hele verhaal.

Ik heb vooraf onderhoud gekocht voor 80K/4jaar en de auto was toe aan een 40K beurt. Dus netje via de app afspraak gemaakt en wat puntjes meegegeven.

Circa één week van te voren kreeg ik de enquette 'hoe ik de service ervaring had beleefd'. Nou nog niet dus....

Op de dag zelf naar Amsterdam: behoorlijk aantal mensen over de rooie omdat er geen leenauto's waren (Tesla: neem maar uber). Ik had die ochtend geen specifieke afspraken en gezien dat ik weinig puntjes had, verteld dat ik wel bleef wachten. Zou twee uurtjes duren, werden er vier.

Op al mijn doorgegeven punten was het: volgende update en we doen standaard een sensor check. Oké dan maar.

Na vier uur mijn auto teruggekregen: net zo smerig als ik hem ingeleverd had. Wassen deden ze niet meer.

Gevraagd naar FW update: meneer u heeft de laatste. Nee, dat heb ik niet (2019.8.5).

Eenmaal thuis een SMS: uw auto staat voor de wasstraat en u kunt hem zo ophalen... Knap, als ik al in Naarden ben en de auto niet gewassen is.

Op mijn vraag, voordat ik wegreed, wat er gedaan is, werd gezegd: weten we niet, u krijgt de factuur in de mail. Nog net niet 'en nu wegwezen!' gezegd.

Thuis inderdaad factuur gehad: ruitensproeier bijgevuld, sensor check, en profiel banden (overigens geen waarden genoteerd) gecheckd. Helemaal niets verder! Geen filters vervangen, geen nieuwe batterij in fob, niente niets! Volgens mij dus gewoon helemaal geen 40K beurt uitgevoerd. En ja dat staat duidelijk in mijn aanvraag.

Meteen mail gestuurd maar uiteraard nog niets gehoord. Ik word niet gauw boos, maar als ik het zoals nu wordt, wordt het echt een dingetje. Ik heb 2400 euro vooruit betaald op het toenmalige onderhoudsschema. Prima als ze dingen veranderen, maar dan verwacht ik daar communicatie over. En ook wat dat financieel betekent.

Oh ja: gele rand in scherm was bij 20K beurt al, maar 'er waren nog steeds geen nieuwe schermen'.... En ik maar verbaasd hier lezen over mensen waar nu hun scherm op eigen beweging van Tesla is vervangen.... Misschien ben ik te aardig, maar dat is nu echt over.

NB1 in de middag langs 'Hans Autoglans' in Huizen gegaan. Voor vier tientjes heeft een jongen bijna twee uur lang alles schoongemaakt, gestofzuigd enz. Aanrader!

NB2 De dames bij de receptie waren wel erg vriendelijk en ik kreeg steeds koffie aangeboden...
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Ik kan me je frustratie zeker voorstellen. Ik heb zelf ook een service pakket gekocht, maar ik neig ernaar met alle verhalen dit weer in geld te laten uitbetalen. Je kan je restant servicebeurten ook in geld weer laten terugbetalen. Tesla moet echt iets aan zijn service organisatie gaan doen. Een service organisatie moet je juist op kunnen rekenen en moet zo iets als beschikbaarheid van vervangend vervoer niet iets willekeurig zijn. Hetzelfde geldt voor het fatsoenlijk afwerken van de ingekochte servicebeurt.
 
Ik heb net het servicepakket laten annuleren. Tesla Service heeft zelf ook geen idee wat ze ermee moeten, aangezien de standaard beurten vervallen zijn. Als ze handig waren geweest, hadden ze er een tegoed voor toekomstig onderhoud van gemaakt, met b.v. 10% korting op toekomstige kosten. Nou maar eens kijken hoelang ze nodig hebben om het uit te betalen...
 
Zou mij niets verbazen als Tesla op termijn grotendeels van de hele service organisatie af wil. Met mijn M3P zou ik ook niet weten waarom ik nog daar nog langs moet. Banden bij Euromaster, ruitenwisser, remblokjes, uitlijnen bij QuickFit.

Updates via OTA.

Alleen echt moeilijke dingen in eerste instantie door een ranger, en sporadische uitzonderingen nog bij Tesla zelf.

Ik ga er vanuit dat ik de komende 4 jaar niet meer bij een service center ben. (knock wood).
 
Afgelopen week dinsdag naar Tesla A'dam SeC geweest voor het laten uitvoeren van 3 terugroepacties. Ik kreeg een bericht van Tesla dat zij 'onderdelen voor mijn Tesla' hadden ontvangen en dat ik een afspraak via de app kon maken.
Nog wel even gevraagd wat zou zouden gaan doen. Daar kwam geen antwoord op.
Op het afgesproken tijdstip aangekomen bij Tesla in A'dam. Aansluiten in de rij en geduldig wachten tot je door de sluis mag. Dat duurde precies een half uur, rijkelijk lang.
Eenmaal binnen blijken de passagiers airbag, de bouten in de stuurbekrachtiging en de drain van de liftgate te zullen worden vervangen. De vriendelijke jongeman zal mij informeren hoe lang de reparatie gaat duren. Dan weet je het wel, je hoort niks. Zelf maar even naar voren gelopen en gevraagd hoe lang het gaat duren.
Al met al drie uur gewacht op de reparatie.
De koffie is prima en Model 3 is toch wel een fraaie auto.
 
  • Informative
Reactions: fabian and PaulusdB
Afgelopen week dinsdag naar Tesla A'dam SeC geweest voor het laten uitvoeren van 3 terugroepacties. Ik kreeg een bericht van Tesla dat zij 'onderdelen voor mijn Tesla' hadden ontvangen en dat ik een afspraak via de app kon maken.
Nog wel even gevraagd wat zou zouden gaan doen. Daar kwam geen antwoord op.
Op het afgesproken tijdstip aangekomen bij Tesla in A'dam. Aansluiten in de rij en geduldig wachten tot je door de sluis mag. Dat duurde precies een half uur, rijkelijk lang.
Eenmaal binnen blijken de passagiers airbag, de bouten in de stuurbekrachtiging en de drain van de liftgate te zullen worden vervangen. De vriendelijke jongeman zal mij informeren hoe lang de reparatie gaat duren. Dan weet je het wel, je hoort niks. Zelf maar even naar voren gelopen en gevraagd hoe lang het gaat duren.
Al met al drie uur gewacht op de reparatie.
De koffie is prima en Model 3 is toch wel een fraaie auto.

Ah, toch die classic inleveren voor een onderhoudsvrije M3?

;)
 
Ah, toch die classic inleveren voor een onderhoudsvrije M3?

;)
Zeker niet. Ik blijf met deze rijden tot de Model Y er is. Hopelijk heeft Tesla de AutoPilot dan zover verbeterd dat ik daarvoor mijn AP1 wil inleveren. En wie gaat nou zijn Brembo remmen en Bilstein luchtvering inleveren voor ratelende aandrijfassen en piepende en steunende luchtvering? Ik in ieder geval niet.
 
Zeker niet. Ik blijf met deze rijden tot de Model Y er is. Hopelijk heeft Tesla de AutoPilot dan zover verbeterd dat ik daarvoor mijn AP1 wil inleveren. En wie gaat nou zijn Brembo remmen en Bilstein luchtvering inleveren voor ratelende aandrijfassen en piepende en steunende luchtvering? Ik in ieder geval niet.
Haha idd. Ik denk dat ik maar ga updaten naar een facelift 90D met AP1.
 
Haha idd. Ik denk dat ik maar ga updaten naar een facelift 90D met AP1.
AP1 is echt zo goed dat dit voor mij de enige reden is om geen nieuwe auto te kopen. Tesla is nu 3 jaar aan het worstelen om Autopilot 2.0/2.5 op het niveau van AP1 te krijgen. Dat is naar mijn mening, en ik rij in zowel AP1 als AP2.5 versies, nog niet gelukt. AP2.5 kan in principe veel meer maar doet dat op een bokkiger manier.
 
Sorry, maar als iemand zovaak moet herhalen hoe goed ap1 is (alleen al de afgelopen maanden tientallen keren), begin ik serieus te denken dat ap1 helemaal niet goed is. Ik heb AP 2,5 en die is werkelijk prima de luxe. Dit is de enige keer dat ik dat vermeld, want AP 2,5 bewijst zichzelf.
 
Wat ik vreemd vind is dat andere klanten van Mobileye met de EyeQ3 chip (en opvolger EyeQ4) zoals Volvo en BMW niet in de buurt komen van wat AP1 kan. Ik begrijp dat de EyeQ focust op het herkennen van objecten en dat de automakers daar zelf de AutoPilot omheen moeten programmeren.. maar waarom doet Tesla dat zoveel beter dan de rest?
 
Wat ik vreemd vind is dat andere klanten van Mobileye met de EyeQ3 chip (en opvolger EyeQ4) zoals Volvo en BMW niet in de buurt komen van wat AP1 kan. Ik begrijp dat de EyeQ focust op het herkennen van objecten en dat de automakers daar zelf de AutoPilot omheen moeten programmeren.. maar waarom doet Tesla dat zoveel beter dan de rest?
Tesla is een meer een softwarebedrijf dan een autobouwer. Kennelijk weten ze alles uit de Mobil Eye te halen.
AP1 is in de loop van de jaren van een horkerige stuurhulp uitgegroeid tot een systeem dat met gevoel rijdt.
 
Wat ik vreemd vind is dat andere klanten van Mobileye met de EyeQ3 chip (en opvolger EyeQ4) zoals Volvo en BMW niet in de buurt komen van wat AP1 kan. Ik begrijp dat de EyeQ focust op het herkennen van objecten en dat de automakers daar zelf de AutoPilot omheen moeten programmeren.. maar waarom doet Tesla dat zoveel beter dan de rest?
Het antwoord kwam van Elon tijdens de Autonomy Day. In antwoord op de omvang van de investeringen in self driving antwoordde hij ‘it’s almost our entire cost structure’. (Rond 03:42:20 in de Youtube video.)
Nou niet direct iets waar ik heel blij van wordt, maar wel een enorm verschil met die anderen die er ook mee bezig zijn.
 
Ik stond drie weken geleden in Aartselaar voor een banden wissel. Na 45 minuten komt men zeggen dat de auto klaar is maar dat per ongeluk de verkeerde set banden is aangevraagd i.p.v. mijn set.... dat wisten ze pas na 45 minuten (en hoe de auto ‘klaar’ kan zijn als het enige wat er moet gebeuren niet heeft plaatsgevonden...). Ik had ook een afspraak via de app gemaakt die na twee dagen per mail plots verzet werd.

Het draait er een beetje vierkant.
 
Ik stond drie weken geleden in Aartselaar voor een banden wissel. Na 45 minuten komt men zeggen dat de auto klaar is maar dat per ongeluk de verkeerde set banden is aangevraagd i.p.v. mijn set.... dat wisten ze pas na 45 minuten (en hoe de auto ‘klaar’ kan zijn als het enige wat er moet gebeuren niet heeft plaatsgevonden...). Ik had ook een afspraak via de app gemaakt die na twee dagen per mail plots verzet werd.

Het draait er een beetje vierkant.
Akkoord: ik was in Gent voor een bandenwissel recent, afspraak zo'n 5 (!) weken op voorhand moeten vastleggen. Mijn banden waren er niet toen ik aankwam...

* Banden stockeren doen ze niet meer, noch banden wisselen trouwens, 'k heb m'n winterbanden terug mee gekregen.
* Vervangwagens zijn betalend geworden, wist ik ook niet.
* Ik had problemen met het twee keer trekken aan het AP-hendeltje, waarna ie gewoon in Cruise Control-modus ging in plaats van AP-modus: niet opgelost, had meteen hetzelfde probleem op de autosnelweg een half uur later.
* Gele randen op 't scherm: "Een concern (of zoiets) wordt geopend, indien u ons voor september niet hoort, bel gerust even."
* Achterste passagier die een douche krijgen bij het openen van de Falcon Wing Doors: zou opgelost moeten zijn.
* Half uur gewacht omdat m'n vervangwagen (die ik op voorhand had moeten aanvragen, nog zo ene die ik niet wist) samen met alle andere vervangwagens geblokkeerd stond door een dubbele trailer die een Model S kwam oppikken en niet langs de baan wou parkeren.
* "We hebben u de laatste software-update gegeven", terwijl ik dacht dat er al recentere waren tegenover 2019.8.4, maar bon, niet zeker van.
* AP die inhoudt vooraleer naar een sneller rijvak over te schakelen, of zonder reden bruusk naar 't oorspronkelijke rijvak terugkeert: vuile sensoren. Ook hier durf ik me er niet over uitlaten want ie was echt wel vuil.

Ze hebben de wagen wel erg netjes gewassen, en alles verliep erg vriendelijk.

Ik ben zot van alles wat Tesla, SpaceX, Elon Musk etc. aanbelangt en heb ook niet lastig gedaan ter plaatse omdat ik weet hoe hectisch het moet zijn met de Model 3, en ik denk dat de mensen ter plaatse echt niet weten van welk hout pijlen te maken, maar toemetoch... absoluut geen topervaring deze keer.

#evenwennen #hopelijksnelterugopkruissnelheid
 
Als ik bovenstaande verhalen zo lees zijn er vooral dingen die ze niet doen.

Vrijdag 19 april mijn auto gebracht voor een niet werkende DAB radio, volgens de vriendelijke meneer van de inname ging dat via internet (LOL!) en was het heel vreemd dat Spotify dan wel werkte. Na een korte discussie heb ik ze hun gang maar laten gaan. Zou ongeveer 2 uurtjes duren voor de analyse.

2 uur later maar eens gaan vragen hoe lang het nog zou duren, toen was engineering er mee bezig in Engeland volgens hen. Het zal wel, maar het zou nog minimaal 2 uur gaan duren. Zucht.

Wederom 2 uur later nog maar eens gaan informeren. Nu hadden ze geen idee hoe lang het nog zou gaan duren en of het uberhaupt vandaag nog klaar zou zijn. Fijn, en nu? Ik kon wel een leenauto meekrijgen, een hele kale Volvo V40, geen Tesla beschikbaar.

Einde dag toch nog maar een belletje gewaagd, geen status update van de auto, maar nu gelukkig wel een Tesla als loaner beschikbaar. Auto toch maar even omgeruild voor het paasweekend.

De week erop dagelijks een telefoontje aan gewaagd, steeds zonder enige status update behalve dan dat het inderdaad niet werkte en dat engineering er mee bezig was. Tsjah, daar kan ik niet zoveel mee. Ze konden ook geen enkele indicatie geven wanneer ze dan wel iets zouden weten of doen.

Afgelopen vrijdagmiddag was ik er wel klaar mee en heb ik hem maar weer opgehaald (na 25 minuten wachten op de sleutel, terwijl de auto klaar stond op de parkeerplaats, zucht.). Naar eigen zeggen hebben ze hem wel gewassen, maar de vogelstront zat nog op de voorruit.

Al met al heeft het me een volle dag gekost, en er is eigenlijk niets veranderd. Ik vrees al voor de dag dat er eens echt iets aan de hand is met de auto...
 
Als ik bovenstaande verhalen zo lees zijn er vooral dingen die ze niet doen.

Vrijdag 19 april mijn auto gebracht voor een niet werkende DAB radio, volgens de vriendelijke meneer van de inname ging dat via internet (LOL!) en was het heel vreemd dat Spotify dan wel werkte. Na een korte discussie heb ik ze hun gang maar laten gaan. Zou ongeveer 2 uurtjes duren voor de analyse.

2 uur later maar eens gaan vragen hoe lang het nog zou duren, toen was engineering er mee bezig in Engeland volgens hen. Het zal wel, maar het zou nog minimaal 2 uur gaan duren. Zucht.

Wederom 2 uur later nog maar eens gaan informeren. Nu hadden ze geen idee hoe lang het nog zou gaan duren en of het uberhaupt vandaag nog klaar zou zijn. Fijn, en nu? Ik kon wel een leenauto meekrijgen, een hele kale Volvo V40, geen Tesla beschikbaar.

Einde dag toch nog maar een belletje gewaagd, geen status update van de auto, maar nu gelukkig wel een Tesla als loaner beschikbaar. Auto toch maar even omgeruild voor het paasweekend.

De week erop dagelijks een telefoontje aan gewaagd, steeds zonder enige status update behalve dan dat het inderdaad niet werkte en dat engineering er mee bezig was. Tsjah, daar kan ik niet zoveel mee. Ze konden ook geen enkele indicatie geven wanneer ze dan wel iets zouden weten of doen.

Afgelopen vrijdagmiddag was ik er wel klaar mee en heb ik hem maar weer opgehaald (na 25 minuten wachten op de sleutel, terwijl de auto klaar stond op de parkeerplaats, zucht.). Naar eigen zeggen hebben ze hem wel gewassen, maar de vogelstront zat nog op de voorruit.

Al met al heeft het me een volle dag gekost, en er is eigenlijk niets veranderd. Ik vrees al voor de dag dat er eens echt iets aan de hand is met de auto...
De verklaring voor het geklungel is helaas erg simpel.
In de USA kent men geen DAB+. En problemen die uitsluitend in de wingewesten optreden hebben weinig prioriteit.