Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Kan echt niet de stroomkosten zijjn.
Zou Tesla vrezen voor brand als gevolg van laden? Als er brand is in een Tesla vestiging is dat heel slecht voor de beeldvorming van EV's, en van Tesla's in het bijzonder.
Als die bij mij thuis in de fik vliegt ook zo. Kan Shell ook alle tankstations sluiten. Weer zo'n bezuinigingsmaatregel denk ik. Minder arbeidsuren en minder stroomkosten. En weer minder service.
 
Ja zoiets, of misschien de tijd die het kost (verplaatsen, inpluggen, in de gaten houden, verplaatsen incl. risico op parkeerschade, etc.) die anders besteed kan worden aan andere dienstverlening..?

Kans op brand is thuis even groot. Lijkt mij een vreselijk slecht argument. De auto moeten ze toch verzetten, naar parkeerterrein buiten, dus dat is het ook niet. Tijd? Ik denk dat we praten of 1 a 2 minuten per auto extra, max.

Ik vind het een slechte zaak. Kijk, voor mij speelt het niet, met een 100D en op 30km van een SeC is het niet spannend. Maar voor mensen op grotere afstand en kleinere accu, dan is het fijne service dat je in één ruk weer naar huis kan rijden...

De vergelijking met 'benzine auto's worden ook niet volgetankt' zijn technisch misschien wel juist, maar gevoelsmatig ligt dat toch anders.....

Mooie tussenoplossing voor Tesla: vraag bij klanten met kleine accu of de auto aan de lader moet. Ik ben niet zo bang dat iedereen meteen ja zegt, meeste mensen hebben begrip voor het feit dat dit voor een beperkt aantal klanten gewoon noodzakelijk is. En eerlijk gezegd: voor het geld hoef je het ook niet te doen....
 
Ja zoiets, of misschien de tijd die het kost (verplaatsen, inpluggen, in de gaten houden, verplaatsen incl. risico op parkeerschade, etc.) die anders besteed kan worden aan andere dienstverlening..?
Dit dus.
Al zal het niet veel helpen: als ik in een ander draadje lees dat er op het ogenblik 500 a 600 model 3's per dag worden uitgeleverd, dan schat ik in dat we tot op heden nog niets gezien hebben vergeleken met de service hell die er gaat komen.
Zelfs als er daar héél snel en rigoureus stappen in gemaakt gaan worden.
Ik houd mijn hart vast. :eek:
Zo jammer. Als ik denk aan de taarten die we uitgedeeld hebben in het verleden, omdat de service met niets te vergelijken was. In positieve zin.
 
  • Like
Reactions: ebullio and SMU
Dit dus.
Al zal het niet veel helpen: als ik in een ander draadje lees dat er op het ogenblik 500 a 600 model 3's per dag worden uitgeleverd, dan schat ik in dat we tot op heden nog niets gezien hebben vergeleken met de service hell die er gaat komen.
Zelfs als er daar héél snel en rigoureus stappen in gemaakt gaan worden.
Ik houd mijn hart vast. :eek:
Zo jammer. Als ik denk aan de taarten die we uitgedeeld hebben in het verleden, omdat de service met niets te vergelijken was. In positieve zin.
De beeldvorming bij brand in een Tesla vestiging heeft meer impact dan brand bij een willekeurige particulier op de oprit.

Maar het verplaatsen van de auto's van en naar de laders vind ik inderdaad een goed argument. Daar is gewoon geen tijd meer voor of daar wordt geen tijd meer voor gemaakt. Net zoals het stofzuigen en wassen geschrapt vanwege de drukte.
 
Sentry kan je natuurlijk op afstand uitzetten. Mijn wagen heeft 3 dagen in Antwerpen gestaan en ik heb telkens Sentry afgezet als deze weer aan stond. Grappige is dat de laadsessie bij de SuC ter plaatse daarna gratis was. Nooit in de lijst van laadsessies verschenen.
 
dan moet je dus goed nadenken voordat je hem inlevert. Beetje geneuzel als je het mij vraagt.

Het is geen noodzaak om een volgeladen auto terug te krijgen, het is een service. Net zoals een kopje koffie bij het wachten geen noodzaak is maar wel prettig. Ben het dus ook niet eens dat het geneuzel is. In mijn eerdere post geef ik ook aan dat ik het “jammer” vind dat dit niet meer kan.
komt er iemand bij mij op kantoor dan is er een laadpaal waar gasten gratis kunnen laden, dit is service en ik wordt er zelf gelukkig van dat ik dit aan kan bieden. Ja het kost een paar euro aan stroom maar, ook al gaat het daar niet om, je verdient het het wel weer terug.
 
Ik stond anders wel even te kijken toen ik de auto zo leeg mogelijk inleverde vanwege werkzaamheden aan de hoogspanning van de batterij. Ik kon bij ophalen daar niet mee thuiskomen en mocht bij uitzondering aan de SuC in A'dam. Zelfs dit minimale niveau van meedenken was teveel gevraagd.
 
Het niet volladen van de wagen vind ik ook een beetje gezeur. Als je de wagen met dezelfde lading weer meekrijgt, dan is dat toch prima? Als je niet bij de dichtsbijzijnde SuC kunt komen, dan wordt het natuurlijk wel vervelend. Het plannen via de app gaat prima, maar het contact daarna is one-way en dat ervaar ik als lastig. Ik moet a.s. woensdag naar het SeC, maar weet niet of de onderdelen op voorraad zijn (is reeds 2x uitgesteld). Contact is lastig en ik weet nog steeds niet welke van de punten ze allemaal willen oplossen en hoe lang het kan gaan duren (houd maar rekening met de hele middag, dan valt het altijd mee).
 
Staan er op het SEC geen SUCs waar jezelf dan even, tegen betaling/via de gewone weg, kan laden, indien nodig?

Ok, is een beetje vervelend en het zou wel fijn zijn dat Tesla hem er even zou hangen vooraleer je je wagen komt ophalen.

Denk dat het gewoon aan de drukte ligt in Nederland en ze dan maar zeggen dat het geen Policy meer is om alle misverstanden
tegen te gaan en bijhorende "klachten"

Zoals @wooter al aangaf, in België doen ze het blijkbaar nog wel.
 
Ach, ik ben ooit met 1% bij SeC Zaventem (BE) gearriveerd en dat was te weinig om de SuC Diegem te halen. Hebben ze hem ook uitzonderlijk 15' aan een TWC gehangen.

Ik stond anders wel even te kijken toen ik de auto zo leeg mogelijk inleverde vanwege werkzaamheden aan de hoogspanning van de batterij. Ik kon bij ophalen daar niet mee thuiskomen en mocht bij uitzondering aan de SuC in A'dam. Zelfs dit minimale niveau van meedenken was teveel gevraagd.
Je zit met een groot aantal nieuwe mensen, in een omgeving die het druk heeft, en die nieuwe mensen (en zelfs de anciens) hebben niet altijd dezelfde ervaringen met het EV rijden als wij hebben. Missers zijn dan menselijk, en het is dan de vraag hoe men het oplost. Met een laadbeurt aan de TWC in afwachting van dat je 'm ophaalt scoren ze 100% tevredenheid, met plaats vrijmaken aan de interne SuC's scoren ze 70% en met je afschepen ben je 30% tevreden en ga je effectief klagen.

Het is altijd koffiedik kijken met zo een dingen... Jaren geleden ontstond er roest op de vulopening van mijn BMW en regelde ik een afspraak met de dealer om dit te repareren. Ik bracht mijn auto met 3/4e tank binnen. Bij het herstellen maakte men een fout en de hele inhoud van de benzinetank lekte uit over de vloer van de werkplaats.

Dit kon men mij met geuren en kleuren vertellen, maar niemand had de tegenwoordigheid van geest om de tank terug te vullen... Ik kon met een zogenaamd 'kletste' op zoek naar een nabij tankstation om er terug 70€ in te gieten.
 
Leuk dat anderen ook wel eens een steek laten vallen, maar dit gaat over Tesla. Niet de aandacht afleiden. ;)
Het is net alsof je bedoelt niet vergelijken met anderen die ook wel eens steken laten vallen.

Verder heb je altijd wel een mening over Tesla service, maar zover ik weet heb je zelf geen Tesla. Hoe gaat het met je Kona en Ioniq?
 
Vertel, waar uit ik mijn mening over Tesla service (afgezien van nu)? Het gaat uitstekend met de Hyundai's trouwens. Prima service tot zo ver. Nooit nodig gehad. :p

Ik uit wel mijn mening over mensen die alles alleen maar goed praten over alles wat Tesla betreft. Er zijn hier op het forum zat mensen waar dingen (heel ernstig) mis gaan. Is dat bij alle Tesla's zo? Zeker niet. Wel kun je de conclusie trekken dat service afneemt, een direct gevolg van de enorme hoeveelheid Tesla's die vooral *in Nederland* (!) op de markt worden gezet. Dat Belgische service centra's minder problemen hebben is evident. Daar worden ze niet overspoeld. Ook kun je duidelijk de geografische verdeling zien, de drukke centra (en dan vooral Amsterdam) laat steken vallen. Andere service centra doen het beter.

Vind jij het normaal dat je op geen enkele manier je afspraak kunt verifiëren behalve op de dag zelf langs gaan en dan er achter komen dat de onderdelen nog niet binnen zijn, of zelfs nog niet eens besteld? Ik niet. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet goedpraten.

Maar je kunt het niet afdoen met "bij hun ging het ook mis". Dat boeit niet. Het gaat hier over service van en bij Tesla. Niet over die van Ford, BMW, Hyundai, Skoda of Lada. Het gaat wel over auto's die in het beste geval 50.000 euro en in het slechtste geval 180.000 euro gekost hebben waar de service niet goed is.

Ik ben altijd fan van Tesla geweest, en als de Model 3 oktober vorig jaar bestelbaar was geweest met bekende levertijd dan had ik er 1 besteld. Zonder twijfel (maar de leasemaatschappij wilde niet eens bestellingen aannemen voor welke Tesla dan ook). Zou ik dat nu nog doen? Dat vind ik, gezien de verhouding positieve/negatieve verhalen dubieus. Ja, het rijdt geweldig maar o wee als er iets aan is. Mijn auto moet het gewoon goed doen, zonder voorbehoud. Als er iets kapot is dan moet dat op afzienbare termijn worden gerepareerd. Niet maanden wachten op de simpelste onderdelen.