Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, van die mensen die een auto hadden waarvan ze de dealer 24/7 konden bellen, die man ook nog tot in het buitenland de wagen ging ophalen, hoewel ze toch nog een ANWB abonnement hadden lopen. En dan toch nog een Tesla kopen, om dan te klagen dat er niemand te bellen valt (hoewel talloze onverbeterlijk positieve tesla-eigenaars wel gewoon kunnen bellen).

Of zoals @pvkeep het heel mooi verwoordt, terwijl ik die man absoluut niet verdenk van onverbeterlijk positivisme mbt Tesla.
Wootertje, wootertje, je leest weer eens niet goed. Ik, en meerdere op dit forum verdenken jou van onverbeterlijk positivisme op dit forum. Dat bewijs je dan ook keer op keer, zelfs met flowcharts hoe je contact met Tesla op moet nemen.

Je hebt geen Tesla, dus ook geen Tesla app, dus ook geen flauw idee over wat je het hebt, maar toch beweer je bovenstaande?
Ik heb, blijkbaar in tegenstelling tot jou, wel begrijpend leren lezen. En hoezo heb ik geen Tesla app, en hoezo moet je die hebben om er een flauw idee over te hebben.

Als ik jou was zou ik toch echt een hoop minder aannames doen en vooral stoppen met ad hominem aanvallen.
 
Ik heb infrequent last van dat het airbagsymbool even gaat branden. Telsa gaf aan dat als het weer gebeurde even een reply op de SMS met tijdstip. Zowel in de auto gemarkeerd, als via de SMS met mail erachteraan. Geen reactie. Dus maar service afspraak ingeschoten met referentie naar mail en sms. Vandaag (meer dan vier weken na melding) een SMS dat ze zo lang niet kunnen terugkijken (blijkbaar volgens tekst max twee weken) en dat daarom de afspraak uit de planning is gehaald. Zo kan ik ook mijn achterstallige afspraken inlopen....

Allemaal geen ramp, maar geeft een vervelend gevoel.

Ik heb Tesla gekocht na een proefrit in de Tesla van een vriend. Hij gaf hoog op van de service (begin 2017). Service plus de rij- eigenschappen waren voor mij de punten om uiteindelijk te kopen. Helaas heb ik die premium service nooit mogen meemaken, met uitzondering van bezoek ranger voor deurhendel.
 
Ik heb infrequent last van dat het airbagsymbool even gaat branden. Telsa gaf aan dat als het weer gebeurde even een reply op de SMS met tijdstip. Zowel in de auto gemarkeerd, als via de SMS met mail erachteraan. Geen reactie. Dus maar service afspraak ingeschoten met referentie naar mail en sms. Vandaag (meer dan vier weken na melding) een SMS dat ze zo lang niet kunnen terugkijken (blijkbaar volgens tekst max twee weken) en dat daarom de afspraak uit de planning is gehaald. Zo kan ik ook mijn achterstallige afspraken inlopen....

Allemaal geen ramp, maar geeft een vervelend gevoel.

Ik heb Tesla gekocht na een proefrit in de Tesla van een vriend. Hij gaf hoog op van de service (begin 2017). Service plus de rij- eigenschappen waren voor mij de punten om uiteindelijk te kopen. Helaas heb ik die premium service nooit mogen meemaken, met uitzondering van bezoek ranger voor deurhendel.
Bij brandt hij ook af en aan. Inmiddels 2 keer de zekering vervangen, 1 maal de kabelboom en een keer de mantel/module geen idee maar niks heeft geholpen
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Bij brandt hij ook af en aan. Inmiddels 2 keer de zekering vervangen, 1 maal de kabelboom en een keer de mantel/module geen idee maar niks heeft geholpen

Bij mij maar zelden, maar dat maakt de analyse dus ook zo lastig. En ik wordt wel beetje nerveus als ik op de snelweg rij en opeens dat lampje gaat branden. Gaat wel altijd na max 20 seconden weer uit.
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
och... laten we blij zijn met positieve mensen aangaande Tesla en ook die de moeite nemen om een flowchart te maken maar ook gewoon vaak goed advies en duidelijke meningen kan geven. Wooter heeft mij ook wel eens aangegeven dat ik een opmerking maakte die volgens hem niet zou kunnen en ik heb hierop gereageerd en we waren het oneens erover en dat zal zo blijven. Maar de volgende post was van Wooter rop een vraag van mij met echt een goede tip. Volgens zijn wij het ook niet altijd eens @horta maar toch ook vaak wel...

Gaat erom dat dit een forum is en dat je dan juist moet discussiëren... ieder zo zijn mening en als deze mening zal veranderen door de info van anderen, prima. We hebben al veel goede forum members van het eerste uur verloren hier door afzeik praktijken...

Lekker goede balans tussen positieve en negatieve meningen is prima, zolang ze maar goed beargumenteerd worden en in ieder geval wel ergens op slaan.... ik heb Wooter nog nooit kunnen betrappen op een ongefundeerde mening of opmerking, of deze naar mijn idee correct is of niet maakt niet zoveel uit.... dit zorgt allemaal wel dat het zo een lekker actief forum is..
 
  • Like
Reactions: Steven and Maarten
Bij mij maar zelden, maar dat maakt de analyse dus ook zo lastig. En ik wordt wel beetje nerveus als ik op de snelweg rij en opeens dat lampje gaat branden. Gaat wel altijd na max 20 seconden weer uit.
Bij jou ook al? Ik zag hem ook sinds een bepaalde update, ik meen bij 2019.28 zo af en toe, denk dat het een software bug is. Bij 2019.32 is het me niet meer opgevallen.
 
Ik heb infrequent last van dat het airbagsymbool even gaat branden. Telsa gaf aan dat als het weer gebeurde even een reply op de SMS met tijdstip. Zowel in de auto gemarkeerd, als via de SMS met mail erachteraan. Geen reactie. Dus maar service afspraak ingeschoten met referentie naar mail en sms. Vandaag (meer dan vier weken na melding) een SMS dat ze zo lang niet kunnen terugkijken (blijkbaar volgens tekst max twee weken) en dat daarom de afspraak uit de planning is gehaald. Zo kan ik ook mijn achterstallige afspraken inlopen....

Allemaal geen ramp, maar geeft een vervelend gevoel..
Begrijpelijk. Pas als je met de juiste mensen binnen Tesla eens praat, achterhaal je wat de problemen zijn. Het SeC kan namelijk inderdaad niet ver in het verleden terug kijken, en adviseert daarom om met de pechverhelping te bellen als je zo een probleem tegenkomt, zodat men dan op dat moment de logs al kan verzamelen en doorzetten naar het Service Center. Maar wanneer vertellen ze je dat? Wanneer je dus met zo een probleempje binnen komt en zegt "drie weken geleden kreeg ik een melding, valt dat nog terug te zien?".

Heb ik nou toevallig net vandaag zelf een flowchart in mekaar gestoken voor als je problemen hebt met je Tesla... ;)
 
Let op met dit soort flow charts: het zou best kunnen zijn dat de afhandeling per land verschillend is. Vergeet niet dat Tesla ziet met welk nummer je belt, met andere woorden: uit welk land je komt. We weten dat de Belgische SeC's veel minder druk bezet zijn dan de Nederlandse. Het zou me echt niet verbazen als er logica achter zit met bovenstaande achtergrond. Dat zou verschillen verklaren tussen de belevingen.
 
Let op met dit soort flow charts: het zou best kunnen zijn dat de afhandeling per land verschillend is. Vergeet niet dat Tesla ziet met welk nummer je belt, met andere woorden: uit welk land je komt. We weten dat de Belgische SeC's veel minder druk bezet zijn dan de Nederlandse. Het zou me echt niet verbazen als er logica achter zit met bovenstaande achtergrond. Dat zou verschillen verklaren tussen de belevingen.
In alle gevallen van de flowchart kom je nooit telefonisch bij een service center uit. Enige communicatie met een individueel service center is via een service-afspraak in de app.
 
Vandaag de Model 3 bij SeC Amsterdam Zuid-Oost ingeleverd om wat afleverpuntjes te laten fixen en een airbag storing. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel prettig verliep allemaal. Alle punten werden even nagelopen bij de inname. Er bleek alleen niet direct een leenauto te zijn (die had er wel moeten zijn), dus ons werd gevraagd even koffie te pakken. Ik werd al bang dat het lang ging duren, maar binnen 15 minuten werden we opgehaald omdat er een leenauto klaar stond.

In het hele proces werd er gewoon echt even de tijd voor je genomen, zowel bij de inname van de Model 3 als bij de check van de leenauto (schades noteren). Er was ook tijd voor een praatje, maar het verliep natuurlijk wel efficiënt (wat ook prima is, er zijn meer klanten).

De leenauto is overigens een Model S P85, een oude, nog zonder autopilot. Ik moet eerlijk bekennen dat dat wel weer even gaaf is :) Hoewel we zelf een standaard 85 kWh hadden (wel met autopilot), is het ook wel leuk om het topmodel van de eerste Tesla Model S'jes (uit de tijd dat de keuze 60/85/P85 was) te rijden.
 
Zondag opeens "steering assist reduced" in mijn 2014 MS60.

Zo een Tesla zonder sturubekrachtiging is pas echt mega loeizwaar om de bocht te krijgen, echt niet te doen bijna.

Alle resets geprobeerd, Tesla Service is echt lastig te bereiken, maar goed, een "service dropping" moet je dan doen, dus langs bij service center.

Daar heb je dan na je garantie de keuze, leenauto 100 euro ex btw, of zelf vervoer.

En je hoort wel wat de diagnose a 65,- ex is.

Net sturen ze dan een sms'je waar je met ja of nee op mag antwoorden met een prijs van stuurhuis en dergelijke vervangen a 3700 ex.

Tesla..
 
Zondag opeens "steering assist reduced" in mijn 2014 MS60.

Zo een Tesla zonder sturubekrachtiging is pas echt mega loeizwaar om de bocht te krijgen, echt niet te doen bijna.

Alle resets geprobeerd, Tesla Service is echt lastig te bereiken, maar goed, een "service dropping" moet je dan doen, dus langs bij service center.

Daar heb je dan na je garantie de keuze, leenauto 100 euro ex btw, of zelf vervoer.

En je hoort wel wat de diagnose a 65,- ex is.

Net sturen ze dan een sms'je waar je met ja of nee op mag antwoorden met een prijs van stuurhuis en dergelijke vervangen a 3700 ex.

Tesla..
Pff.. denk dat abonnement sportschool dan goedkoper is... :)

maar serieus, zo iets mag toch niet na 5 jaar al de geest geven? Op zijn minst enige korting proberen te bedingen.
 
Zondag opeens "steering assist reduced" in mijn 2014 MS60.
Net sturen ze dan een sms'je waar je met ja of nee op mag antwoorden met een prijs van stuurhuis en dergelijke vervangen a 3700 ex.
Dat is ook mijn grootste angst met de Tesla als die uit garantie is. Ik had de keuze om voor full-operation lease te gaan (Mr. Green) of de auto zelf aan te schaffen. Ik heb dat laatste gedaan, maar daar ben ik achteraf niet zo gelukkig mee. Als er bij Tesla wat stuk gaat, dan loopt het ook meteen enorm in de papieren. Hopelijk is er met een paar jaar ook service mogelijk buiten de Tesla service centers om.

Ik heb mijn auto op dit moment ook bij Tesla staan voor een hele waslijst aan issues. Gisteren gebracht en het werd al snel duidelijk dat ik er niet op kon wachten. Netjes een loaner meegekregen (S 85 zonder auto-pilot) en afgesproken vandaag de auto op te halen. In verband met reistijd (SeC is op dik uur rijden) maar gevraagd of de auto klaar zou zijn (via SMS), zodat ik niet voor niets die kant op kom. Ik ben zojuist gebeld dat de auto niet klaar is vandaag. Er blijken problemen te zijn dat ze de nieuwe software niet geladen krijgen, vanwege de nieuwe airco unit (ik snap ook niet waarom er software geladen moet worden voor een airco). Ik krijg wel steeds meldingen op mijn telefoon dat er updates beschikbaar zijn voor de auto.

Ik begin steeds meer mijn 1951-er kever te waarderen. Een kapotte koplamp kost je hooguit 5 euro om te vervangen en dat kan iedereen die een schroevendraaier kan vasthouden. :)

Op zich geen klachten over de service tot nu toe (er kan altijd wel wat misgaan), maar ik vind het wel buitengewoon klantonvriendelijk dat je niet op zaterdagochtend de auto kan wisselen. Sales is gewoon aanwezig, maar het simpel omruilen van de auto is teveel gevraagd. Als ze morgen de auto vrij melden, dan zou het een kwestie van sleutels omruilen zijn en klaar. Tesla heeft liever dat je 3 dagen achter elkaar je agenda om moet gooien, omdat hen dat makkelijker uitkomt.
 
  • Helpful
Reactions: JaapP