Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Waardeloze service?

Woensdagmiddag de auto volgeladen voor een 4 daagse zeiltrip naar Engeland met 4 man. Met alle proviand in de voorbak wilde die bij vertrek niet meer open.
Om 17u Tesla gebeld, vrijwel meteen contact. Tevergeefs geprobeerd via software updates en resets op afstand. Vervolgens stuurden ze een email met instructies voor de noodbediening via een klepje in de bumper, maar helaas lukte dat ook niet. Inmiddels was het 17:45, dus toch maar naar Amsterdam gereden. Daar kwam vrijwel meteen een monteur naar buiten die het ook niet voor elkaar kreeg, de actuator zat muurvast dus de bumper moest er af. Met nog maar een half uur te gaan voor sluitingstijd (19u) zijn ze er, na enig aandringen, toch aan begonnen. Om 19u kwam de monteur melden dat ze het probleem gevonden hadden en een nieuwe actuator gingen monteren.

Om 19:30 waren we weer op weg naar Den Helder...
 
Waardeloze service?

Woensdagmiddag de auto volgeladen voor een 4 daagse zeiltrip naar Engeland met 4 man. Met alle proviand in de voorbak wilde die bij vertrek niet meer open.
Om 17u Tesla gebeld, vrijwel meteen contact. Tevergeefs geprobeerd via software updates en resets op afstand. Vervolgens stuurden ze een email met instructies voor de noodbediening via een klepje in de bumper, maar helaas lukte dat ook niet. Inmiddels was het 17:45, dus toch maar naar Amsterdam gereden. Daar kwam vrijwel meteen een monteur naar buiten die het ook niet voor elkaar kreeg, de actuator zat muurvast dus de bumper moest er af. Met nog maar een half uur te gaan voor sluitingstijd (19u) zijn ze er, na enig aandringen, toch aan begonnen. Om 19u kwam de monteur melden dat ze het probleem gevonden hadden en een nieuwe actuator gingen monteren.

Om 19:30 waren we weer op weg naar Den Helder...
Fijn dat er verbetering merkbaar is. Arnhem negeert mijn berichten al 2 weken. Morgen is de afspraak en weet ondertussen nog steeds niet of de onderdelen binnen zijn ... zucht.
 
Waardeloze service?

Woensdagmiddag de auto volgeladen voor een 4 daagse zeiltrip naar Engeland met 4 man. Met alle proviand in de voorbak wilde die bij vertrek niet meer open.
Om 17u Tesla gebeld, vrijwel meteen contact. Tevergeefs geprobeerd via software updates en resets op afstand. Vervolgens stuurden ze een email met instructies voor de noodbediening via een klepje in de bumper, maar helaas lukte dat ook niet. Inmiddels was het 17:45, dus toch maar naar Amsterdam gereden. Daar kwam vrijwel meteen een monteur naar buiten die het ook niet voor elkaar kreeg, de actuator zat muurvast dus de bumper moest er af. Met nog maar een half uur te gaan voor sluitingstijd (19u) zijn ze er, na enig aandringen, toch aan begonnen. Om 19u kwam de monteur melden dat ze het probleem gevonden hadden en een nieuwe actuator gingen monteren.

Om 19:30 waren we weer op weg naar Den Helder...

Zelfde gehad (hing in de 2e vergrendeling, model 3), mobile service heeft het opgelost:
- De 2 torx boutjes van de haak aan de kap losmaken en hij kan open, berg minder werk dan de bumper demonteren (tenzij die dus helemaal dicht blijft).
- Ik gooi dus niks belangrijks meer in de frunk :(

Gewoon gek dat er niet ergens een touwtje binnen zit.....mechanische nood-ontgrendeling.
 
Zelfde gehad (hing in de 2e vergrendeling, model 3), mobile service heeft het opgelost:
- De 2 torx boutjes van de haak aan de kap losmaken en hij kan open, berg minder werk dan de bumper demonteren (tenzij die dus helemaal dicht blijft).
- Ik gooi dus niks belangrijks meer in de frunk :(

Gewoon gek dat er niet ergens een touwtje binnen zit.....mechanische nood-ontgrendeling.

Bij mij zat de eerste vergrendeling vast, dus dan kun je nergens bij. Op de X zit achter een klepje in de bumper wel een mechanische noodontgrendeling voor beide, maar de eerste was totaal geblokkeerd..
Dit zit met zekerheid ook op de 3.
 
Betekenis service volgens de Van Dale: de zorg waarmee een bedrijf zijn klanten van dienst is.

Wat mij betreft is de 'service' waarmee Tesla zijn klanten van dienst is gewoon ronduit slecht. Het begint al met de communicatie; Tesla dwingt mij om via de app afspraken in te plannen. Overleg van tevoren is niet mogelijk. Tesla laat de klant dus niet kiezen op welke manier zij wil communiceren, maar vindt zichzelf hier duidelijk belangrijker dan de klant. En verandert dat als ze wil, naar eigen goeddunken. Als je daar met medewerkers over communiceert, loop je een gerede kans dat je arrogant en neerbuigend wordt behandeld. Althans, zo overkwam mij dat.

Afgelopen maandag de auto gebracht en een leenauto mee gekregen. Over de leenauto dadelijk meer. Volgens de medewerker zou de auto later die dag klaar zijn. "Maar, zei de medeweker, "je wordt via de app bericht". Vervolgens niets meer gehoord die dag. Op het einde van de dag zie ik dat de app aangeeft dat de auto woensdag 30 oktober klaar is. Uiteraard zonder persoonlijk contact of een nadere uitleg. In de app staat: wacht op onderdelen.
Geen idee wat er aan de hand is of welke onderdelen het betreft. Op dinsdag weer in de app gekeken: de auto is zondag (!) om 5:30 PM klaar. Uiteraard wederom geen uitleg of toelichting. Terwijl de auto daar was voor een eenvoudige reparatie.

Inmiddels gaat van de, enigszins afgetrapte, leenauto (een S85 met beperkte range) het rechterportier niet meer open maar ik kan Tesla niet bereiken... En morgen moet ik met klanten op pad, die niet eens in kunnen stappen....

Ik ben eigenlijk wel helemaal klaar met Tesla! Als iemand het leasecontract wil overnemen, hoor ik het graag. Zestig maanden (vanaf juni '19) en 35.000 km per jaar. En ik wil er wel een mooi bonus opzetten!
 
Wat mij betreft is de 'service' waarmee Tesla zijn klanten van dienst is gewoon ronduit slecht. Het begint al met de communicatie; Tesla dwingt mij om via de app afspraken in te plannen. Overleg van tevoren is niet mogelijk. Tesla laat de klant dus niet kiezen op welke manier zij wil communiceren, maar vindt zichzelf hier duidelijk belangrijker dan de klant.
Anderzijds, waarom vind jij jezelf duidelijk belangrijker dan je leverancier?

Pas op, ik kan begrijpen dat je vind dat de communicatie stroef verloopt, maar als dat ene voorbeeld de reden is om met verlies van je leasecontract af te geraken, dan heb je volgens mij je leverancier niet genoeg betaald om zo een service te verdienen.

Ikzelf werk in de ICT sector. Als m'n laptop kapot gaat, kan ik mijn leverancier verwijten dat ze dat ding niet binnen de 4 uren kunnen repareren, of ik kan ervoor zorgen dat ik een tijdelijke laptop ter beschikking heb terwijl mijn normale laptop in de herstelling gaat. Mijn klanten werken een beetje op dezelfde manier, met dit verschil dat ze allerlei servicecontracten hebben waarin duidelijk staat beschreven tegen welke termijn welke hardware beschikbaar moet zijn, en hoe snel ze moeten reageren.

Heb jij met Tesla ook dergelijk servicecontract? Hoeveel kost je dat per maand?
 
Absoluut serieus.

Het is niet alsof je al 6 maanden met een kapotte S zit te zeulen. Je hebt een auto in de service waarvan het wat langer duurt, en je rijdt een wat oudere Model S als vervangwagen. Dat die deur nu niet open wil is kut, en dat je daarbij niet kan bellen is ook kut, maar als je die vervangwagen hersteld wilt hebben, ga je toch echt terug naar het SeC moeten...
 
Waardeloze service?

Woensdagmiddag de auto volgeladen voor een 4 daagse zeiltrip naar Engeland met 4 man. Met alle proviand in de voorbak wilde die bij vertrek niet meer open.
Om 17u Tesla gebeld, vrijwel meteen contact. Tevergeefs geprobeerd via software updates en resets op afstand. Vervolgens stuurden ze een email met instructies voor de noodbediening via een klepje in de bumper, maar helaas lukte dat ook niet. Inmiddels was het 17:45, dus toch maar naar Amsterdam gereden. Daar kwam vrijwel meteen een monteur naar buiten die het ook niet voor elkaar kreeg, de actuator zat muurvast dus de bumper moest er af. Met nog maar een half uur te gaan voor sluitingstijd (19u) zijn ze er, na enig aandringen, toch aan begonnen. Om 19u kwam de monteur melden dat ze het probleem gevonden hadden en een nieuwe actuator gingen monteren.

Om 19:30 waren we weer op weg naar Den Helder...
Volgens mij zat de frunk gewoon te vol en kwam de actuator niet door het dode punt heen omdat er teveel spanning op stond.
 
Dan zou de klep toch open moeten gaan als 1 persoon de klep met de handen naar beneden drukt en iemand anders de klep via app/scherm opent? Het is de vraag of dat geprobeerd is. En of dat ook daadwerkelijk de reden is/was..... :)

Inderdaad alles geprobeerd maar de eerste actuator zat gewoon muurvast. Vandaar dat het met de noodbediening ook niet lukte. Komt wel vaker voor zei de monteur.
 
Wooter is erg pro Tesla dus zou niet teveel waarde hechten aan die berichten. Zolang mensen het allemaal maar goed vinden hoe ze het aanpakken verandert er niks daar. Ik heb de hoop opgegeven over de Tesla service. Vandaag ook weer naar Arnhem gereden waar de onderdelen helemaal niet besteld waren voor het bekende tril probleem en alle berichten hadden ze “toevallig” niet binnen gekregen. Heeft geen zin om boos te worden, kost energie en er gaat toch niks veranderen. Ik zou zeggen accepteren of verkopen. Ik ben inmiddels al zo’n 15x in 10 maanden tijd bij allerlei Sec’s geweest dus ik kan met een gerust hard zeggen dat het allemaal ruk is.
 
Ik ben inmiddels al zo’n 15x in 10 maanden tijd bij allerlei Sec’s
Je moet 15 keer naar een SeC in 10 maand en je klaagt over de service.
Ik zou klagen over de wagen. Ofwel
  • Heb je een maandagwagen
  • Ben je te veeleisend voor een Tesla
hoe zat dat met je vorige wagens?
Waarom allerlei SeCs? Misschien werkt dat tegen je. Bij een en dezelfde SeC had je zeker wat extra goodwill en (h)erkenning gekweekt als ze je er gemiddeld op om de 3 weken zien.
 
Je moet 15 keer naar een SeC in 10 maand en je klaagt over de service.
Ik zou klagen over de wagen. Ofwel
  • Heb je een maandagwagen
  • Ben je te veeleisend voor een Tesla
hoe zat dat met je vorige wagens?
Waarom allerlei SeCs? Misschien werkt dat tegen je. Bij een en dezelfde SeC had je zeker wat extra goodwill en (h)erkenning gekweekt als ze je er gemiddeld op om de 3 weken zien.
We dachten dat we met de eerste Tesla een maandagochtend auto hadden, Zeker het dubbele aan sec bezoek gehad. Na 2 jaar verkocht en gedacht: nu zullen ze het vast wel voor elkaar hebben. Maar helaas, nog steeds niet. We hebben van allerlei auto’s gehad van BMW tot Mercedes en zelfs een keer een Hyundai maar nog nooit zo’n slechte auto (kwa kwalen dan) en service ervaren. Allerlei sec’s omdat soms de ene veel eerder tijd heeft dan de ander of een bepaalde sec kan een probleem wel oplossen met apparatuur terwijl de ander daar weer niet over beschikt. En kwa service denk aan verkeerde banden monteren, werkorders niet afronden (punten vergeten) niet reageren, auto al 2x beschadigd, aflever problematiek, afspraken vaker niet dan wel nakomen en ga zo maar door.
 
Afgelopen week prima service in Groningen. Bij mijn M3 zat het linker spatbord tegen de A-stijl waardoor de verf afslijt.

Afspraak gemaakt met de app. Advies: gebruik te app, geen wachttijd "deze neemt direct op :) " je kan zelf het tijdvak kiezen wat je het beste uitkomt en alle benodigde info sturen.

Je krijgt via SMS regelmatig herinneringen dat de service binnenkort plaatsvindt. Tijdens de service prima ontvangst, ze stonden voorbereid klaar. Gesprekje gehad met de service medewerkers en voordat ik het wist alweer klaar incl updates via SMS. Alles snel, efficient en prima opgelost, Het heeft mijn minimale wachttijd gekost en kon zelf mijn datum en tijd bepalen.

Dus tip.....gebruikt de app een service te plannen.