Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ineens een berichtje per sms dat de stoel binnen was. Installatie kan helaas pas over 3 weken eerder is er geen tijd. Dan vraag je je toch af waarom ze eerst zeggen eind Q1 2020 en 7 dagen later is alles ineens binnen. Had ik liever vorige week een afspraak gemaakt voor installatie in deze week dan dat ik nu ineens weer 3 weken kan wachten. Pas na aandringen wou het SeC in Arnhem telefonisch een afspraak maken. Pas nadat ik er 3x op gewezen had dat er een notitie bij de service melding stond dat ik geen service in de app heb staan was er een plan mogelijkheid per telefoon mogelijk. Het woord service is ver te zoeken inmiddels.
 
Einde middag mijn S opgehaald van SeC Amsterdam.
Auto maakte aan de achterzijde al geruime tijd bijgeluiden bij ca. 25 en ca. 95 km/u.
Leek eerst aan de wiellagers achter te liggen, maar uiteindelijk bleek het de drivetrain en is er een nieuwe onder gezet.
De auto rijdt nu met zijn ruim 270.000 km op de klok weer als nieuw, zij het met een wat beperkter bereik. Ben benieuwd hoeveel km ik er uiteindelijk op ga krijgen.

Netjes behandeld en afgehandeld, ook het afspraak maken en het communiceren via de app verliep prima.
Alleen het maken van de eerste afspraak was niet vlekkeloos vanwege het niet kunnen vinden van SeC Amsterdam in de app.

Overigens heb ik bij het ophalen van de auto nog even staan genieten van zo'n prachtige donkerrode Signature S die er geparkeerd stond.
Jammer dat ik in 2013 net te laat was om die nog te kunnen bestellen, wat is dat toch een fantastisch mooie lakkleur!
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Vandaag voor de tweede keer in 7 maanden bij de Sec Tilburg (piepend stuur, rubber frictie, een bekend probleem bij Tesla meldden ze). Ook nu weer prima geholpen, bij aankomst netjes bij mijn naam aangesproken. Prima geautomatiseerd proces vanaf het melden in de App t/m het afmelden van de storing na oplossen.
Blijkbaar moesten ook mijn koplampen nog afgesteld worden, dat hebben ze ook gelijk gedaan.
Top service,
 
Einde middag mijn S opgehaald van SeC Amsterdam.
Auto maakte aan de achterzijde al geruime tijd bijgeluiden bij ca. 25 en ca. 95 km/u.
Leek eerst aan de wiellagers achter te liggen, maar uiteindelijk bleek het de drivetrain en is er een nieuwe onder gezet.
De auto rijdt nu met zijn ruim 270.000 km op de klok weer als nieuw, zij het met een wat beperkter bereik. Ben benieuwd hoeveel km ik er uiteindelijk op ga krijgen.

Netjes behandeld en afgehandeld, ook het afspraak maken en het communiceren via de app verliep prima.
Alleen het maken van de eerste afspraak was niet vlekkeloos vanwege het niet kunnen vinden van SeC Amsterdam in de app.

Overigens heb ik bij het ophalen van de auto nog even staan genieten van zo'n prachtige donkerrode Signature S die er geparkeerd stond.
Jammer dat ik in 2013 net te laat was om die nog te kunnen bestellen, wat is dat toch een fantastisch mooie lakkleur!

Hi Maarten - die zal niet meer onder de garantie vervangen zijn -;)
.. ben benieuwd wat ze hier voor rekenen. (DM?)
 
Na enkele goede ervaringen nu toch terecht gekomen in de ondoorgrondelijke krochten van Tesla. Op 19-12 is de mobiele service bij ons geweest, omdat 2 wielcovers steeds op 1 plek los laten. Mobiele service medewerker heeft dit geconstateerd en genoteerd. Daarbij advies om een nieuwe afspraak te maken om e.e..a. te vervangen.


Via app kunnen we echter geen afspraak maken, omdat we sinds medio december geen locatie mee kunnen invoeren in de app. We zien alleen Amerikaanse locaties...l

Dus sms gestuurd met verzoek om afspraak in te plannen. Na 2 weken krijgen we een geautomatiseerd bericht dat de case gesloten is......niet dus.


Iemand een advies 1)hoe ik weer via app afspraken kan maken 2) hoe snel in contact te komen met Tesla

Het gaat nu maar om 2 wieldoppen, maar moet er niet aan denken dat het defect groter is.....
 
Na enkele goede ervaringen nu toch terecht gekomen in de ondoorgrondelijke krochten van Tesla. Op 19-12 is de mobiele service bij ons geweest, omdat 2 wielcovers steeds op 1 plek los laten. Mobiele service medewerker heeft dit geconstateerd en genoteerd. Daarbij advies om een nieuwe afspraak te maken om e.e..a. te vervangen.


Via app kunnen we echter geen afspraak maken, omdat we sinds medio december geen locatie mee kunnen invoeren in de app. We zien alleen Amerikaanse locaties...l

Dus sms gestuurd met verzoek om afspraak in te plannen. Na 2 weken krijgen we een geautomatiseerd bericht dat de case gesloten is......niet dus.


Iemand een advies 1)hoe ik weer via app afspraken kan maken 2) hoe snel in contact te komen met Tesla

Het gaat nu maar om 2 wieldoppen, maar moet er niet aan denken dat het defect groter is.....
Je moet beginnen met je huisnummer of postcode om je NL adres te verkrijgen. Dus niet met je straatnaam beginnen.
 
Gisterenavond is mijn M3 weggesleept ivm parking brake errors. Ongeveer 900km van kunnen genieten. Auto kon niet meer in drive of reverse. Daarna meerdere meldingen over verminderd vermogen. Op afstand niks kunnen betekenen helaas. Ook de ramen van de deuren gingen niet meer goed omhoog/laag, waardoor je deuren dicht moest drukken met de ramen omhoog. Staat sinds vanmorgen bij SeC Amsterdam, vanmiddag gaven ze aan dat er een diagnose gaat plaatsen vinden. Geen idee nog hoe of wat. Kan denk ik wel even duren gezien de drukte ook. Roadside heeft wel snel geholpen en takelwagen met leenauto was er snel.
 
Vanmiddag gemaild met Tesla Service Rotterdam om 17:15. Vanavond om 20:59 mail terug voor afspraak op 24 februari om voorwielophanging en aandrijfassen te beoordelen. Helaas ben ik dan net op vakantie. Dus morgen maar verzetten. Netjes dat er zo snel gereageerd wordt. Problemen zijn niet urgent.
 
  • Like
Reactions: HWS
Vanmiddag gemaild met Tesla Service Rotterdam om 17:15. Vanavond om 20:59 mail terug voor afspraak op 24 februari om voorwielophanging en aandrijfassen te beoordelen. Helaas ben ik dan net op vakantie. Dus morgen maar verzetten. Netjes dat er zo snel gereageerd wordt. Problemen zijn niet urgent.
Vanmorgen gemaild. Binnen een half uur reactie. Of ik via de app wil wijzigen. App geeft error dus gelijk weer gemaild. 20 minuten later nieuwe afspraak via mail bevestigd. Prima service!
 
Vandaag bij SC geweest om klachten (voorwielophanging) te laten beoordelen. Ze gaan overleggen hoe dit op te lossen. Mogelijk Raven modificatie toepassen. Ik ben benieuwd. 2 maart inleveren voor reparatie. Eerst nog de wintersport. Ik heb ook doorgegeven dat ik soms op een pittig genomen rotonde zowel voorin als achterin een moer oid van links naar rechts hoor rollen. En daarna weer terug bij een tegenovergestelde bocht. Dit zou mogelijk op de batterij liggen. Nog iemand hier met dat verschijnsel?
 
Vandaag bij SC geweest om klachten (voorwielophanging) te laten beoordelen. Ze gaan overleggen hoe dit op te lossen. Mogelijk Raven modificatie toepassen. Ik ben benieuwd. 2 maart inleveren voor reparatie. Eerst nog de wintersport. Ik heb ook doorgegeven dat ik soms op een pittig genomen rotonde zowel voorin als achterin een moer oid van links naar rechts hoor rollen. En daarna weer terug bij een tegenovergestelde bocht. Dit zou mogelijk op de batterij liggen. Nog iemand hier met dat verschijnsel?

Had ik ook. Voorin.
Ik dacht ook dat eea aan het loslaten was van binnen en dat een los moertje de oorzaak zou zijn.

Na 2x bezoeken door SeC Duiven opgelost.

Eerste bezoek, netjes mee laten rijden om het te laten horen rollen.
Daarna na uren wachten (ze waren me vergeten :rolleyes:; wel excuses voor aangeboden), hadden ze het opgelost. Zeiden ze...
Na wegrijden en 2 rotondes verder, nog steeds 'rollend steentje/moertje'. Was er meteen klaar mee toen. Ben maar doorgereden.

Tweede bezoek gepland, kon zeer snel, want ze hadden hun el. schroevendraaier in m'n frunk laten liggen :confused:. Die hadden ze toch wel hard nodig. Toen gelukkig wat grondiger te werk gegaan.

Oorzaak bleek een 'steentje'. Achter/onder de voorstoelen kan redelijk eenvoudig 'iets' de uitgang van de blower ingeschoven/geschopt worden. Ik denk dan door passagiers vanaf de achterbank oid.
Paar keer remmen + wat rotondes rolt het heel makkelijk verder naar binnen.

Gebeurt wel vaker gaven ze bij SeC aan.
 
  • Funny
Reactions: Hans_TM3
Vandaag bij SC geweest om klachten (voorwielophanging) te laten beoordelen. Ze gaan overleggen hoe dit op te lossen. Mogelijk Raven modificatie toepassen. Ik ben benieuwd. 2 maart inleveren voor reparatie. Eerst nog de wintersport. Ik heb ook doorgegeven dat ik soms op een pittig genomen rotonde zowel voorin als achterin een moer oid van links naar rechts hoor rollen. En daarna weer terug bij een tegenovergestelde bocht. Dit zou mogelijk op de batterij liggen. Nog iemand hier met dat verschijnsel?

Ja, heb ik ook meegemaakt. Echter bij mij was het geen schroefje of moertje:
Watch out when visiting the Tesla Service Center in Tilburg (NL)
 
Ik heb na bijna 15 maanden nog niet echt iets fatsoenlijks opgelost gekregen van Tesla.

Het kraken met het optrekken is nog niet opgelost. Er zijn nu sets voor maar die komen mondjesmaat binnen begreep ik na het laatste telefonisch contact met Tilburg. Kreeg als antwoord maak even een afspraak via de APP. Dit gaat niet handig maar je moet dus idd eerst je huisnummer en dan straat invullen. Op postcode of woonplaats kreeg ik het niet voor elkaar.

De range is nog steeds een drama. 180/200 km ver kom ik met een 100% geladen accu. Terwijl de auto aangeeft 260 watt/km. Dus oke strange. Ik denk toch echt dat de auto uitgelijnd moet worden ofzo. Want met 22 inch zou ik toch ook wel 250 km mogen halen met normale snelheden. Lange stukken 110/120 km/u.

Daarnaast zijn de randen van mijn grote scherm ook diep geel geworden. Deze zou kunnen worden opgelost door met een soort UV lamp erop gezet te worden in de werkplaats. Het zou dan (grotendeels) weg moeten zijn. Natuurlijk zou dit voldoende moeten zijn want je mag hier natuurlijk niet over klagen dat je er nog iets van ziet.

Ook geeft mijn linkerportier camera vaak beperkt zicht aan zodat mijn autopilot niet werkt.

Ik ben al sinds Sept 2018 bezig met de Tesla om alles in orde te krijgen maar dit gaat niet makkelijk.

Inmiddels een afspraak voor 28 Januari in Antwerpen ingepland! Ben benieuwd of dit uberhaupt kan ivm Belgische leenauto. Waarschijnlijk krijg ik te horen geen modificatie set op voorraad....
 
Last edited: