Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar geen centraal Europees of misschien (?) niet eens Nederlands systeem.
Systeem is wereldwijd. In Gent heb ik alle uitleg gekregen over mijn panne die in de UK hersteld was.
nu is men wel met een cutover bezig naar een nieuw systeem. Die rollout gebeurt per land. Tijdelijke onbeschikbaarheid van historiek in een ander land kan dus.
 
  • Informative
Reactions: watt
Vandaag mijn MS bij SeC Den Haag gebracht voor het vervangen van de koplampen (led strip verkleurde) en de gele rand op het scherm. Beiden zijn prima opgelost binnen 1 werkdag. Ik was wel verbaasd dat de servicebalie niet meer achterin is, maar nu midden in het pand zit. De ingang is nu ook via de showroom en niet meer achterom (kan nog wel, maar is omslachtiger).

Het was wel erg rustig.. zo stil heb ik het nog nooit gezien in een SeC. Er hing overal anti-Corona advies en er stonden strepen op de grond om 1,5 afstand van de bureaus te houden.
 
Vandaag mijn MS bij SeC Den Haag gebracht voor het vervangen van de koplampen (led strip verkleurde) en de gele rand op het scherm. Beiden zijn prima opgelost binnen 1 werkdag. Ik was wel verbaasd dat de servicebalie niet meer achterin is, maar nu midden in het pand zit. De ingang is nu ook via de showroom en niet meer achterom (kan nog wel, maar is omslachtiger).

Het was wel erg rustig.. zo stil heb ik het nog nooit gezien in een SeC. Er hing overal anti-Corona advies en er stonden strepen op de grond om 1,5 afstand van de bureaus te houden.
Heb ik met jou bij Sec zitten praten? Was om ca 13.25 uur
 
M'n S in Rotterdam om de yellowbanding te fixen. Bij het inleveren van m'n sleutel werd me verteld dat er een service melding open staat om de FSD upgrade uit te voeren.

Ik vroeg of ze dat meteen mee konden nemen maar dat kon niet i.v.m. de levering van VIN specifieke onderdelen.

Ik gaf aan dat ik het jammer vond dat ik dit nu hoorde bij de balie want ik had liever dan de afspraken willen combineren. Echter, er was een goed excuus namelijk dat ten tijde dat ik de afspraak plande de melding nog niet open stond.

Ik vroeg of iemand mij anders had gebeld want dat was wat mij werd verteld destijds "Don't call us, we'll call you". De persoon achter de balie gaf aan dat dit waarschijnlijk dan in mei zou gebeuren.

Ik moest deze voor nu gewoon via de app in plannen maar bij thuis komst bleek dat ik vandaag nog geen nieuwe serviceafspraak kan aanmaken want vandaag laat hij de afspraak van eerder deze middag nog zien en die kan ik niet weghalen.

Wederom echt weer TOP uitgevoerd en zeer netjes behandeld bij SeC Rotterdam.

Uiteindelijk met een goed gevoel naar huis want geen gele randjes en die FSD computer boeide me toch al niet zolang wetgeving hier daadwerkelijke toepassing nog niet toestaat dus ruim voor enige wetswijziging hier is gewijzigd heb ik al lang die FSD HW3 computer erin zitten.
 
Blijft de hardware nu onbeperkt gereserveerd liggen voor jouw auto of zouden ze jouw vin van de hardware loskoppelen als je niet binnen bepaalde periode terugkomt voor de inbouw? Tesla wil tenslotte geen magazijn vol met parts hebben liggen.

Geen idee maar het is niet dat "mijn" HW3 upgrade er al ligt. Het is meer dat in het systeem upgrades en reparaties op VIN worden aangemaakt zodat automatisch alle onderdelen geleverd worden indien nog niet aanwezig.

Verder is het zo dat de HW3 upgrade op VIN nummer beschikbaar is maar dat houd niet in dat je een VIN specifieke computer uit Amerika krijgt. Natuurlijk zal het wel vast zo zijn dat bij installatie deze VIN specifiek vergrendeld zal worden.

Met andere woorden, voor mijn VIN staat momenteel enkel een service melding in het systeem open dat voor mijn VIN nu deze upgrade uitgevoerd mag/kan worden.
 
  • Informative
Reactions: RoaldH
Ik heb mij in het verleden kritisch uitgelaten over de service, maar als er iets goed loopt mag het ook wel gezegd.
Mijn stuurbekrachtiging deed een beetje vreemd (afwisselend zwaar en licht). Dus serviceafspraak ingeschoten.
Kreeg een SMS dat analyse op afstand een potentieel veiligheidsprobleem had gevonden en of ik zsm wil langskomen op het servicecenter.
Dus zonder concrete afspraak langsgereden. Het was best druk en dat is tijdens deze periode lastig.
Kreeg netjes koffie aangeboden terwijl ik in de rij (in de auto) aan het wachten was.
Toch relatief snel aan de beurt, netjes en correct geholpen (afstand houden, hygiene maatregelen).
Veel respect voor de mannen van de service die doorwerken in deze tijd en er het beste van proberen te maken.
Eind van de dag was het probleem netjes verholpen. Wel weer even wachten in de rij (want maar 1 persoon tegelijk binnen).

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen nog afspraken met gele randen e.d. laten doorgaan.
Dat lijkt mij geen prioriteit hebben en gaat potentieel ten koste van de veiligheid van het personeel bij Tesla.
Mijn cosmetische afspraken heb ik in ieder geval geannuleerd - dat komt over enkele maanden wel weer.
 
  • Like
Reactions: wooter and horta
Ik heb mij in het verleden kritisch uitgelaten over de service, maar als er iets goed loopt mag het ook wel gezegd.
Mijn stuurbekrachtiging deed een beetje vreemd (afwisselend zwaar en licht). Dus serviceafspraak ingeschoten.
Kreeg een SMS dat analyse op afstand een potentieel veiligheidsprobleem had gevonden en of ik zsm wil langskomen op het servicecenter.
Dus zonder concrete afspraak langsgereden. Het was best druk en dat is tijdens deze periode lastig.
Kreeg netjes koffie aangeboden terwijl ik in de rij (in de auto) aan het wachten was.
Toch relatief snel aan de beurt, netjes en correct geholpen (afstand houden, hygiene maatregelen).
Veel respect voor de mannen van de service die doorwerken in deze tijd en er het beste van proberen te maken.
Eind van de dag was het probleem netjes verholpen. Wel weer even wachten in de rij (want maar 1 persoon tegelijk binnen).

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom mensen nog afspraken met gele randen e.d. laten doorgaan.
Dat lijkt mij geen prioriteit hebben en gaat potentieel ten koste van de veiligheid van het personeel bij Tesla.
Mijn cosmetische afspraken heb ik in ieder geval geannuleerd - dat komt over enkele maanden wel weer.
Gele randen combineren met noodzakelijke werkzaamheden. Dan niks aan de hand. Volgende week gaat de P100D naar Den Haag voor HW3, geluiden voorophanging en als ze buiten aan het werk zijn hangen ze binnenin het UV-apparaat.:)
 
Auto vanochtend weggebracht. SeC Tilburg. 2 jaarsbeurt en gele randjes wegwerken. Weet totaal niet hoe het ervoor staat. Zou volgens een sms updates krijgen maar niks. App geeft aan dat MS nog in service is. Zelf zijn ze niet te bereiken. Wordt dus morgen pas. Of wellicht nog later.
 
Om 16.30 deed de app het weer, onder aantal kilometers stond wel "in service" maar hij stond wel buiten. Toen verkoop maar gebeld en die ging te voet even navragen of hij opgehaald kon worden. Wel morgen want SeC sluit om 17.30.

Communicatie blijft toch wel een dingetje bij Tesla Service helaas. Mijn ervaring is ook dat die app updates niet goed werken. Enige wat je gedurende de service ziet is "in service". Pas als die klaar is en ze met administratie beginnen kun je zien wanneer ze verwachten dat die klaar is opgehaald te worden. En meestal moet je dan nog eens minstens 30 min erbij tellen. ;) Dit moeten ze toch eens een keer gaan verbeteren.

Neem aan als die buiten staat nu dat die wel klaar is maar waarschijnlijk is die gewoon administratief nog niet afgehandeld. Wel een loaner mee gekregen? Hoop dat je hem morgen weer kunt ophalen. :)
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Communicatie blijft toch wel een dingetje bij Tesla Service helaas. Mijn ervaring is ook dat die app updates niet goed werken. Enige wat je gedurende de service ziet is "in service". Pas als die klaar is en ze met administratie beginnen kun je zien wanneer ze verwachten dat die klaar is opgehaald te worden. En meestal moet je dan nog eens minstens 30 min erbij tellen. ;) Dit moeten ze toch eens een keer gaan verbeteren.

Neem aan als die buiten staat nu dat die wel klaar is maar waarschijnlijk is die gewoon administratief nog niet afgehandeld. Wel een loaner mee gekregen? Hoop dat je hem morgen weer kunt ophalen. :)
Ja. Een mooie rode P90. Nou komt die. "Meneer, er zit geen laadkabel bij maar de accu zal wel vol zijn." Ik wilde hem toch hebben dus toen ging hij bellen want de auto was al weg. Ondertussen de loaner zoeken en al snel zag ik dat hij slechts half vol was. En maar wachten op de kabel buiten. Na 10 minuten maar eens de hal ingelopen, toen bleek de kabel daar op een tafel te liggen.
O ja, had om 09.15 afgesproken maar was er al om 08.50. Niet dat ze dan direct naar me toe kwamen, nee, pas om 09.25 kwam er iemand aan die eerst nog een kwartier met de receptionist had zitten praten.
In de app stond dat de auto klaar zou moeten zijn op 22 april om 0830 AM! Sneller dan het licht.:p

Tsja, ze doen hun best. Dat is zeker. Ben benieuwd naar wat me morgen te wachten staat.