Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg een enquete en dus maar ingevuld dat ik wederom (2x) vlekken in de bekleding had na de servicebeurt en dat de laadklep nog steeds blijft haken. Wel een reactie op gehad vanuit het SeC, dus het wordt in ieder geval gelezen.

De laadklep had de monteur met mij overlegd en ik had aangegeven dat er niets aan hoefde te gebeuren. Natuurlijk... Een laadklep -die je alleen open krijgt door deze met een creditcard te forceren- vindt iedereen natuurlijk volstrek aanvaardbaar. Teslarijders zijn wel wat gewend natuurlijk. Het enige dat ik heb gezegd is dat ik de klep niet vaak handmatig open, omdat ik thuis een knop op mijn laadstekker heb zitten. Om dan maar meteen zo'n kwaal te laten zitten vind ik wel bijzonder. Het is overigens heel eenvoudig te verhelpen, door een bultje weg te vijlen en even aan te stippen met een lakstift.

Maar het fraaiste is dat de vlekken eigenlijk niet van de monteur kunnen komen, want die draagt handschoenen. Daar heb ik dus maar op geantwoord dat handschoenen er vooral voor zorgen dat zijn eigen handen niet vies worden, maar dat een vieze handschoen gewoon vlekken geeft als je daarmee aan de (lichte) bekleding zit. Maar deze denkwijze verklaart wel waarom het steeds weer gebeurd.

Ik blijf mij verbazen dat de dorpsgarage waar ik mijn oude auto's in onderhoud heb (voor een derde van het Tesla uurloon) gewoon veel netter werkt en ook meedenkt met de klant. Tesla moet echt wat doen aan deze after-sales, want voor mij is de volgende auto geen Tesla meer en dat komt vooral door de belabberde kwaliteit en het geprutst bij het SeC. Volgende keer maar eens een ander SeC proberen.
 
[QUOTE="bugboy, post: 5001573, member: 84976"Volgende keer maar eens een ander SeC proberen.[/QUOTE]

Als ik het zo lees is het inderdaad deels SEC afhankelijk. Verder natuurlijk ook altijd de mens: de individuele techneut, de planner en de klant :)

Ikzelf ben wat minder happy met Amsterdam en ga de volgende keer Moordrecht eens proberen. Nieuw SEC, nieuwe kansen <grin>.
 
Ik zie wel een stukje realiteit in het gerucht dat de goede servicemedewerkers inmiddels bij Mobile Service werken. Uitsluitend goede ervaringen daarmee, terwijl het in de SeC's maar matig gaat. (N=1)
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. De man die altijd bij mij komt is ook een aardige kerel die netjes en secuur werkt. Bij het SeC is het tot nu toe bij mij elke keer een deceptie geweest m.b.t. de werkzaamheden. Ontvangst en behandeling is verder overigens prima. Ik weet ook niet wat de tijdsdruk is waar de monteurs mee werken. Ook een goede monteur die te weinig tijd krijgt zal slecht werk afleveren. Ik weet niet waar het mis gaat, maar wel dat het vaak mis gaat...
 
Ik weet ook niet wat de tijdsdruk is waar de monteurs mee werken.
Daar lijken de rangers dan weer meer speling te hebben inderdaad.
Ze worden verondersteld van 4 interventies per dag te dien. Bij mij was een en ander niet naar wens en is hij herbegonnen tot het goed was. Hij zou zijn planning die dag niet meer rond krijgen. Ik kan mij voorstellen dat er in de SeC al snel iemand komt kijken waarom het zo lang duurt en dat men sneller ‘goed genoeg’ als perfect aanvaardt.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Mijn koplampen worden geel (de daglichtverlichting). Volgens het forum een bekend probleem. Auto is 3 maanden geleden voor onderhoud geweest, geen opmerking van Tesla. Nu net paar maanden buiten de garantie valt mij dit op en zou niet onder garantie vallen. Ga hier niet mee akkoord, dit mag niet gebeuren voor een auto van net 2 jaar oud en valt volgens mij onder wettelijke garantie op een deugdelijk product. Wie heeft hier ook ervaring mee.
 
Kreeg vorige week ranger service voor het updaten van m'n laadpoort. Monteur kwam keurig op tijd, belde netjes van tevoren en heeft keurig werk afgeleverd. Ben erg tevreden. Kan niet wachten om het snellere laden eens te proberen

Je doelt neem ik aan op de CCS upgrade? Daardoor gaat het laden niet sneller.

De upgrade is overigens wel zinvol, want zonder die upgrade kun je niet laden bij V3 Superchargers, die CCS-only zijn.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB
Prima geholpen bij een lege band voor de voordeur.

Was al vertrokken richting afspraak toen de auto op het display de alarmmelding van lage bandenspanning gaf. Ik was wat sceptisch, maar een klein rondje om de auto bevestigde inderdaad dat een van de banden helemaal leeg was.

Tesla Roadside assistance heeft de auto binnen het uur laten ophalen en naar een bandenspecialist naar keuze gebracht waar twee achterbanden zijn vervangen. Een met een spijker erin en de andere met een profiel van 1,4mm (30k km).

Ikzelf ben ondertussen met een andere auto naar m’n afspraak gereden. Werd keurig gebeld door de chauffeur van de sleepwagen en daarna door Tesla of alles goed was gegaan. Drie uur later de auto weer opgehaald bij Profile en het leed is weer geleden.

‘t Was even een hoop gedoe. Zoiets gebeurt altijd op een onhandig moment. Maar keurig en razendsnel opgelost.
 
Gisteren mijn auto teruggekregen. Keurig door hoofd verkoop R’dam bij me afgeleverd. Drivetrain vervangen. Exemplaar wat ik net twee maanden had maakte herrie. Laadpoort vervangen. Klepje stond midden in de nacht te klepperen. Dat hoor je ook echt goed midden in de nacht. Carbon achterspoiler ging de blanke lak vanaf. Is een nieuwe op gezet. Alleen achterklep aan twee zijden bekrast. Spoiler leek me ook iets anders maar kan ook verbeelding zijn. Mijn auto werd met een ingescheurd voorscherm rechts afgeleverd. Inmiddels na 3e keer is de auto voor 50% overgespoten. Nu kunnen we weer beginnen. Kleurverschil en stof in blanke lak met dank aan een door Tesla geautomatiseerde schadehersteller uit de Haag. In Gorinchem uiteindelijk netjes opgelost. Dit is echt ongelooflijk. Ik ben ongeveer iedere maand een keer met Tesla (mobile) service bezig.
29DAF33E-F517-4703-B51B-00543F8EECD6.jpeg

37E62F96-29C4-4A28-A5DB-4B843BA09728.jpeg
 
Tot nu toe goede ervaringen met de service. Alleen bij een rammelend geluid rechtsvoor (al vanaf aflevering) zijn ze in Amsterdam wat te afwachtend geweest door in eerste instantie enkel mee te rijden, en toen het geluid niet optrad het daarbij te laten. Is ook lastig om enkel op indicatie van de klant te gaan zoeken naar de oorzaak, maar mij dunkt dat het nalopen van wat mogelijke oorzaken (luidsprekers, ventilatie, panelen) direct al mogelijk was geweest (en waarschijnlijk wat had opgeleverd). Den Haag pakte een paar weken later wel door, en toen stond ik na tien minuten weer buiten. Bleek loszittend deurpaneel te zijn.

Recent kon opeens een achterdeur niet meer open. Op vakantie uiteraard. Toen kon ik pas een service-afspraak in oktober inplannen. Dacht direct ‘ik rij wel een keertje langs.’ De dag erop werd ik echter gebeld: wanneer de mobile service langs kon komen? Blij verrast moet ik zeggen. De dag na terugkeer van vakantie stond de monteur om 08:30 uur op de stoep en was het probleem binnen vijf minuten gefixed. Deur bleek achter de rubberen seal te zijn blijven hangen. Had ik zelf ook kunnen forceren achteraf, maar wilde het probleem niet mogelijk erger maken. Schijnt overigens een vaker voorkomend probleem te zijn.
 
Gisteren mijn auto teruggekregen. Keurig door hoofd verkoop R’dam bij me afgeleverd. Drivetrain vervangen. Exemplaar wat ik net twee maanden had maakte herrie. Laadpoort vervangen. Klepje stond midden in de nacht te klepperen. Dat hoor je ook echt goed midden in de nacht. Carbon achterspoiler ging de blanke lak vanaf. Is een nieuwe op gezet. Alleen achterklep aan twee zijden bekrast. Spoiler leek me ook iets anders maar kan ook verbeelding zijn. Mijn auto werd met een ingescheurd voorscherm rechts afgeleverd. Inmiddels na 3e keer is de auto voor 50% overgespoten. Nu kunnen we weer beginnen. Kleurverschil en stof in blanke lak met dank aan een door Tesla geautomatiseerde schadehersteller uit de Haag. In Gorinchem uiteindelijk netjes opgelost. Dit is echt ongelooflijk. Ik ben ongeveer iedere maand een keer met Tesla (mobile) service bezig.
View attachment 592591
View attachment 592592

Zit je spoiler wel goed vast op de hoeken? Op de foto lijken de hoeken niet vast te zitten en bij mij leidde dat tot een berg spoiler ellende. Uiteindelijk heeft een detailer de spoiler er netjes opgekregen na drie mislukte pogingen door Tesla zelf.
 
Vorige week melding tijdens het rijden, parkeer sensor bedekt controleer of deze schoon is...
Stap uit de auto, zit er een gat op de plek van de sensor :)
Tesla app, afspraak gemaakt voor vanmorgen, aangekomen alles doorgenomen, bakje koffie.
2 uur later auto gereed, kosten voor het monteren en demonteren bumper en terugplaatsen sensor 55 euro inclusief BTW, dat is een prima prijsje ;)
Top werk bij Tesla Eindhoven!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vorige week alle vergeelde items van onze MS 75D laten vervangen. Nog onder garantie (45K KM's, dec-2018). Maar geen enkele discussie over gehad. Zowel de gele randen op het grote scherm als de deels vergeelde DRL in de koplampen gefikst. Service medewerker was aardig en met 3 uurtjes was de boel klaar (Tesla Duiven).