Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Als Francofoon moet ik hier toch ernstig bezwaar tegen maken. Het woord service is geenszins afkomstig uit het Engels maar natuurlijk uit de mooie taal van Baudelaire.
A ja, dat is natuurlijk de verklaring: un service is (ook) een gunst. De grandeur van het Franse Keizerrijk is natuurlijk ernstig verbleekt en eerst overgenomen door het grote Britse rijk en toen door die platte Amerikanen. Die dan wel weer mooie elektrische auto's maken. De volgende stap is service op z'n Chinees.
Maar we gaan wel erg off topic, misschien maar een Witgenstein draadje aanmaken :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Dat heb je als oud bent, Bas, dan denk je dat service een manier is om klanten te binden, geen direct maar een indirect verdienmodel.
Daar zit ook wat in.
Wat je ook onder “service” kan verstaan is dat hoofd verkoop van Tesla Rotterdam dinsdagmorgen je auto komt halen en deze misschien weer een keer terugbrengt.
Die van mij hebben ze opgehaald omdat een “monteur” bij het demonteren van de achterspoiler de lak van de achterklep heeft beschadigd. Hij is volgens mijn Tesla app vandaag vanuit Den Haag terug naar Rotterdam gereden. Verder heb ik tot op heden niets vernomen over de voortgang. Wat wel lijkt vast te staan is dat ik WEER een grotere auto terugkrijg. Dat zal niet meer dan een paar micron zijn. Als er bij mij ooit iemand met een lakdiktemeter rond mijn auto gaat lopen gaat hij me vertellen dat ik een schadebak rij. Ben benieuwd hoe Tesla dit aan mij gaat uitleggen. Ooit is mijn auto al voor 50% overgespoten omdat een af fabriek verkeerd geproduceerd spatscherm is vervangen. Ik heb dus een auto van €162k die afgeprijsd is naar €105k binnen een jaar en rondom herstelde schade. Maar eens zien waar ik nu weer kleurverschil heb.
 
Ik dacht altijd dat service, service was, dus vrij van geldelijke vergoeding zoals een factuur?

Zeker, ik vind heel het systeem van de dienstverlening zoals bij Tesla gedaan via Mobile Service echt een goede vorm van service naar hun klanten. Beter dan het SeC moeten bezoeken! Verder altijd vriendelijke mensen en doen dat om mij als klant tevreden te houden. Netjes en tijdig informeren via SMS dan wel gewoon telefonisch. Super eenvoudig een service afspraak in te plannen.

Als dat geen service is dan weet ik het niet meer!
 
  • Like
Reactions: wooter
Gisteren is de achterruit vervangen door SeC Den Haag. Een tijdje terug merkte ik op dat er in het midden onder een scheur van ca 50 cm zat. Ik kon niet beoordelen of het door schade danwel spontaan was ontstaan. Ik kon me in elk geval geen incident herinneren.

Tesla oordeelde dat het geen schade was en verving de ruit zonder problemen onder garantie. Het ging allemaal heel vlot en prettig. Auto op dezelfde dag klaar. Model S loaner mee om tussendoor even naar huis te kunnen. En gelijk HW3 ingebouwd, dus dat scheelt me weer een aparte rit.

Niets dan lof dus voor Tesla. Alleen die communicatie via de app...geef mij maar een telefoon. Maar ach, misschien went het.
 
Twee weken geleden heb ik een service-afspraak gemaakt voor herstelling in Gent. Daarna bevestiging via mail voor 16/11.
Als ik nu naar de afspraak in mijn app ga staat die nog altijd op voorbereiding en nog altijd geen geschatte kosten.
Is dit normaal of wordt er nu niet gewerkt aan de wagens door corona-maatregelen in België?
 
Twee weken geleden heb ik een service-afspraak gemaakt voor herstelling in Gent. Daarna bevestiging via mail voor 16/11.
Als ik nu naar de afspraak in mijn app ga staat die nog altijd op voorbereiding en nog altijd geen geschatte kosten.
Is dit normaal of wordt er nu niet gewerkt aan de wagens door corona-maatregelen in België?
Mail eens [email protected] (*) of bel ze op 09 296 40 00 en wacht doorheen het belmenu tot de optie om iemand van het Service Center te spreken.

* geen idee of dat het juiste email-adres is, maar hetzelfde stramien is mogelijk om Hasselt te bereiken.

Je kan ook het contactformulier hier proberen: Contact | Tesla België
 
  • Informative
Reactions: wooter
Kreeg net een telefoontje van het sec. De M3P mag dinsdag binnen gebracht worden voor het vervangen van het dakvenster. Maar dit is niet kosteloos omdat op de vensters maar 6 maanden garantie is! Vind ik wel zeer vreemd, zeker omdat het duidelijk is dat er zeker geen impact heeft plaatsgevonden die de breuk veroorzaakt heeft.
 
Kreeg net een telefoontje van het sec. De M3P mag dinsdag binnen gebracht worden voor het vervangen van het dakvenster. Maar dit is niet kosteloos omdat op de vensters maar 6 maanden garantie is! Vind ik wel zeer vreemd, zeker omdat het duidelijk is dat er zeker geen impact heeft plaatsgevonden die de breuk veroorzaakt heeft.
Wet op de garantie | FOD Economie

Ik ben geen expert, maar dit is misschien relevant:

  • Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt er verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.
  • Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.
 
  • Like
Reactions: CRTS
Kreeg net een telefoontje van het sec. De M3P mag dinsdag binnen gebracht worden voor het vervangen van het dakvenster. Maar dit is niet kosteloos omdat op de vensters maar 6 maanden garantie is! Vind ik wel zeer vreemd, zeker omdat het duidelijk is dat er zeker geen impact heeft plaatsgevonden die de breuk veroorzaakt heeft.
Bij mij is het keurig na 9 maanden kosteloos vervangen
 
Ben nog even bij de verzekeringsagent gepasseerd. Hij heeft met een vergrootglas naar de barst gekeken en er was nergens enige vorm van impact te zien. Hij stelde voor om langs Carglass te gaan voor een officieel rapport.
Wordt vervolgd....
 
Een wel heel bijzondere "service" ervaring meegemaakt afgelopen week. Mijn ruitenwissersproeiers werken al van dag één slecht, kant passagier komt er niets op de ruit en kant bestuurder te weinig vloeistof. Na hier gelezen te hebben dat het bij velen wel goed werkt toch maar eens een service afspraak gemaakt.
Krijg ik plots een SMS ( ja idd een tech bedrijf die nog SMS gebruikt om te communicereno_O) met instructies, maak een paneel los, volg de slangetjes en bevestig alles goed op het T stukje:eek:. Laat achteraf eens weten als het gelukt is. Een slangetje was volledig los en de andere half, geen klemmen voorzien en de kwaliteit ervan gaan we maar over zwijgen. Zelf klemmetjes gekocht en bevestigd want anders is het binnen een maand weer hetzelfde probleem.
Maar een afspraak maken voor een probleem met je auto en dan instructies krijgen per SMS om zelf te moeten herstellen dat heb ik in mijn leven nog niet meegemaakt :oops:o_O Voelt lekker premium zo'n Tesla:D
 
Handig juist, binnen 5 minuten was je dus klaar?
Bij de auto van mijn vrouw kwam daar nog een ranger voor langs, achteraf schaamde ik me een beetje dat ik voor zoiets simpels hulp moest inroepen....klemmetjes zijn niet nodig, als die slangetjes goed zitten komen ze niet meer los. De slangetjesvastschuifrobot zal van slag zijn geweest bij de montage?
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Handig juist, binnen 5 minuten was je dus klaar?
Bij de auto van mijn vrouw kwam daar nog een ranger voor langs, achteraf schaamde ik me een beetje dat ik voor zoiets simpels hulp moest inroepen....klemmetjes zijn niet nodig, als die slangetjes goed zitten komen ze niet meer los. De slangetjesvastschuifrobot zal van slag zijn geweest bij de montage?
Zij zouden zich moeten schamen, de robot kan altijd eens iets missen maar daar hebben andere merken een kwaliteitscontrole voor om dit op te vangen alvorens de auto af te leveren. Maar goed het is idd verholpen en een simpel klusje. Toch blijf ik dit apart vinden.
 
Ik heb sinds mijn verhuizing 2 jaar geleden al meerdere malen ruzie gehad met Tesla omdat mijn oude adres op recente facturen staat. Dieptepunt was de factuur voor de aanschaf van FSD voor mijn MS 2018 die ik gekocht heb toen ik al lang en breed was verhuisd. Dus deze Tesla heeft nooit op mijn oude adres gestaan. Ik heb echt alles geprobeerd om dit opgelost te krijgen, uiteraard alles goed gezet op de Telsa.com site, diverse E-mails, langs bij het SeC, etc. Eindelijk staat op mijn meest recent SuC facturen het juiste adres!

Vandaag had ik een mobile service afspraak voor mijn bestuurdersstoel die niet altijd naar voren wil kantelen. De service monteur belt netjes op "ik kan over een kwartier bij u zijn". Prima. 20 minuten later hangt hij weer aan de lijn "Ik heb de bewoner van oude huis wakker gebeld". Ok, lekker dan. Hij zou wel gaan navragen waar het adres nog verkeerd staat.

Er is duidelijk een schaduw systeem intern bij Tesla waar ze alleen zelf gebruik van maken en je als klant dus weinig invloed op hebt.
 
Ik geef al twee jaar (toen ging de auto van bv naar privé) overal en altijd mijn privégegevens door, maar facturen, procesberichten in app en per SMS, maar ook (e-mail)marketingberichten blijven voorzien van de zakelijke gegevens. Oplossing: met diezelfde kar blijven rijden tot aan het bittere eind en je oude huis niet verkopen.