Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds mijn verhuizing 2 jaar geleden al meerdere malen ruzie gehad met Tesla omdat mijn oude adres op recente facturen staat. Dieptepunt was de factuur voor de aanschaf van FSD voor mijn MS 2018 die ik gekocht heb toen ik al lang en breed was verhuisd. Dus deze Tesla heeft nooit op mijn oude adres gestaan. Ik heb echt alles geprobeerd om dit opgelost te krijgen, uiteraard alles goed gezet op de Telsa.com site, diverse E-mails, langs bij het SeC, etc. Eindelijk staat op mijn meest recent SuC facturen het juiste adres!

Vandaag had ik een mobile service afspraak voor mijn bestuurdersstoel die niet altijd naar voren wil kantelen. De service monteur belt netjes op "ik kan over een kwartier bij u zijn". Prima. 20 minuten later hangt hij weer aan de lijn "Ik heb de bewoner van oude huis wakker gebeld". Ok, lekker dan. Hij zou wel gaan navragen waar het adres nog verkeerd staat.

Er is duidelijk een schaduw systeem intern bij Tesla waar ze alleen zelf gebruik van maken en je als klant dus weinig invloed op hebt.
Bij een afspraak met een ranger moet je toch het adres invullen?
Ik ben verhuisd, maar de ranger kwam de vorige week keurig naar het door mij in de app ingevulde nieuwe adres.
 
Mijn ervaring: Ranger aan huis geweest voor recalls (drainplugs kofferbak, passagiersairbag, bouten stuurbekrachtiging) en CCS upgrade. Alles netjes uitgevoerd. Gaf aan dat hij wel erg vol werd gepland en dat alle bezoekjes maar 1 uur mochten duren (ongeacht het uit te voeren werk). Verder nog geleerd:
  • Ik heb dus een 3G modem ondanks dat men in juli 2015 al was omgegaan naar 4G (en mijn auto in november geleverd is)
  • Monteur wist niet dat 3G eruit ging eind volgend jaar
  • Hij had in Nederland nog nooit een MCU scherm gezien dat was gaan lekken (wordt veel over gesproken in US deel van forum)
  • Kapotte bouten van stuurbekrachtiging had hij al wel meegemaakt
  • Rammelende schroefjes in de X-bar bij het panoramadak (zoals hier gemeld bij punt 18a) had hij nog nooit van gehoord, hij dacht dat het een kabelboom zou zijn die los lag. Is een projectje voor later dus
 
  • Informative
Reactions: bpsmits
Bij een afspraak met een ranger moet je toch het adres invullen?
Ik ben verhuisd, maar de ranger kwam de vorige week keurig naar het door mij in de app ingevulde nieuwe adres.
Inderdaad, zo is het bij mij ook al 2x goed gegaan. Maar deze keer vroegen ze na het standaard berichtje meteen allerlei details over de storing. Dus die heb ik beantwoord maar heb nooit mijn adres genoemd. Ze hebben na de lange conversatie er ook zelf niet meer om gevraagd.
 
Vanochtend toch maar een nieuwe 12v batterij laten plaatsen: de melding dat hij niet goed meer was ging niet meer weg.
Afspraak gemaakt in Den Haag, daar kon ik het snelste terecht.
Van te voren een berichtje gekregen dat ik niet in de wachtruimte kon wachten, maar buiten zou moeten wachten.
OK, het is even niet anders onder deze omstandigheden.
Dus maar even een wandeling gemaakt en bij een tankstation in de buurt een kop koffie gehaald.
Was prima te doen; kreeg keurig een bericht toen hij klaar was.
Toen gevraagd of ze wellicht ook nog even een nieuw interieurfilter zouden kunnen plaatsen.
Geen probleem, dat was natuurlijk een klein klusje. Aardige monteur, waar ik nog even kort mee heb gesproken.
Al met al een prima ervaring, zoals ik ze meer lees over SeC Den Haag.

Toen ik de auto kwam halen stond er een ‘klagert’ aan de balie.
Had klaarblijkelijk geen bericht gehad dat hij buiten moest wachten (en had denk ik Rutte gisteravond niet gezien).
Kan gebeuren en is even slikken, maar om dan zo’n langdurige heisa te gaan staan maken...
Ik had bewondering voor de rust van de medewerkers daar.:rolleyes:
 
Ben sinds 2013 in het bezit van een model S. Heb in 2016 een nieuw model gekocht en in 2018 een tweede auto, een model 3. Auto's rijden prima maar ik vind de kwaliteit nog steeds slecht.
De eerste model S zat vol problemen van rammelen, openstaande kieren en lekkages maar die werden altijd meteen en adequaat opgelost. Bij mijn model S is de kwaliteit wel iets beter geworden maar na 3 a 4 jaar voortdurend problemen.
Radio werkt niet. Doorhandels laten repareren maar de klacht komt steeds terug (gaan niet automatisch open., Verwarming kapot. Kost bijna 1000 euro . Ik vind het te gek voor woorden dat zo'n dure auto zo veel mankementen vertoont na een paar jaar. Heb zelf altijd BMW en Audi gereden maar kwam dat daar niet tegen. Je wordt suf gemaild met enquetes bij Tesla maar niemand doet iets met de kritiek. Stuur je een mail dan wordt je naar een algemene website doorgestuurd. Net wel antwoord gekregen dat men niets doet en dat dit normaal is. Voor mij betekent dit dat ik op zoek ga naar weer een meer betrouwbaar merk met service. In de beginjaren van Tesla was de service super en voelde ik mij als klant gehoord. Daardoor nam je genoegen met een minder kwaliteitsniveau. Anno 2020 constateer ik dat de service steeds slechter wordt, de kwaliteit nog rammelt en dat men onbereikbaar is voor klanten Het interesseert ze werkelijk helemaal niets meer lijkt het wel. Jammer van zo;n mooi merk.. Ik hou het voor gezien.
 
  • Informative
Reactions: Stream and P51D
Ik denk dat algemeen geaccepteerd wordt dat de service in 2019 met de uitrol van de Model 3 wel een deuk kreeg, maar dat de kwaliteit wel al in orde was. Ook is de service in 2020 over het algemeen wel terug verbeterd.

Maar ja, dit is je eerste en enige post op dit forum, en we hebben geen flauw idee wie je bent of wat er van waar is.

Wat betreft Audi en BMW kan ik eenvoudig zijn: mijn Audi zat aan 120000km met een geblokkeerde versnellingsbak en lekte olie en koelvloeistof. Mijn BMW had een voortdurend probleem met de luchtsensoren waardoor het mengsel altijd te rijk was, ik een nieuwe uitlaatlijn heb moeten monteren, een nieuwe benzinetank owv roest aan de vulopening en op het einde viel ie stil bij accelereren uit stilstand. Mijn Model X uit 2017 zit inmiddels al aan 146000km en loopt nog altijd super lekker. Zelfs de MCU2-upgrade was goedkoper dan wat ik bij de BMW aan herstellingen heb uitgegeven. En dan zwijg ik nog over het verschil tussen benzinekosten en elektriciteitskosten.
 
Omdat het je eerste post op dit forum is (of in ieder geval onder deze naam), wist je het misschien nog niet, maar hier mag je in hoofdzaak enkel positief of Tesla zijn. Afgeven mag alleen op ICE's. Ook ik hou het voor gezien met Tesla. Na 2 jaar verkoop ik mijn model S. Ik zal binnenkort nog een post maken over mijn bevindingen met de auto en het merk.
 
Omdat het je eerste post op dit forum is (of in ieder geval onder deze naam), wist je het misschien nog niet, maar hier mag je in hoofdzaak enkel positief of Tesla zijn. Afgeven mag alleen op ICE's. Ook ik hou het voor gezien met Tesla. Na 2 jaar verkoop ik mijn model S. Ik zal binnenkort nog een post maken over mijn bevindingen met de auto en het merk.

Wat een gejank; je mag hier alles zeggen, je krijgt alleen (meestal onderbouwde) aanmerkingen terug. Ben benieuwd naar je bevindingen, vooral schrijven hier.
 
je krijgt alleen (meestal onderbouwde) aanmerkingen terug.
Vroeger misschien. Tegenwoordig hoor je slechts dat andere merken ook fouten maken en/of stuk gaan en dat je dingen die niet werken voor lief moet nemen en dat het ooit wel weer beter zal worden na een software update.

Voor de topic starter: Ik heb hele slechte ervaringen gehad bij een SC zo’n 10 km van mijn huis. Echt om je haren uit je hoofd te trekken zo rampzalig. Ben de laatste keer naar een andere locatie gereden, zonder afspraak. En ben daar super vriendelijk en goed geholpen. Ik hoop dat jij dit geluk ook nog hebt voordat je je Tesla verkoopt.
 
Wat mij betreft heeft de topicstarter wel een punt. De kwaliteit is zo onder de maat van de benzine auto's dat ze regelmatig naar de garage moeten voor onderhoud, zeker elke 30.000km vaak nog minder. Dan spreek ik me nog niet uit over de problemen als kleppenstellen, distributieriem ed. Kijk de afwerking van onze Duitse vrienden is wel top. Ze hebben zelfs een soundcheck om jou het gevoel te geven dat het kwaliteit is. Dat is wel een kwaliteitsgevoel die je mist bij Tesla. Het solide gevoel bij het dichtslaan van de deur en de mooie afwerking.

Dan hebben we het maar zwaar met een Tesla. Zo'n 185000 km en 2x weggeweest voor reparatie. Daar zit dan ook geen regelmaat in.

Even alle gekheid op een stokje: Een niet werkende radio is een no-brainer. Auto gelijk terugbrengen want ik ga geen uur in een stille auto rijden. Ik wil herrie aan mijn kop al is het Skyradio met de kerstnummers.
 
Ik dacht dat dit forum ruimte bood om opmerkelijke zaken te delen. Mijn punt is niet dat ik de mankementen het grootste probleem vind maar dat de service achteruit hold. Ik rijd Tesla vanaf het eerste uur dus weet waar ik over praat. In de begin jaren had ik het niet over de kwaliteit omdat het altijd fantastisch werd opgelost. Dat gebeurt nu niet meer tenzij dat je niet " zeurt' en gewoon betaalt.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik dacht dat dit forum ruimte bood om opmerkelijke zaken te delen. Mijn punt is niet dat ik de mankementen het grootste probleem vind maar dat de service achteruit hold. Ik rijd Tesla vanaf het eerste uur dus weet waar ik over praat. In de begin jaren had ik het niet over de kwaliteit omdat het altijd fantastisch werd opgelost. Dat gebeurt nu niet meer tenzij dat je niet " zeurt' en gewoon betaalt.
Tesla heeft inderdaad tot kort geleden een sterk verminderde service gegeven waarbij de (uur)prijs gewoon te hoog is voor eenvoudige taken. Daarnaast geeft Elon ook toe dat hij door een echte productiehell ging. Aangezien het productieproces conitnue geoptimaliseerd wordt, zullen andere kinderziektes weer opkomen.
Wel vind ik da Tesla juist weer aan het verbeteren is met de service. De bereikbaarheid is echt flink toegenomen en ook de bereidwillendheid om mee te kijken en denken. Dit heb ik in elk geval ervaren bij wat telefoontjes.

Dat gezegd hebbende: Tuurlijk kan je opmerkellijke zaken delen. Een tip daarbij is: Wees specifiek, feitelijk en concreet. Nu zien we een algemeen verhaal van iemand die zijn eerste bericht post. Zo lees ik "verwarming stuk, kost 1000 euro." In 4 jaar tijd en buiten garantie? Dat roept veel vraagtekens op die jouw verhaal ontkrachten.
Nu kunnen wij hier ook naar vragen, maar gezien dat het je eerste bericht is en weinig onderbouwing kent, kies ik voor een andere strategie....:)
 
  • Like
Reactions: Maarten
De laatste 3 maanden, na meer dan een jaar (45000km) geen SeC meer gezien te hebben, 3 cases:
  • 2 maal ranger voor 2 deurklinken, 1 maal gecombineerd met CCS upgrade. Dat een herstelling van een klink aan huis 252€ excl. btw kost, lijkt veel, maar kost de ranger een uur werk en een uur travel met een MS. Dan nog de materialen. Doe het maar eens voor minder.
  • 1 keer liet ik de ophanging checken omdat ik mij zorgen maakte over de draagarmen. Ophanging werd ok bevonden. Geeft trillingen bij spurtjes op ‘standaard veringhoogte’. Ik weet dat dit gekend probleem is en vroeg mij af of er op den duur geen breuk kon ontstaan, vandaar een safety check. Kost 54€, maar daarvoor zijn ze wel een prefrit gaan dien, hebben hem op de brug gezet (die moet ook betaald worden, na het opkrikken, kunnen ze de vloer kuisen en bovendien hebben ze een algemene checkup gedaan. Daarbij ontdekten ze dat de laadpoort gebroken was. Ik heb de dan ook laten vervangen/herstellen. Klein uur werk en met materiaal inbegrepen 140€.
Als je de bedragen hoort, klinkt het veel, maar eigenlijk zijn ze correct. Natuurlijk was dat vroeger beter. Onze wagens waren toen nog in garantie.
En ja de service was top. Gemeld via app en telkens binnen 2-3 weken een afspraak, die correct nagevolgd werd.
Vandaag was het in Gent overigens heel kalm, maar ik vermoed dat er weinig afspraken geboekt worden omdat er gefocust wordt op de einde kwartaal leveringen.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Had na 14 maanden rijden nieuwe wisserbladen nodig, mijn eerste en enige ervaring tot nu toe met de service van Tesla (buiten de testrit en aflevering dan). Afspraak gemaakt via de App bij Tesla Den Haag, dat ging makkelijk en snel. Bij de SeC vriendelijk ontvangen en snel geholpen. Even buiten wachten vond ik geen probleem, maar het was dan ook droog met een waterig zonnetje.
 
Ik dacht dat dit forum ruimte bood om opmerkelijke zaken te delen. Mijn punt is niet dat ik de mankementen het grootste probleem vind maar dat de service achteruit hold. Ik rijd Tesla vanaf het eerste uur dus weet waar ik over praat. In de begin jaren had ik het niet over de kwaliteit omdat het altijd fantastisch werd opgelost. Dat gebeurt nu niet meer tenzij dat je niet " zeurt' en gewoon betaalt.

Je bedoelt: ik ben pissig, dus ik maak een account aan om mijn hart te luchten. Prima, dat is je goed recht. Maar een beetje reflectie is wel op z’n plaats.

Je klachten lijken voornamelijk de Model S te betreffen. Dat is in jouw geval een ruim 7 jaar oude auto, die is gemaakt toen Tesla net één jaar lang met massaproductie bezig was. Dus ja, dan ging er nog wel eens wat mis, al was het maar omdat maar weinig goede toeleveranciers bereid waren in zee te gaan met dat kleine, onbekende merk (ik heb zelf ook een oude Model S gehad, dus weet er alles van). Die auto kun je niet gaan vergelijken met een BMW of Audi, want die bedrijven doen al tientallen jaren hetzelfde kunstje. Het is eigenlijk verbazingwekkender dat die auto’s ook nog af en toe problemen hebben.

Je Model S is nu al een aantal jaar uit de garantie. Als er dan een kachel kapot gaat, moet je dat helaas zelf betalen. En zulke onderdelen zijn nu eenmaal duur. Bij elk merk.

Wat de service betreft: ik rijd nu 8 jaar Tesla en vind het prima geregeld. Al kom ik er niet zo vaak meer, want er is weinig aan de hand met mijn auto. Ik probeer nog wel eens een servicebeurt in te plannen na een bepaald aantal kilometers maar ze adviseren me steeds om dat niet te doen omdat het niet meer verplicht is en ook niet nodig. Ze willen mijn geld niet.
 
Vandaag was het in Gent overigens heel kalm, maar ik vermoed dat er weinig afspraken geboekt worden omdat er gefocust wordt op de einde kwartaal leveringen.
Bij antwerpen is anders wel superdruk...
sinds maandag heb ik geen beschikking van AP/TACC.
Dus snel eventjes een afspraak plannen maar gelijk geannuleerd door tesla zelf (ze gaan zsm een analyse doen om te zien welke herstelling) Vrijdag terug een bericht sturen en ze hebben te druk nu om te helpen.
Hopelijk gewoon radar kalibreren en niet aan bodykit bumper...Maar elke dag 300km doen zonder TACC is toch droevig (vooral die **** geluid telkens van die foutmelding) :(
 
Bij antwerpen is anders wel superdruk...
sinds maandag heb ik geen beschikking van AP/TACC.
Dus snel eventjes een afspraak plannen maar gelijk geannuleerd door tesla zelf (ze gaan zsm een analyse doen om te zien welke herstelling) Vrijdag terug een bericht sturen en ze hebben te druk nu om te helpen.
Hopelijk gewoon radar kalibreren en niet aan bodykit bumper...Maar elke dag 300km doen zonder TACC is toch droevig (vooral die **** geluid telkens van die foutmelding) :(

Zitten inderdaad blijkbaar volgeboekt tot het jaareinde. Ben donderdag mijn nieuwe MX gaan afhalen en er waren jammergenoeg tot wel wat issues. Heb zoas gevraagd foto's genomen en alles doorgemail. Zelfde dag wel nog respons ontvangen en er werd een interventie voorgesteld op 4/1. Had aangegeven dat ik tussen nu en het jaareinde me nog makkelijk kon vrij maken maar dat lukt dus jammer genoeg niet meer. Zal dus wachten worden tot begin volgend jaar om de fouten / foutjes op te lossen.

Maar ze reageren tenminste wel. Alleen gaat het over kleine, domme fouten die eigenlijk met een goede quality control niet mogelijk zouden mogen zijn. Maar het is gelukkig niks onoverkomelijk en het wordt binnenkort opgelost. Dus we klagen niet :)
 
  • Informative
Reactions: EddieW