Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ranger is net vertrokken na het vervangen van de accu onder garantie, hij gaf aan dat ook de accu gewoon onder de 80k of 4 jaar garantie valt.

Ik ben blij! :)
Fijn dat mijn vrees (verbruiksartikel) onterecht was. Vermoedelijk zijn dan alleen remvloeistof, ruitewissers en banden verbruiksartikelen en de rest niet.
hoop dat de mijne het nog even houdt, nadat de garantie zo meteen verstreken is (78.647 km op de teller..)
 
  • Like
Reactions: Dim70
Fijn dat mijn vrees (verbruiksartikel) onterecht was. Vermoedelijk zijn dan alleen remvloeistof, ruitewissers en banden verbruiksartikelen en de rest niet.
hoop dat de mijne het nog even houdt, nadat de garantie zo meteen verstreken is (78.647 km op de teller..)
Ik had nog 200 kilometer garantie over, nou moet ik wel zeggen dat €200,- voor vervanging mij ook niet de kop zou kosten. 😅
 
Last edited:
Weet jij wat dat gaat kosten dan?
4E2E32F4-E4C0-4F8E-B9AB-A567F39D6E81.jpeg
 
Gisteren voor service geweest in Rotterdam.
Was een prima ervaring, alle problemen netjes opgelost en zelfs nog even meegelopen ter controle.
De Model 3 Performance had een loslatende spoiler, dat was een verkeerde batch dus netjes vervangen voor een nieuwe die netjes past.
En nog wat andere dingentjes maar de Model 3 rijd weer zonder rammeltjes. :)
 
Last edited:
Dus de aandrijfassen vervangen kost evenveel dan de herstelling van dagrijlichten? Bijzonder.
Waarom zou dat bijzonder zijn?
Elk onderdeel heeft zijn eigen prijs/waarde. Sommige onderdelen zijn goedkoop te produceren andere weer niet.
Sommige dure onderdelen zijn eenvoudig te vervangen en sommige goedkope onderdelen zijn moeilijk te vervangen.
Een simpele pakking in een ICE kost enkele euro’s maar het vervangen honderden euro’s.
 
  • Like
Reactions: job-lek

Ik had een service afspraak gemaakt via de app aangezien ze over de telefoon niet konden vertellen hoelang je garantie op een reparatie hebt. In de omschrijving aangegeven dat ik deze afspraak alleen gemaakt heb om te weten hoe het met de garantie zit. Ik verwachte dus een email met antwoord maar dus niet, maar ook geen prijsopgave.
Bij aankomst moet ik eerst de onderzoek kosten goedkeuren. Even samen een stukje gereden en daarna naar binnen en ja het zijn de aandrijfassen. Eh ja dat wist ik al.
De vorige zijn nog net in garantie maar 20 k km en 9 maanden geleden gemonteerd.
Ondanks dat het dus langer is geleden dan 6 maanden wat de garantie periode dus blijkt te zijn, zijn de onderdelen voor mij gratis maar moet ik het werkplaats tarief wel betalen.

Van de eene kant vind ik dit wel netjes maar van de andere kant na 9 maanden en 20 k km is veel te kort voor zulke onderdelen. Met mijn Disco 3 heb ik 170k km gereden zonder dat de aandrijfassen speling gaven.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik had een service afspraak gemaakt via de app aangezien ze over de telefoon niet konden vertellen hoelang je garantie op een reparatie hebt. In de omschrijving aangegeven dat ik deze afspraak alleen gemaakt heb om te weten hoe het met de garantie zit. Ik verwachte dus een email met antwoord maar dus niet, maar ook geen prijsopgave.
Bij aankomst moet ik eerst de onderzoek kosten goedkeuren. Even samen een stukje gereden en daarna naar binnen en ja het zijn de aandrijfassen. Eh ja dat wist ik al.
De vorige zijn nog net in garantie maar 20 k km en 9 maanden geleden gemonteerd.
Ondanks dat het dus langer is geleden dan 6 maanden wat de garantie periode dus blijkt te zijn, zijn de onderdelen voor mij gratis maar moet ik het werkplaats tarief wel betalen.

Van de eene kant vind ik dit wel netjes maar van de andere kant na 9 maanden en 20 k km is veel te kort voor zulke onderdelen. Met mijn Disco 3 heb ik 170k km gereden zonder dat de aandrijfassen speling gaven.
Benieuwd naar je ervaringen na de vervanging. Bij de meesten biedt die helaas weinig soulaas. Loopt ook een draadje over:
Thread 'Trillen en brommen van (nieuw model) aandrijfassen.'
Trillen en brommen van (nieuw model) aandrijfassen..
Misschien wil je je ervaringen daar nog een keer delen.
 
Benieuwd naar je ervaringen na de vervanging. Bij de meesten biedt die helaas weinig soulaas. Loopt ook een draadje over:
Thread 'Trillen en brommen van (nieuw model) aandrijfassen.'
Trillen en brommen van (nieuw model) aandrijfassen..
Misschien wil je je ervaringen daar nog een keer delen.
Ze zitten er nog niet onder. Moet ik nog een afspraak voor plannen. Zal ik zeker t.z.t. doen. Doen de nieuwe dat vanaf het begin of komt dat met de tijd?
 
Ze zitten er nog niet onder. Moet ik nog een afspraak voor plannen. Zal ik zeker t.z.t. doen. Doen de nieuwe dat vanaf het begin of komt dat met de tijd?
Vanaf het begin. Heel irritant bij acceleratie en hogere snelheden. Je voelt dan een flinke trilling. De oude serie was tenminste in het begin nog goed maar werd langzaam minder. Volgens Tesla valt het binnen de norm maar als dit de norm is dan is het niet best gesteld.
 
En bij een ander SEC?
Dit was in Zwolle en die moesten verplicht een engineer uit Tilburg ernaar laten kijken voordat de auto naar mij terug mocht. De engineer heeft volgens mij de montage nog een keer opnieuw uitgevoerd maar dat veranderde er helaas niks aan. Ze zijn er zo'n beetje een dag mee bezig geweest. De engineer schijnt wel een eerder gemonteerd exemplaar mee naar Tilburg genomen te hebben voor verder onderzoek.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Zijn er meer hier in dit forum die een Teams uitnodiging hebben ontvangen voor een interview over de service ervaringen? In het Engels; zou Musk aan de andere kant meeluisteren? Geeft wel aan dat Tesla er serieus mee bezig is.

"U bent uitgenodigd voor een persoonlijk interview van 30 minuten over uw Tesla Service‑ervaringen. Deze interviews zullen gericht zijn op uw eigendom en uw ervaring met het bezoeken van een Service Center en zullen plaatsvinden van 7 tot 15 december 2021."
 
Ik had een afspraak ingelegd voor volgende week wegens water in de koffer.
Kreeg via mail volgende vraag.
“Mocht u in aanloop van de afspraak het probleem blijven voorhebben en u ziet op een bepaald moment het water binnenlopen en/of bepaalde plekken op het tapijt natter zijn dan andere, dan kan het de diagnose zeker bespoedigen door ons dit te melden.
Kan u ons, indien zo, daarvan op de hoogte stellen en ons eventueel foto’s of zelfs een video-opname bezorgen hiervan?”
Ik vind dit heel proactief, lean en agile. Ik heb ondertussen van alle bekleding gedemonteerd en gedroogd en inderdaad de locatie van de insijpeling kunnen detecteren. Uiteindelijk bespaar ik op diagnosekosten, droogtijd en zal ik vlugger terug de weg op zijn. Een dealer zie ik het niet doen, want hij zou inkomsten mislopen.