Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens Tesla heeft de monteur een paaltje over het hoofd gezien. Zag wel dat het verbruik sky high was tijdens de proefrit dus het zal wel niet zachtzinnig gebeurd zijn. Maar goed, die dingen gebeuren... Ik heb in bijna zeven jaar Tesla zoveel service ellende meegemaakt dat ik reviews tegenwoordig niet meer invul. Gevalletje alle hoop verloren.
Over wat voor een verbruik heb je het? Of hele hoge pieken van hoeveel kW?
 
Zo! Na ruim twee jaar vol plezier het SeC links te hebben laten liggen werd ik vandaag weer eventjes fijntjes herinnerd aan Tesla waardeloze service apparaat. Helaas bleek mijn auto niet ongeschonden uit een proefrit van 10km (voor uitbalanceren....) gekomen te zijn; achterscherm stuk, velg kapot en een mega gat in mijn band..."Uit coulance" (echt waar, dit verzin ik niet....) heeft Tesla aangeboden de auto zelf te (laten) repareren. Gevalletje kan gebeuren zullen we maar zeggen, maar de hele communicatie was ouderwets hopeloos; niet terugbellen, mega wachttijden aan de telefoon, afspraken mbt leenauto niet nakomen en complete desinteresse aan de balie. Ik ben er weer eventjes klaar mee. Heerlijke auto die Tesla maar wat een ellende als je naar het SeC moet. Foei Tesla!

Heb je ook foto's van de schade? Echt te belachelijk dat ze dit dan onder "coulance" repareren. Zou wat zijn zeg!
 
488kW over de laatste 10 kilometer...

Dan heeft de chauffeur volgens mij misbruik gemaakt van de vrijheid dat hij met een P100D van een klant aan het rijden was.
Volstrekt onacceptabel, op geen enkele wijze goed te praten voor uitbalanceren.
Lijkt mij voldoende reden voor een zéér hartig gesprek met de baas van het SeC waar je je Tesla aan toevertrouwd hebt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.

Verwarming, verlichting, 12V, etc. tijdens het balanceren?
Paul, ik ben niet overtuigd.
Ben benieuwd of we er nog maar over gaan horen van @SMU.
 
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
... En niet zo erg: als ik rustig met mijn Model X rij, hoor je ook geen kraakjes en problemen. Ga ik jakkeren, dan hoor je plots wél dat een control arm zit te kraken.

Soms moet je de dingen wel bruuskeren om te merken of er problemen zijn.

Maar tegen een paaltje rijden is natuurlijk jammer. Maar enkel door niks doen zorg je dat er niks kapot gaat.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.

Over 10 kilometer? Dat lijkt me toch sterk.. in de vrieskou heb ik echt enkel de eerste 2 kilometer een verbruik boven de 400Wh/km.....

Dan moet ik toch echt flink door trappen als ik van kilometer 3 tot 10 boven de 400Wh/km zit.
 
Dergelijke verhalen zijn niet ongebruikelijk. Maar niet per se een indicatie van scheuren en jakkeren met de auto. Het getoonde verbruik voor de eerste paar kilometers rekent immers ook de energie mee die tijdens stilstand verbruikt werd voor verwarming, verlichting, 12V accu, etcetera.
De akku was al warm voor de proefrit en de verbruiksgrafiek had zoveel spikes dat er maar één conclusie mogelijk is. Overigens is het uitlijnen wederom mislukt - bij rechtuit staat het stuur weeeeer scheef. Nu naar de andere kant, dat scheelt :) Stelletje prutsers bij Tesla.
 
De akku was al warm voor de proefrit en de verbruiksgrafiek had zoveel spikes dat er maar één conclusie mogelijk is. Overigens is het uitlijnen wederom mislukt - bij rechtuit staat het stuur weeeeer scheef. Nu naar de andere kant, dat scheelt :) Stelletje prutsers bij Tesla.

En @SMU , pak je die rotte appel ook aan?

Ooit heb ik bij een garage een schade opgelopen. Gelukkig stond het op de camera.
Was niet leuk om terug te koppelen, maar de eigenaar was desondanks blij om de beelden te zien.
De monteur (die volgens de eigenaar al 'op scherp stond') werkt er sindsdien niet meer.
Het zijn vervelende dingen om mee te maken en ze kosten onnodig tijd.

Bij Tesla heb ik persoonlijk niets dan positieve ervaringen, maar overal zijn rotte appels natuurlijk mogelijk.
 
En @SMU , pak je die rotte appel ook aan?

Ooit heb ik bij een garage een schade opgelopen. Gelukkig stond het op de camera.
Was niet leuk om terug te koppelen, maar de eigenaar was desondanks blij om de beelden te zien.
De monteur (die volgens de eigenaar al 'op scherp stond') werkt er sindsdien niet meer.
Het zijn vervelende dingen om mee te maken en ze kosten onnodig tijd.

Bij Tesla heb ik persoonlijk niets dan positieve ervaringen, maar overal zijn rotte appels natuurlijk mogelijk.
Nee, ik laat het erbij. De leasemij gaat het verder afhandelen, ik kan me echt niet meer druk maken en tijd besteden aan dat Tesla. Na bijna zeven jaar Tesla service ellende (op een enkele uitzondering na.....) is het wel mooi geweest. Ik vind mijn S een geweldige auto maar de service (of het gebrek daaraan) blijft IMHO verder onder de maat. Jammer maar ik stap over op een ander merk als mijn leasecontract afloopt.