Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog leuke dashcam beelden van een monteur in mijn BMW M2 🙃
Ja, ik snap dat het overal wel wat is en het gaat me ook niet zozeer om de schade die veroorzaakt is. Waar ik me mateloos aan erger is de hautaine houding, waardeloze communicatie en de stuitende arrogantie die ik keer op keer mag ervaren. Soms krijg ik het idee dat ze het er gewoon om doen.... Nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en mijn eigen interpratie, en die hoeven helemaal niet representatief te zijn maar ik ben echt helemaal klaar met Tesla. Geweldig product maar het moet wel allemaal heel blijven om niet in de Tesla service hell te belanden.
 
Waar ik me mateloos aan erger is de hautaine houding, waardeloze communicatie en de stuitende arrogantie die ik keer op keer mag ervaren. Soms krijg ik het idee dat ze het er gewoon om doen.... Nogmaals, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en mijn eigen interpratie, en die hoeven helemaal niet representatief te zijn maar ik ben echt helemaal klaar met Tesla. Geweldig product maar het moet wel allemaal heel blijven om niet in de Tesla service hell te belanden.
Ja, die ervaring heb ik met mijn SeC niet. Ook niet echt met de BMW dealer in het verleden. Geen ander SeC in je buurt waar je eens kan proberen, na dit probleem opgelost is?

En ja, als je er een woord op moet plakken onder welke manier het SeC de veroorzaakte schade gaat repareren, zou ik ook aan coulance denken, hoewel dat lijkt alsof het een toegeving, een gift is, en dat is het natuurlijk niet. Maar het is ook niet onder garantie. Het is potje breken, potje betalen. Ik hoop dat men je in vervangend vervoer heeft voorzien?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb zowel goede en slechte ervaring met SeC maar uiteindelijk vind ik hun service wel oké

Soms vervangen ze zichtbare beschadigde onderdelen (Dashboard) en soms tja...
Ik had ook ooit schade aan velg & spiegel en werd mij tegen mij gezegd van kleine letters bij invoice "alle schade toegebracht tijdens reparatie valt niet onder Tesla verantwoordelijkheid"

Dus je moet ofwel goodwill van monteur ofwel hardnekkig en reclameren ofwel bwa... (ik ben het laatste...no spine 😅)
 
Zit met een ratel die ik niet kan thuisbrengen. Heel vervelend. Naar Tesla waar ze diagnose stelden dat het de draagarm was die moest vervangen worden. Echter heeft dit het probleem niet opgelost. Al bij al wel revreden van de service en de vriendelijke mensen die je toch trachten te helpen.
 
Ik had ook ooit schade aan velg & spiegel en werd mij tegen mij gezegd van kleine letters bij invoice "alle schade toegebracht tijdens reparatie valt niet onder Tesla verantwoordelijkheid"
Kan dat zomaar? Normaal gezien doe je het niet maar als je duidelijk kan aantonen dat schade door hen werd toegebracht (foto ervoor/foto erachter) dan kan je volgens mij zetten wat je wil in je kleine lettertjes maar euh..... of ben ik dan zo naief?
 
Kan dat zomaar? Normaal gezien doe je het niet maar als je duidelijk kan aantonen dat schade door hen werd toegebracht (foto ervoor/foto erachter) dan kan je volgens mij zetten wat je wil in je kleine lettertjes maar euh..... of ben ik dan zo naief?
vanaf 3de lijn "Ik ga er tevens mee akkoord dat Tesla niet ansprakelijk is voor verlies van of schade aan het voertuig in geval van brand,diefstal of andere oorzaak de buiten de macht van Tesla ligt..."

Buiten de macht is heel ruim gezegd dus vandaar ik gewoon bwa doet :(
tesla.PNG
 
vanaf 3de lijn "Ik ga er tevens mee akkoord dat Tesla niet ansprakelijk is voor verlies van of schade aan het voertuig in geval van brand,diefstal of andere oorzaak de buiten de macht van Tesla ligt..."

Buiten de macht is heel ruim gezegd dus vandaar ik gewoon bwa doet :(
View attachment 755205
Ik ben toch vrij zeker dat inderdaad buiten de macht van Tesla in een rechtbank iets anders zal worden geïnterpreteerd dan wat Tesla ermee (eventueel) hoopt te bereiken. Voor kleine schade waar het gewoon niet kan worden aangetoont dat'ie er al was, tja daar kan ik wel ergens inkomen. Sneu maar ook heel misbruik gevoelig. Denk niet dat het op een ander veel zal schelen.

"Oh mijnheer, hier zijn de "sleutels", je wagen hangt 3 straten verder rond een boom. Bedankt voor het vertrouwen en tot snel" :D
 
Vandaag belde Tesla Service op, nadat ik de phantom drain van de afgelopen periode had toegestuurd, terwijl de auto mobiel onbereikbaar was en ook Tesla app van toegang ontnomen was. Daarbij kwam het verbruik, helaas, nog steeds op 3% per dag.

Ze hebben het probleem van mijn type auto i.c.m. de 12V accu nu goed in kaart en brengen over een paar maanden een nieuwe software update uit waarbij de phantom drain een stuk minder moet zijn. Helemaal voorkomen is lastig met de oudere type Model S zoals de 2015 van mij.

Gaaf, het probleem is bekend en er komt oplossing waar meerdere rijders die een MCU2 upgrade hebben of nemen profijt bij hebben.

Zeker dankzij Teslamate!

ps. Ik had eerder vermeld dat met V11 het probleem (gedeeltelijk) was opgelost, maar met de kou nu is dat minimaal. In de Zomer zou het wel beter zijn.
 
  • Informative
Reactions: Maarten and RuudL
Een week terug ook een ranger over de vloer gehad voor de voorste USBs te plaatsen. Ik had in het service request ook de wireless charging pad aangevraagd maar die was er niet bij.

Geen probleem maar wel spijtig dat hij zelf niet op de hoogte was. Geeft toch een blik op hoe informatie in hun systeem (niet) gedeeld wordt.

Kan natuurlijk ook zijn dat het service request door iemand centraal gewoon gedispatched werd zonder die info in wegens niet op voorraad.

Wel grappig, dit was mijn 2° Ranger interventie op 3 jaar en het was dezelfde man die nog exact wist wat hij vorige keer was komen doen. (Chrome strip op m’n vorige M3)

Top service, vele vragen beantwoord en snel/efficient!
 
  • Like
Reactions: Mr.P. and job-lek
vanaf 3de lijn "Ik ga er tevens mee akkoord dat Tesla niet ansprakelijk is voor verlies van of schade aan het voertuig in geval van brand,diefstal of andere oorzaak de buiten de macht van Tesla ligt..."

Buiten de macht is heel ruim gezegd dus vandaar ik gewoon bwa doet :(
View attachment 755205
Nee dat mag dus niet. Althans in Nederland niet. Dit valt onder de lijst van onredelijk bezwarende voorwaarden en die zijn nietig. Net als het absurde verkeersgedrag wat die medewerkers vertonen, ze hebben zich gewoon aan de regels te houden.
Als ik naar een sec moet laat ik ze een contract ondertekenen dat ze het voertuig niet in servicemedewerker mogen zetten, niet van de chill mode af mogen halen en dat bij overtredingen van zowel de overeenkomst als bij ontvangst van boetes door verkeersovertredingen een vrij hoge boete wordt verbeurd. Niet ondertekenen betekend dat ik bij het hele proces aanwezig blijf bij mijn auto. Er is geen enkele reden waarom alles wat ze uitspoken niet op de dashcam vastgelegd zou mogen worden.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Als ik naar een sec moet laat ik ze een contract ondertekenen dat ze het voertuig niet in servicemedewerker mogen zetten, niet van de chill mode af mogen halen en dat bij overtredingen van zowel de overeenkomst als bij ontvangst van boetes door verkeersovertredingen een vrij hoge boete wordt verbeurd. Niet ondertekenen betekend dat ik bij het hele proces aanwezig blijf bij mijn auto. Er is geen enkele reden waarom alles wat ze uitspoken niet op de dashcam vastgelegd zou mogen worden.
En krijg je iemand zover om dat te tekenen? Laat staan dat iemand binnen het SeC een autoriteit heeft om dat te tekenen.