Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een probleem met de airco die willekeurig (meestal 1 of 2x per week) niet goed werkt. Denk ik maak wel eventjes afspraak via de Tesla app. Hier in Limburg is er nog steeds geen, dus zoals gewoonlijk voor mij bij Eindhoven willen inplannen. Eerstvolgende mogelijkheid vanuit hun, 7 juli.. Sorry hoor, maar wat is dit nou voor service? Dit kan toch gewoon niet? Dat is 2 maanden!

Heb hem maar eens bij Hasselt in België ingepland, kan ik binnen 2 weken al terecht en ook al direct dag na afspraak inplannen een reactie van hun. Binnenkort meer over mijn ervaring daar (of met mobile service, weet het nog niet). Als me dat bevalt zal ik nooit meer naar Eindhoven gaan. Sowieso al vaker wat minder goede ervaringen gehad daar. Nu met zo'n lange wachttijden ben ik er klaar mee daar. Dan rij ik liever nog half uur langer naar Duitsland waar ik eventueel volgende dag al terecht kan. 🤷‍♂️ Hoe kan dit nu nog steeds zo slecht zijn hier? Op andere plekken in NL ook zo'n lange wachttijden?
 
Het (manueel) kofferdeksel van mijn Model 3 slaat tegen de bumper. Bij de eerste herstelling hebben ze de lak opgewreven. Niet opgelost, dus nieuwe herstelling en deze keer opnieuw gelakt. Nu merk ik dat de verf al terug verwijderd is. Ik kan er niet bij dat je drie pogingen nodig hebt om een kofferdeksel correct in te stellen. Voor elk probleem moet ik minimum drie keer terug gaan (ook krakende onderdelen, airco die tikkend geluid maakt) of ze weigeren het op te lossen (diepe kreuken in nepleer zitvlak chauffeur). Nu de wagen bij de carrosserie-hersteller is voor iets anders, tijd ik terug met onze oude Skoda en bedacht ik me dat ik voor mijn niets aangekochte wagens in de eerste jaren nooit naar de garage ben moeten gaan. Een betrouwbare wagen is ook veel waard en ik merk dat ik echt wel betere dingen te doen heb dan naar het service center rijden (Tesla Zaventem).
 
Het (manueel) kofferdeksel van mijn Model 3 slaat tegen de bumper. Bij de eerste herstelling hebben ze de lak opgewreven. Niet opgelost, dus nieuwe herstelling en deze keer opnieuw gelakt. Nu merk ik dat de verf al terug verwijderd is. Ik kan er niet bij dat je drie pogingen nodig hebt om een kofferdeksel correct in te stellen. Voor elk probleem moet ik minimum drie keer terug gaan (ook krakende onderdelen, airco die tikkend geluid maakt) of ze weigeren het op te lossen (diepe kreuken in nepleer zitvlak chauffeur). Nu de wagen bij de carrosserie-hersteller is voor iets anders, tijd ik terug met onze oude Skoda en bedacht ik me dat ik voor mijn niets aangekochte wagens in de eerste jaren nooit naar de garage ben moeten gaan. Een betrouwbare wagen is ook veel waard en ik merk dat ik echt wel betere dingen te doen heb dan naar het service center rijden (Tesla Zaventem).
Bij mijn MY vind ik ze niet terug (dus bij de M3 wellicht ook niet, maar je weet nooit), maar bij mijn MS en de meeste andere wagens zitten stootrubbers met een soort dikke schroefdraad in de carrosserie gedraaid. Door de schroefdraad kan je ze dieper of hoger laten uitzitten en zo de afstand tot de bumper regelen. Geen gereedschap nodig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bij mijn MY vind ik ze niet terug (dus bij de M3 wellicht ook niet, maar je weet nooit), maar bij mijn MS en de meeste andere wagens zitten stootrubbers met een soort dikke schroefdraad in de carrosserie gedraaid. Door de schroefdraad kan je ze dieper of hoger laten uitzitten en zo de afstand tot de bumper regelen. Geen gereedschap nodig.
Bedankt voor de info, maar ik vind dat allesbehalve mijn taak. Ik ga er ook afblijven, want voor je het weet geven ze mij nog de schuld. Mijn punt is vooral dat het SeC dit in één keer moet kunnen doen (en eigenlijk had het probleem zich in eerste instantie nooit mogen voordoen in een gloednieuwe wagen).
 
Kwestie van draaien toch?

Idd. gewoon in of uitdraaien tot de gewenste spanning van de trunk of frunk bereikt is.
Op deze manier heb ik de Frunk zelf een beetje uitgelijnd. De rechterkant zat dieper dan de linkerkant. Dan kan je ofwel daar blijven op kijken terwijl je aan het rijden bent of je kan bij de volgende gelegenheid de rubber wat uitdraaien.
De keuze is aan u...
 
  • Like
Reactions: ERvee and Maurice1
Hopelijk kan iemand me wat input geven:

Tesla model S 100D juni 2018, luchtgeveerd 128.000 km

Bij het eerste stukje wegrijden hoor ik een zacht metalig geluid (blikkerig, zoals een conservenblikje) bij het rechterachterwiel. Na 1 meter rijden houdt ook meteen weer op. Bij het remmen doet zich hetzelfde voor. Een zacht metalig geluid bij het laatste stukje remmen.

Bij het rijden verder geen probleem.

Het doet zich niet voor als ik kort achter elkaar rem en weer optrek
Het probleem doet zich in 80% van de gevallen voor.

Nu heb ik onze zoon de auto beloofd om woensdag naar Zwitserland te rijden voor de promotie bijeenkomst van een vriend van hem.

Ik kan 13 juli pas bij Tesla terecht. Telefonisch contact is niet mogelijk. Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel. Weet iemand een algemene garage die Tesla onderhoudt in het midden van NL? Tesland zal ik morgen benaderen

Bob
 
Hopelijk kan iemand me wat input geven:

Tesla model S 100D juni 2018, luchtgeveerd 128.000 km

Bij het eerste stukje wegrijden hoor ik een zacht metalig geluid (blikkerig, zoals een conservenblikje) bij het rechterachterwiel. Na 1 meter rijden houdt ook meteen weer op. Bij het remmen doet zich hetzelfde voor. Een zacht metalig geluid bij het laatste stukje remmen.

Bij het rijden verder geen probleem.

Het doet zich niet voor als ik kort achter elkaar rem en weer optrek
Het probleem doet zich in 80% van de gevallen voor.

Nu heb ik onze zoon de auto beloofd om woensdag naar Zwitserland te rijden voor de promotie bijeenkomst van een vriend van hem.

Ik kan 13 juli pas bij Tesla terecht. Telefonisch contact is niet mogelijk. Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel. Weet iemand een algemene garage die Tesla onderhoudt in het midden van NL? Tesland zal ik morgen benaderen

Bob
Is het ook niet zo dat de remmen altijd aanlopen licht en dat hoor je. Mogelijk de remmen ff reinigen is de oplossing die elke garage kan uitvoeren volgens mij.
 
Het was even paniek, ik rij donderdag weer naar Polen voor humanitaire hulp af te leveren en Oekraïense mensen naar NL te vervoeren. Maar na paar foutmeldingen, toch maar naar Tesla sc Rotterdam gereden. Diagnose; laten staan, want kan er mee stoppen en niet meer starten.. oke en nu? Ze gingen hun best doen zeiden ze, maar konden niets beloven.

Via iemand anders kon ik wel andere Tesla lenen, maar dat is toch net als andere schoenen, niet echt fijn. Maar ze hebben een geweldige prestatie geleverd, zijn onderdelen elders gaan halen, continue doorgewerkt en alles nagekeken, en vandaag kon ik de auto weer ophalen. Dank Tesla Rotterdam! Erg fijn en erg goed van jullie om de extra stap te zetten, wij kunnen weer door met onze hulpverlening. (de koeling/verwarming van de accu was defect, 891€). Wil je het verslag lezen van de vorige ritten? Dat kan hier en hier - wil je ons ondersteunen? heel graag, de tikkie link leeft onderin het artikel.
 
Het was even paniek, ik rij donderdag weer naar Polen voor humanitaire hulp af te leveren en Oekraïense mensen naar NL te vervoeren. Maar na paar foutmeldingen, toch maar naar Tesla sc Rotterdam gereden. Diagnose; laten staan, want kan er mee stoppen en niet meer starten.. oke en nu? Ze gingen hun best doen zeiden ze, maar konden niets beloven.

Via iemand anders kon ik wel andere Tesla lenen, maar dat is toch net als andere schoenen, niet echt fijn. Maar ze hebben een geweldige prestatie geleverd, zijn onderdelen elders gaan halen, continue doorgewerkt en alles nagekeken, en vandaag kon ik de auto weer ophalen. Dank Tesla Rotterdam! Erg fijn en erg goed van jullie om de extra stap te zetten, wij kunnen weer door met onze hulpverlening. (de koeling/verwarming van de accu was defect, 891€). Wil je het verslag lezen van de vorige ritten? Dat kan hier en hier - wil je ons ondersteunen? heel graag, de tikkie link leeft onderin het artikel.
Zelfde gehad vorig jaar in november. Was toen nog 754€ BTW incl.