Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service Pack: ja of neen en waarom?

This site may earn commission on affiliate links.
Heb vorige week nog nagevraagd: de 20.000 km norm zou niet gehanteerd worden volgens de 'Service Advisor'. Bij een normaal aantal kilometers (ik gaf als voorbeeld 30k a 40k per jaar) kun je de auto ook jaarlijks langsbrengen met het vierjarig onderhoudscontract.
Ik ga het vierjarig service pakket nu dus wel afsluiten (kost me nog maar € 1.900,- met de 300 euro rode stekker korting = € 393,- per jaar excl btw of iets meer dan 1 cent per km in mijn geval). Daarna wil ik graag kijken wat de ervaringen zijn en welk onderhoud misschien ook door de lokale garage gedaan kan worden.
 
Ja, ook mijn 'HQ Product Specialist' Lester verzekerde mij afgelopen zomer nog dat het onderhoudscontract voor vier jaar ongeacht kilometers was/zou zijn. Dat betekende toen: elke 20K km een beurt en dat vier jaar lang. Dat bleek later helaas niet te kloppen en ik heb het pakket ook niet afgenomen.

Het verhaal van jouw Service Advisor is weer een andere variant. Vier beurten in vier jaar, ongeacht kilometers. Dan is het dus nog steeds behoorlijk prijzig per beurt, maar minder per kilometer.
 
Heb vorige week nog nagevraagd: de 20.000 km norm zou niet gehanteerd worden volgens de 'Service Advisor'. Bij een normaal aantal kilometers (ik gaf als voorbeeld 30k a 40k per jaar) kun je de auto ook jaarlijks langsbrengen met het vierjarig onderhoudscontract.
Ik ga het vierjarig service pakket nu dus wel afsluiten (kost me nog maar € 1.900,- met de 300 euro rode stekker korting = € 393,- per jaar excl btw of iets meer dan 1 cent per km in mijn geval). Daarna wil ik graag kijken wat de ervaringen zijn en welk onderhoud misschien ook door de lokale garage gedaan kan worden.

Ja, ook mijn 'HQ Product Specialist' Lester verzekerde mij afgelopen zomer nog dat het onderhoudscontract voor vier jaar ongeacht kilometers was/zou zijn. Dat betekende toen: elke 20K km een beurt en dat vier jaar lang. Dat bleek later helaas niet te kloppen en ik heb het pakket ook niet afgenomen.

Het verhaal van jouw Service Advisor is weer een andere variant. Vier beurten in vier jaar, ongeacht kilometers. Dan is het dus nog steeds behoorlijk prijzig per beurt, maar minder per kilometer.

iemand al hiernaar gekeken.....
http://www.teslamotors.com/sites/default/files/pdfs/nl_NL/Tesla_Service_Plan_Agreement_4yr.pdf

Staat sinds week of 2 op de service gedeelte van de tesla NL http://www.teslamotors.com/nl_NL/service

Staat toch duidelijk dat bovenstaande niet juist is wat er mondeling gemeld wordt
 
Servicecontract is overpriced. Eens in de twee jaar langs Tesla voor een beurt waarbij de remvloeistof vervangen moet worden. Voor de rest kan ik het zelf nog wel en ga ik dat ook doen. Vwb garantie is er maar één eis en dat is dat het onderhoud kundig uitgevoerd is. Nou, vloeistoffen controleren moet lukken zou ik zo denken. ;)
 
Servicecontract is overpriced. Eens in de twee jaar langs Tesla voor een beurt waarbij de remvloeistof vervangen moet worden. Voor de rest kan ik het zelf nog wel en ga ik dat ook doen. Vwb garantie is er maar één eis en dat is dat het onderhoud kundig uitgevoerd is. Nou, vloeistoffen controleren moet lukken zou ik zo denken. ;)

Ik had Tesla onlangs gevraagd wat het nu eigenlijk kost om buiten dat dure onderhoudscontract om de remvloeistof en de koelvloeistof te laten vervangen:

"Gesteld dat ik geen onderhoudscontract wil of een losse 20.000 km onderhoudsbeurt, wat zijn de kosten voor

· Remvloeistof - elke 2 jaar of 40.000 kms, al naar gelang wat het eerst wordt bereikt.
· Koelvloeistof batterij - elke 4 jaar of 80.000 kms, al naar gelang wat het eerst wordt bereikt

Graag zou ik dan zien wat de kosten inclusief BTW en alle benodigde arbeid en overige materialen enzo zijn
."

Schijnbaar (?) was ik de eerste die die vraag zou hebben gesteld, want het antwoord was:

"Er is nog geen packet prijs van om dit naar de klant te comminuceren, het is vanuit u de eerste keer dat deze vraag gesteld word.
Zodra ik meer duidelijkheid heb hierin zal ik weer contact met u opnemen
"

Gezien ook het feit dat er eerder al kenbaar was gemaakt dat het uurtarief van een monteur € 130,- exclusief BTW is, is het wel duidelijk dat

A. het een opstartend bedrijf is (geen nieuws natuurlijk)
B. er mogelijk nog wat prijzen en diensten qua aanbod dienen te worden gescynchroniseerd aan de Europese afnemersmarkt?

Diegene die fatsoenlijke Tesla service gaat aanbieden tegen fatsoenlijke prijzen mag deze domeinamen tegen een lekkere fles van per stuk van me overnemen:


tesla-service.nl (nieuwe registratie)



teslaonderhoud.nl (nieuwe registratie)



tesla-onderhoud.nl (nieuwe registratie)


 
Ze hebben volgens mij dringend behoefte aan commerciële mensen in Tilburg. Star in de regeltjes, te weinig productkennis (alleen dat wat ze vaker gevraagd wordt en daar kun je een FAQ voor op de website mikken) en gewoon niet ingericht op het neerzetten van het merk. Growing pains hoop ik dan maar, want als men dat niet op orde gaat krijgen zal men het heel lastig krijgen als er meer concurrentie komt en de fiscale voordelen verdwijnen.
 
We zijn nu enkele maanden verder en ik ben benieuwd of het "nee-kamp", of het "ja-kamp", nog steeds overtuigd is van het al dan niet nemen van het onderhoudscrontact bij Tesla. Hoe lossen jullie het op?:frown:

Zelf heb ik het idee dat het inderdaad duur is, maar indien ik het contract van 4 jaar neem met Ranger Service hoef ik bij problemen maar te bellen en ze komen het oplossen ipv telkens naar Brussel (of Antwerpen) te rijden en te wachten tot de reparatie gefikst is. Of indien het niet onmiddelijk kan gefikst worden, ik een vervangwagen krijg.

Of zie ik dat verkeerd?
 
We zijn nu enkele maanden verder en ik ben benieuwd of het "nee-kamp", of het "ja-kamp", nog steeds overtuigd is van het al dan niet nemen van het onderhoudscrontact bij Tesla. Hoe lossen jullie het op?:frown:

Zelf heb ik het idee dat het inderdaad duur is, maar indien ik het contract van 4 jaar neem met Ranger Service hoef ik bij problemen maar te bellen en ze komen het oplossen ipv telkens naar Brussel (of Antwerpen) te rijden en te wachten tot de reparatie gefikst is. Of indien het niet onmiddelijk kan gefikst worden, ik een vervangwagen krijg.

Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb dezelfde redenering gevolgd en de ranger service genomen.
 
We zijn nu enkele maanden verder en ik ben benieuwd of het "nee-kamp", of het "ja-kamp", nog steeds overtuigd is van het al dan niet nemen van het onderhoudscrontact bij Tesla. Hoe lossen jullie het op?:frown:

Zelf heb ik het idee dat het inderdaad duur is, maar indien ik het contract van 4 jaar neem met Ranger Service hoef ik bij problemen maar te bellen en ze komen het oplossen ipv telkens naar Brussel (of Antwerpen) te rijden en te wachten tot de reparatie gefikst is. Of indien het niet onmiddelijk kan gefikst worden, ik een vervangwagen krijg.

Of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het hetzelfde: het is een premium service die mij erg handig lijkt en geeft mij nog meer het het gevoel van de exclusiviteit van Tesla. En ja daar betaal je (ik) dan ook voor.
 
Gezien de uitspraak dat het niet nodig is voor een veel km rijder elke 20.000km een servicebeurt te nemen hoop ik nog steeds dat Tesla met een onderhoud optie komt van 4 jaar voor veel km rijders.
Daar zou ik ook voor voelen. Als de eerste 2 maanden maatgevend zijn voor het jaarkilometrage, dan kom ik op 95.000km per jaar uit... :cool: waarschijnlijk worden het er iets minder zoals ik het nu inschat.