Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Shell recharge (175 KW)

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen weekend voor het eerst bij de nieuwe snelladers gestaan van Shell.
Deze zien er nagenoeg hetzelfde uit als de Ionity palen, alleen zit er bij Shell ook een Chademo "slang" aan de snellader.

Ik piekt zelf op 175 KW, wat volgens shell het maximale is. Op het scherm van de laadpaal liep de KW meter echter door tot 360, wellicht dat ze het ooit nog op hoog gooien qua output.

Voorlopig hanteerd shell een tarief van 0.35 cent zonder starttarief. In 13 minuten had ik 32 KW bijgeladen voor €9.38.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Shell Maasboulevard, stad uitgaand in Rotterdam heeft een pompeneiland vervangen voor deze snelladers. Bizar eigenlijk, dat was een paar jaar geleden toch ondenkbaar, benzinepompem weghalen en laders terug.
Is hier langs de A73 ook het geval. Buitenste pompeiland is vervangen door snelladers. Niet de Ionity achtige variant maar de Allego uitvoering. Begrijp dat Allego ze ook exploiteert net zoals bij Tango. Moet wel zeggen dat het een mooie ontwikkeling is. Wel de doodsteek voor Fastned hier langs de A73 want slechts 50kw en 3x de prijs per kw.

Daarbij is de prijs erg concurrerend zelfs met SuC’s in het buitenland. En ik moet zeggen als ze daar ook doorpakken is het weer een mooi alternatief voor de vakantie.