Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sinds wanneer hebben we een brakehold functie?

This site may earn commission on affiliate links.
Er verschijnt geen icoontje, maar ik heb toch al wel een paar keer gehad dat de auto stil bleef staan op een naar voren hellend vlak (voor een stoplicht waar ik normaliter altijd de voet op de rem moet houden), ik merkte toen dat ik 'm 'door de rem' heen trapte bij wegrijden (licht kraken van de remblokken). Dit was voor 7.0 iig niet.
Maar wie weet zijn mijn remmen gewoon roestig en verbeeldt ik het me, zou best kunnen :-D (dan zou ik wel teleurgesteld zijn overigens)

Als je gewoon bij remt voor de verkeerslichten bv. en lost je rempedaal bij stilstand is je auto los ( kan rollen )
Blijf je na stilstand een drietal seconden je rempedaal ingedrukt houden springt het lampje aan en staat je auto vast, alsook je remlichten blijven continu branden.
 
1/ bij Classic: Hill assist, wanneer de auto detecteert dat je op een helling staat van x° zal bij het lossen van de rem, deze de rem nog een seconde aan houden
2/ bij AP versie: Hold functie: bij het dieper intrappen van de rem staat deze vanzelf op hold. en lost de rem bij het gas geven. de remlichten blijven aan tijdens de "hold".
zeer handige functie wanneer de creep modus aan staat. je kan aan de lichten de hold aan zetten en de rechtervoet al boven de acceleratiepedaal houden.:smile: