Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ski Krokus 2015 - hoe pakken we de "Metz Bottleneck" aan zaterdag?

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het goed voorheb nog steeds maar 2 stallingen in Metz...

2700 Tesla-rijders in NL + 1000 in B = 3700
Stel nog dat slechts 2% met de Tesla gaat skiën tijdens de krokusvakantie volgende week = 72 Tesla's onderweg.
Stel dat de helft ervan via de Metz SuC moet = 36
Stel dat de helft daarvan op zaterdagochtend vertrekt uit NL/B = 18
De Metz Suc kan 2 voertuigen per uur aan => 18/2 = 9 uur wachten als we allen toevallig zaterdag rond 10u00 in Metz staan? :scared:

We kunnen misschien wat afspraken maken via dit draadje. Ik ga alvast vrijdagnamiddag reeds langs Metz, en rij dan door naar Nancy om daar te overnachten (in de Ibis naast de SuC).
 
Als ik het goed voorheb nog steeds maar 2 stallingen in Metz...

2700 Tesla-rijders in NL + 1000 in B = 3700
Stel nog dat slechts 2% met de Tesla gaat skiën tijdens de krokusvakantie volgende week = 72 Tesla's onderweg.
Stel dat de helft ervan via de Metz SuC moet = 36
Stel dat de helft daarvan op zaterdagochtend vertrekt uit NL/B = 18
De Metz Suc kan 2 voertuigen per uur aan => 18/2 = 9 uur wachten als we allen toevallig zaterdag rond 10u00 in Metz staan? :scared:

We kunnen misschien wat afspraken maken via dit draadje. Ik ga alvast vrijdagnamiddag reeds langs Metz, en rij dan door naar Nancy om daar te overnachten (in de Ibis naast de SuC).

eeuh, ik kom net terug van Val Thorens en OVERAL (Metz-NS Georges-Mâcon-Chambéry) staan er maar 2 stallingen.
Metz zou dus maar het begin van de 'miserie' kunnen zijn..
Misschien is de optie via Duitsland een valabeler alternatief ?
 
Is de beste optie denk ik. Minimaal laden bij Metz en dan door naar Nancy voor een uitgebreidere stop.

+1.

Het zou natuurlijk ook wel handig zijn als we, in plaats van er een forumdraad aan te besteden, via Tesla app gewoon wisten hoeveel Tesla's ingeplugd zijn bij een SuC (en zelfs hoeveel er naar toe rijden met die SuC als bestemming). Tesla weet dat nu al, en zoiets in de app verwerken kost Tesla toch 12 keer minder dan één enkele nieuwe SuC plaatsen, vermoedelijk. Privacy lijkt me ook al geen probleem (Tesla weet natuurlijk wie waar rijdt, maar de gebruikers van de app per hypothese niet natuurlijk - alleen een 'vooruitzicht' van mogelijk snel laden, minder snel laden, of moeten wachten, zou hen aangeboden worden). Moet toch kunnen, nee?
 
+1.

Het zou natuurlijk ook wel handig zijn als we, in plaats van er een forumdraad aan te besteden, via Tesla app gewoon wisten hoeveel Tesla's ingeplugd zijn bij een SuC (en zelfs hoeveel er naar toe rijden met die SuC als bestemming). Tesla weet dat nu al, en zoiets in de app verwerken kost Tesla toch 12 keer minder dan één enkele nieuwe SuC plaatsen, vermoedelijk. Privacy lijkt me ook al geen probleem (Tesla weet natuurlijk wie waar rijdt, maar de gebruikers van de app per hypothese niet natuurlijk - alleen een 'vooruitzicht' van mogelijk snel laden, minder snel laden, of moeten wachten, zou hen aangeboden worden). Moet toch kunnen, nee?
Mooie redenering. Ik kijk al uit naar V6.2:biggrin:
 
+1.

Het zou natuurlijk ook wel handig zijn als we, in plaats van er een forumdraad aan te besteden, via Tesla app gewoon wisten hoeveel Tesla's ingeplugd zijn bij een SuC (en zelfs hoeveel er naar toe rijden met die SuC als bestemming). Tesla weet dat nu al, en zoiets in de app verwerken kost Tesla toch 12 keer minder dan één enkele nieuwe SuC plaatsen, vermoedelijk. Privacy lijkt me ook al geen probleem (Tesla weet natuurlijk wie waar rijdt, maar de gebruikers van de app per hypothese niet natuurlijk - alleen een 'vooruitzicht' van mogelijk snel laden, minder snel laden, of moeten wachten, zou hen aangeboden worden). Moet toch kunnen, nee?

Zelfs dat vooruitzicht is al privacy gevoelig je gebruikt namelijk locatie gegevens. Nu zou mij het persoonlijk niet uitmaken dus als ze nu een optie maken om je tesla aan die app mee te laten doen kunnen ze daar ook geen gezeur mee krijgen. En dan iets van: Als jij je locatie doorgeeft dan mag je ook de informatie ontvangen over drukte. Als je die niet doorgeeft dan ontvang je die drukte niet ;)