TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Ski Krokus 2015 - hoe pakken we de "Metz Bottleneck" aan zaterdag?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Carl Leermakers, Feb 10, 2015.

1. Carl Leermakers

Als ik het goed voorheb nog steeds maar 2 stallingen in Metz...

2700 Tesla-rijders in NL + 1000 in B = 3700
    Stel nog dat slechts 2% met de Tesla gaat skiën tijdens de krokusvakantie volgende week = 72 Tesla's onderweg.
    Stel dat de helft ervan via de Metz SuC moet = 36
    Stel dat de helft daarvan op zaterdagochtend vertrekt uit NL/B = 18
    De Metz Suc kan 2 voertuigen per uur aan => 18/2 = 9 uur wachten als we allen toevallig zaterdag rond 10u00 in Metz staan? :scared:

We kunnen misschien wat afspraken maken via dit draadje. Ik ga alvast vrijdagnamiddag reeds langs Metz, en rij dan door naar Nancy om daar te overnachten (in de Ibis naast de SuC).

2. diegop

diegop LaTrêve

Wij gaan niet skiën, maar trekken naar Zuid Frankrijk, dus moeten we ook langs Metz passeren. We zijn daar zaterdagmorgen rond 7u en moeten slechts een klein kwartiertje laden om door te trekken naar Nancy.

3. Rprp

Rprp Member

Ik heb al besloten om via Duitsland te rijden richting Val Thorens, een halfuur langer rijden maar durf de gok niet te nemen om straks meer dan een uur te wachten voordat ik uberhaupt kan superchargen.

4. Carl Leermakers

Dat lijkt me alvast een eerste goed princiep: dat we allen niet langer dan strikt noodzakelijk laden in Metz!

5. kwenix

kwenix Member

eeuh, ik kom net terug van Val Thorens en OVERAL (Metz-NS Georges-Mâcon-Chambéry) staan er maar 2 stallingen.
    Metz zou dus maar het begin van de 'miserie' kunnen zijn..
    Misschien is de optie via Duitsland een valabeler alternatief ?

6. ebullio

ebullio Active Member

Nancy heeft er ondertussen al 4, dat scheelt al een hoop.

7. Carl Leermakers

Bovendien splitst de 'Tesla-uittocht' zich (nog meer) na Metz: de enen gaan naar Achern, de anderen naar Nancy. Dus ik vrees toch vooral Metz!

8. HWS

HWS Speedjunkie

Is de beste optie denk ik. Minimaal laden bij Metz en dan door naar Nancy voor een uitgebreidere stop.

9. Carl Leermakers

+1.

Het zou natuurlijk ook wel handig zijn als we, in plaats van er een forumdraad aan te besteden, via Tesla app gewoon wisten hoeveel Tesla's ingeplugd zijn bij een SuC (en zelfs hoeveel er naar toe rijden met die SuC als bestemming). Tesla weet dat nu al, en zoiets in de app verwerken kost Tesla toch 12 keer minder dan één enkele nieuwe SuC plaatsen, vermoedelijk. Privacy lijkt me ook al geen probleem (Tesla weet natuurlijk wie waar rijdt, maar de gebruikers van de app per hypothese niet natuurlijk - alleen een 'vooruitzicht' van mogelijk snel laden, minder snel laden, of moeten wachten, zou hen aangeboden worden). Moet toch kunnen, nee?

10. HWS

HWS Speedjunkie

Mooie redenering. Ik kijk al uit naar V6.2:biggrin:

11. Glitch

Glitch Member

Zelfs dat vooruitzicht is al privacy gevoelig je gebruikt namelijk locatie gegevens. Nu zou mij het persoonlijk niet uitmaken dus als ze nu een optie maken om je tesla aan die app mee te laten doen kunnen ze daar ook geen gezeur mee krijgen. En dan iets van: Als jij je locatie doorgeeft dan mag je ook de informatie ontvangen over drukte. Als je die niet doorgeeft dan ontvang je die drukte niet ;)

12. Thor

Thor Member

Als ik nou gewoon niet ga.... scheelt toch een uur een laadplaats..:wink:

13. Maarten

Maarten Active Member

OK, ik ben bereid om a.s. zaterdag niet die kant uit te gaan. Wat schuift het? :wink:

14. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

+1
    'k ga zaterdag/zondag valentijns arrangement doen bij VanderValk in Heerlen en SuCen in Urmond

Share This Page