Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Skidrager zonder pano-dak?

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al gemeten tot welke lengte ski's je zo 'kwijt' kan? (zonder stoel plat te gooien)

'Klassieke' 168cm all-mountains: piece of cake (en ruimte genoeg voor een tweede dergelijk paar):
IMG_0779.JPG


Twin-tip (en nogal brede) 179 cm skis: gaat met wat moeite ook (met alle 'tips' naar onderen), maar dan kan er echt geen tweede paar meer bij, ook niet dwars over de andere kant of zo (of je zou de bindingen eraf moeten schroeven):
IMG_0778.JPG
 
Last edited:
Wij hebben het nog goedkoper opgelost: gewoon de ski's achterin. Past makkelijk. Wij hebben 2 paar ski's en 2 snowboards schuin achterin gehad zonder de bank naar voren te hoeven klappen. Geen enkel probleem. Bij langere ski's kun je ze ook nog in de bak onderin de kofferbak steken, met de deksel weggelaten, vervolgens schuin op de rugleuning laten leunen. Wij hadden vroeger een grote skibox op onze vorige auto en die zat altijd helemaal propvol inclusief de auto, de kinderen kon je er nog net in wurmen. Nu met de Tesla niks op het dak en meer bagage mee kunnen nemen, zonder ook maar iets op de achterbank. Ook nog makkelijk zicht naar achteren. Onwerkelijk hoeveel erin gaat.

Amai, moet nogal een box geweest zijn… . :eek:
En de auto er in én de kinderen… :scared: comfortabel zal dit toch niet geweest zijn me dunkt. Wel veel plaats in de auto over. :tongue:







Sorry, kon die niet laten liggen. :wink:
 
Nee hoor, er staat dat de skibox op de auto zat. Dan gaat hij er heel lastig in:biggrin:. Maar de auto was heel klein en de skibox groot, dus het had waarschijnlijk net gepast om hem erin te doen. Hij paste denk ik ook nu in de achterbak van de S, maar dat hebben we niet meer kunnen proberen.
 
'Klassieke' 168cm all-mountains: piece of cake (en ruimte genoeg voor een tweede dergelijk paar): View attachment 113869o

Twin-tip (en nogal brede) 179 cm skis: gaat met wat moeite ook (met alle 'tips' naar onderen), maar dan kan er echt geen tweede paar meer bij, ook niet dwars over de andere kant of zo (of je zou de bindingen eraf moeten schroeven): View attachment 113871

oeps dat gaat nooit passen met mijn skies. Mischien toch een ski Luik laten maken om die skies er door heen te steken.
 
Eindelijk eens die "Seasuckers" kunnen uittesten (werken met zuignappen op niet-pano dak). Is een beetje zoals met AP: je verstand begrijpt niet dat het kan, maar om de een over andere reden lukt het blijkbaar toch… Ze geven geen krimp.

Nadeel: hoogstens twee à drie paar ski's, afhankelijk van hun breedte (of één snowboard), want er is niet genoeg ruimte tussen dak en skidrager om je skis samen te klikken. Op een pano-dak lukt dat wél, met het Thule-systeem (Whispbar ken ik niet maar neem aan dat dat analoog is), en heb je dus veel meer capaciteit.
IMG_0797.JPG

IMG_0797.JPG
 

Attachments

  • IMG_0797.JPG
    IMG_0797.JPG
    373.3 KB · Views: 83
eeft er iemand dakdragers te leen voor mijn Model S uit 2016 voor mijn skibox op te zetten?
We gaan (eind januari) met 5 man en dan heb ik de ruimte van de skibox zeker nodig.

Ik heb een set voor een Model S uit 2014, maar deze past niet. De 4 bevestigings bouten die je in je Tesla dak draait, passen niet.

Ik heb dakdragers besteld voor dit model en niet nodig eind januari. Je mag ze lenen kan alleen nu nog niet 100% zekerheid geven dat ik ze dan heb.. Woon in Assen overigens
 
eeft er iemand dakdragers te leen voor mijn Model S uit 2016 voor mijn skibox op te zetten?
We gaan (eind januari) met 5 man en dan heb ik de ruimte van de skibox zeker nodig.

Ik heb een set voor een Model S uit 2014, maar deze past niet. De 4 bevestigings bouten die je in je Tesla dak draait, passen niet.
Die boutjes kun je zo bestellen bij de importeur Home - Blomness Whispbar by Yakima.
 
Ik ben voor de zomervakantie aan het overwegen om een dakkoffer mee te nemen. Kamperen met 2 kinderen ging nog prima. maar ondertussen zijn het er 3, waarvan eentje zijn kinderwagen en rugdrager graag mee wil nemen. Ben bang dat het dan toch een beetje krap wordt. Bovendien vind ik een toename in verbruik niet zo erg; als we eenmaal weg zijn, dan hebben we geen haast en een baby wil toch vaker en langer stoppen dan de Tesla. Bij het lezen op het forum kwam ik ook veel mensen tegen die een dakkoffer of dakdragers mee willen nemen voor alleen skis...daarom post ik deze foto's even op het forum. Ski's passen dr gewoon in hoor, zonder koffer en met hoedenplank….wellicht heeft iemand dr wat aan voor volgend skiseizoen;)