Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp er niks van....Totaal niks. Het enige wat "logisch" zou kunnen zijn is dat ze denken dat de Model Y hun Model X gaat kannibaliseren en dat ze in echte Tesla stijl gauw nog wat Xen willen verkopen. Ge kunt u sales wat proberen boosten...Maar er 60K afdoen....Kan er iemand een meme maken van Elon Musk die zijn broek af doet?
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Ik wacht op een telefoontje over een model x p100d, de rode 3P met witte bekleding is nu beschikbaar voor iemand anders. Was wel mijn droomauto, maar ja ga met dit prijsverschil liever een x nemen, als het niet doorgaat, kan ik altijd nog een 3 bestellen en in maart geleverd krijgen ;)
 
Eerste "bevestiging" over de X100P. Een referral van mij heeft net gebeld en ze hebben hem de prijzen bevestigd. Ze stonden er wel zelf van te kijken. Hij heeft gecancelled en opnieuw besteld. Ze gingen vandaag nog op papier bevestigen. Winst voor hem is ongeveer 60K :eek::confused::cool::D:eek::rolleyes:o_O:confused::cool:

Ik zou niet graag in de laatste twee maand (of zelfs wat langer) een X in ontvangst genomen hebben :-S Een prijsvermindering is altijd leuk...Maar 60K.......no........words

IK vermoed dat we dezelfde kennis hebben (Aveve Brakel?)
 
Dit nieuws is toch wel even slikken. Een M3P of een MS P100DL - slechts 20k verschil...
Na een halve minuut toch snel gedacht: Model S is nog steeds dezelfde als in 2012/2013, op wat details zoals bumperdesign of stoelen na. Er moet binnenkort toch wel een nieuw model aankomen, toch? Zou dat er iets mee te maken hebben?
 
Dit nieuws is toch wel even slikken. Een M3P of een MS P100DL - slechts 20k verschil...
Na een halve minuut toch snel gedacht: Model S is nog steeds dezelfde als in 2012/2013, op wat details zoals bumperdesign of stoelen na. Er moet binnenkort toch wel een nieuw model aankomen, toch? Zou dat er iets mee te maken hebben?

Natuurlijk, al komt die aankondiging pas in september 2019.
 
Ik zou niet graag in de laatste twee maand (of zelfs wat langer) een X in ontvangst genomen hebben :-S Een prijsvermindering is altijd leuk...Maar 60K.......no........words
Voor de gewone X (non-P) valt het nog wel mee. Ik heb in december overwogen een nieuwe X100D te kopen en die zou op dat moment ongeveer € 126.000 kosten. Stel dat ik het had gedaan dan was de bijtelling iets meer dan € 5.000 geweest. Nu komt dezelfde configuratie uit op € 105.000. De bruto bijtelling daarvoor is nu bijna € 14.000. Financieel was het dus nog steeds veel aantrekkelijker geweest om in december te kopen (en toen vond ik het ook al te duur worden).
Als je niet in Nederland woont, kun je daar terecht heel anders over denken.
 
Voor de gewone X (non-P) valt het nog wel mee. Ik heb in december overwogen een nieuwe X100D te kopen en die zou op dat moment ongeveer € 126.000 kosten. Stel dat ik het had gedaan dan was de bijtelling iets meer dan € 5.000 geweest. Nu komt dezelfde configuratie uit op € 105.000. De bruto bijtelling daarvoor is nu bijna € 14.000. Financieel was het dus nog steeds veel aantrekkelijker geweest om in december te kopen (en toen vond ik het ook al te duur worden).
Als je niet in Nederland woont, kun je daar terecht heel anders over denken.

Ja maar de x p100d is nu wel erg aantrekkelijk, zelfs met de hogere bijtelling.
 
ze snappen de boodschap niet goed:confused:

Voor de gewone X (non-P) valt het nog wel mee. Ik heb in december overwogen een nieuwe X100D te kopen en die zou op dat moment ongeveer € 126.000 kosten. Stel dat ik het had gedaan dan was de bijtelling iets meer dan € 5.000 geweest. Nu komt dezelfde configuratie uit op € 105.000. De bruto bijtelling daarvoor is nu bijna € 14.000. Financieel was het dus nog steeds veel aantrekkelijker geweest om in december te kopen
Toch niet over 4 jaar ? Als ik het goed zie is een MS of MX met de huidige prijzen en bijtelling zakelijk dan ongeveer net zo duur (of goedkoop) als bij de oude prijzen en bijtelling.
 
Last edited:
Toch niet over 4 jaar ? Als ik het goed zie is een MS of MX met de huidige prijzen en bijtelling zakelijk dan ongeveer net zo duur (of goedkoop) als volgens de oude prijzen en bijtelling.
Klopt: met de afschrijving en de lagere verzekeringspremie (moet niet een S of X met korting kopen overigens) zullen de kosten over vijf jaar elkaar niet te veel ontlopen. Behalve als Elon het nog een keer op z'n heupen krijgt en de prijs nog eens flink laat dalen, want dan blijft er van de restwaarde weinig over.
 
Volgens mij kan het nog steeds niet kloppen ;-)
Een XP100dl kost +/- €105 k ex btw €86k
In dollars
74K

In de US kost deze $94K + ludicrous + tax.

Ik denk dat prijzen kloppen maar ex btw zijn en de optie ludicrous niet los is. Zoals op de US site.

Migratie foutje nieuwe configurator naar oude lay-out ?
 
Volgens mij kan het nog steeds niet kloppen ;-)
Een XP100dl kost +/- €105 k ex btw €86k
In dollars
74K

In de US kost deze $94K + ludicrous + tax.

Ik denk dat prijzen kloppen maar ex btw zijn en de optie ludicrous niet los is. Zoals op de US site.

Migratie foutje nieuwe configurator naar oude lay-out ?

Bij de Model 3 zagen we al dat prijsverschillen tussen Model 3 in VS en in EU kleiner werden dan bij S/X. Dit is dus doortrekking van dezelfde prijsstrategie.
 
Volgens mij heeft Pascal gelijk. Er is iets vreemd wat volgens mij te maken heeft met Ludicrous. In de US configurator is Performance en Ludicrous gesplitst en kost het laatste 15k USD extra. In EU configurator Ludicrous zit standaard in Performance.

Als je de duurste Model S neemt P100DL (maar voor de rest geen andere opties aanklikt) kost hij in de US 114k USD ex BTW.
Als je de duurste Model S neemt P100DL (maar voor de rest geen andere opties aanklikt) kost hij in de EU 110.5k USD inc BTW.

EU prijs is omgerekend naar USD in bovenste voorbeeld. Dit klopt toch van geen kant?