Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk ook dat het een fout is, Tesla kan een S of X helemaal niet goedkoper aanbieden in NL met de (import)belastingen er bovenop. Klinkt echt als een gevalletje Too good to be true... Wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt ;-)
Tjah...Weet het ook niet...Maar ze aanvaarden en confirmeren wel bestellingen dus als het een fout is zie ik niet in hoe ze er nog van onderuit geraken :p
 
Ter info: hier de prijswijzigingen in China, omgerekend naar USD.
D2FF196B-640A-485C-BC4B-38BDE8598E4B.jpeg
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Ach, het maakt sommige beslissingen wel weer eenvoudiger. Ik overwoog onze model X P100D uit april 2017 te verkopen, vooruitlopend op een roadster 2 volgend jaar. Ik zou er nog een mooi bedrag voor terug krijgen.

Dat mooie bedrag is met een prijsverlaging van ruim € 50.000 nu een stuk minder mooi. Wat heet, het is nu zelfs een erg lelijk bedrag geworden. Ik rijd dus lekker door!
 
Als wat nu op de website staat klopt, dan is een Model X P100D met alle opties meer dan 30% in prijs gedaald tov gisteren. Da's meer dan €50.000 verschil :eek: Dat laat inderdaad een nare smaak na als je een wagen kocht in de voorbije maanden.
Dries inderdaad nare smaak,
Ik kocht de SP100D 31-12-2018 het voelt niet goed voor diegene
Eerste "bevestiging" over de X100P. Een referral van mij heeft net gebeld en ze hebben hem de prijzen bevestigd. Ze stonden er wel zelf van te kijken. Hij heeft gecancelled en opnieuw besteld. Ze gingen vandaag nog op papier bevestigen. Winst voor hem is ongeveer 60K :eek::confused::cool::D:eek::rolleyes:o_O:confused::cool:

Ik zou niet graag in de laatste twee maand (of zelfs wat langer) een X in ontvangst genomen hebben :-S Een prijsvermindering is altijd leuk...Maar 60K.......no........words

Dit is mij overkomen, ik ben 55000,- euro armer, ik laat het hier niet bij zitten.
 
  • Like
Reactions: PascalH
Dries inderdaad nare smaak,
Ik kocht de SP100D 31-12-2018 het voelt niet goed voor diegene


Dit is mij overkomen, ik ben 55000,- euro armer, ik laat het hier niet bij zitten.
Ik wil niet lullig doen, maar ik zie hier niet zo snel een zaak in.

Zoals uit de voorgaande mails moge blijken voel ik jouw pijn, met een x P100D uit april 2017 en een X 100d uit september 2018 kijk ik tegen een (papieren) waardevermindering van bijna € 90.000.

*sugar* happens!
 
  • Like
Reactions: Adm
Ik denk ook dat het een fout is, Tesla kan een S of X helemaal niet goedkoper aanbieden in NL met de (import)belastingen er bovenop. Klinkt echt als een gevalletje Too good to be true... Wel benieuwd hoe dit verder ontwikkelt ;-)

Kan inderdaad niet, met de dikke importheffingen en btw die er bij ons overheen moeten kan dit niet.... de medewerkers kunnen wel roepen en bevestigen.. maar zelfs in de us waren medewerkers niet van te voren op de hoogte, dus in NL al helemaal niet. Volgende week weer leuke verhalen online en we kunnen weer wat tweets verwachten ;)
 
  • Informative
Reactions: PascalH
Kan inderdaad niet, met de dikke importheffingen en btw die er bij ons overheen moeten kan dit niet.... de medewerkers kunnen wel roepen en bevestigen.. maar zelfs in de us waren medewerkers niet van te voren op de hoogte, dus in NL al helemaal niet. Volgende week weer leuke verhalen online en we kunnen weer wat tweets verwachten ;)

Maar de S/X hebben geen importheffing ivm assemblage in Tilburg. Dat maakt nogal uit. Desalniettemin denk ik ook dat de performance prijs niet klopt. In de US kun je de ludicrous los bijbestellen en hier kan je de P niet zonder ludicrous bestellen. We gaan het vanzelf merken.
 
vraag voor fiscalisten :

stel : ik kocht op 28.02.2019 een auto voor pakweg 150.000 € ex btw.
Normaal zou ik die afschrijven op, laat ons zeggen, 5 jaar - dat is dan 30.000 € per jaar.

Maar op 01.03.2019, als de auto 1 dag oud is, wordt de prijs van een nieuwe auto plots met 50.000 € verlaagd.

Dat is het toch logisch dat ik meteen zelf ook 50.000 € afschrijf uit de boeken, op de waarde van de auto.
Er kan toch geen enkele revisor akkoord gaan dat ik op 31.12.2019 een auto die nieuw 100.000€ kost, voor 120.000€ in de boeken heb staan ? Dan staat er toch lucht in de boeken ?

En verder : schrijf ik dan verder af met 20.000€ per jaar ? Dus 70.000 (50+20) het eerste jaar, en dan 4*20.000 de volgende 4 jaren ?
Want uiteindelijk is een auto van 1 jaar oud ook minder waard dan een nieuwe.... ?
 
  • Helpful
Reactions: PascalH and CL600