Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik wil van Tesla,
Ik voel me bedonderd, we praten hier niet over 10.000,- euro prijsverschil.
Zaterdag was ik bij Tesla Zuidoost en tevens de verkoper gaf toe dat de P100D hun parade paardje is / was.
Zo’n prijsverschil is een beetje extreem.
Hij was het hiermee eens.
Op dit moment rij ik niet meer met plezier in mijn auto.
Als mijn Tesla 1 jaar oud zou zijn had ik er niet zoveel problemen mee, maar 2 maanden is net te kort om dit door te slikken.
Ik denk dat jij ook zou balen en dit zeker niet had geaccepteerd.
Tesla liefhebbers cancellen ook hun model 3 om hun P 100 D te bemachtigen.

Allereerst zou ik mij ook even helemaal K voelen bij het zien van de gedaalde prijzen.
Ook ik ben er een die de 3 (voorlopig) heeft gecanceld en een MX P100DL van 2018 erbij heeft gekocht zaterdag.
Misschien is een troost dat als je later weer een nieuwe Tesla moet kopen, je absoluut gezien
waarschijnlijk net zoveel moet bijleggen als dat er geen prijswijziging geweest zou zijn.
Ik weet niet of je zakelijk rijdt maar misschien kan de boekhouder een voorziening opnemen voor deze enorme prijsdaling.
Ik ben geen fiscalist maar daar is vast een mouw aan te passen en kun je meer afschrijven mogelijkerwijs. Dan is het leed al weer minder er van uitgaande dat je winst draait dan.
Voor ons kwam het als een geschenkje omdat we nog een trekker voor de boot nodig hebben zodat we M3P nog even uitgesteld hebben. Misschien heeft deze extreme verlaging ook het effect dat de Roadster veel goedkoper op de markt gaat komen.
 
Ik voel met je mee. Maar: Such is life. Life's a bitch and then you marry one. Is het gezegde.

Lekker blijven rijden, tijd heelt alle wonden. Blijf genieten van wat je hebt.

In the grand scheme of things: Dit is goed voor de verdere doorbraak van EV's. Beetje zuur voor Audi en Jaguar, en anderen. Maar niet meer dan dat.

Life is *sugar* and then you die ;)
 
Allereerst zou ik mij ook even helemaal K voelen bij het zien van de gedaalde prijzen.
Ook ik ben er een die de 3 (voorlopig) heeft gecanceld en een MX P100DL van 2018 erbij heeft gekocht zaterdag.
Misschien is een troost dat als je later weer een nieuwe Tesla moet kopen, je absoluut gezien
waarschijnlijk net zoveel moet bijleggen als dat er geen prijswijziging geweest zou zijn.
Ik weet niet of je zakelijk rijdt maar misschien kan de boekhouder een voorziening opnemen voor deze enorme prijsdaling.
Ik ben geen fiscalist maar daar is vast een mouw aan te passen en kun je meer afschrijven mogelijkerwijs. Dan is het leed al weer minder er van uitgaande dat je winst draait dan.
Voor ons kwam het als een geschenkje omdat we nog een trekker voor de boot nodig hebben zodat we M3P nog even uitgesteld hebben. Misschien heeft deze extreme verlaging ook het effect dat de Roadster veel goedkoper op de markt gaat komen.

Mammie loves the roadster ;)
 
  • Love
  • Like
Reactions: Billy and S-19910
Allereerst zou ik mij ook even helemaal K voelen bij het zien van de gedaalde prijzen.
Ook ik ben er een die de 3 (voorlopig) heeft gecanceld en een MX P100DL van 2018 erbij heeft gekocht zaterdag.
Misschien is een troost dat als je later weer een nieuwe Tesla moet kopen, je absoluut gezien
waarschijnlijk net zoveel moet bijleggen als dat er geen prijswijziging geweest zou zijn.
Ik weet niet of je zakelijk rijdt maar misschien kan de boekhouder een voorziening opnemen voor deze enorme prijsdaling.
Ik ben geen fiscalist maar daar is vast een mouw aan te passen en kun je meer afschrijven mogelijkerwijs. Dan is het leed al weer minder er van uitgaande dat je winst draait dan.
Voor ons kwam het als een geschenkje omdat we nog een trekker voor de boot nodig hebben zodat we M3P nog even uitgesteld hebben. Misschien heeft deze extreme verlaging ook het effect dat de Roadster veel goedkoper op de markt gaat komen.
Allereerst zou ik mij ook even helemaal K voelen bij het zien van de gedaalde prijzen.
Ook ik ben er een die de 3 (voorlopig) heeft gecanceld en een MX P100DL van 2018 erbij heeft gekocht zaterdag.
Misschien is een troost dat als je later weer een nieuwe Tesla moet kopen, je absoluut gezien
waarschijnlijk net zoveel moet bijleggen als dat er geen prijswijziging geweest zou zijn.
Ik weet niet of je zakelijk rijdt maar misschien kan de boekhouder een voorziening opnemen voor deze enorme prijsdaling.
Ik ben geen fiscalist maar daar is vast een mouw aan te passen en kun je meer afschrijven mogelijkerwijs. Dan is het leed al weer minder er van uitgaande dat je winst draait dan.
Voor ons kwam het als een geschenkje omdat we nog een trekker voor de boot nodig hebben zodat we M3P nog even uitgesteld hebben. Misschien heeft deze extreme verlaging ook het effect dat de Roadster veel goedkoper op de markt gaat komen.

Nee voor mij nooit meer een Tesla,
Er zijn er meer in mijn vriendenkring die een Tesla P100D hebben nog geen 6 maanden oud, zei zijn er ook klaar mee.
 
  • Disagree
Reactions: Edi99
Nee voor mij nooit meer een Tesla,
Er zijn er meer in mijn vriendenkring die een Tesla P100D hebben nog geen 6 maanden oud, zei zijn er ook klaar mee.

man man.
ik begrijp echt niet hoe je je leven zo kan verzuren

er zijn écht wel belangrijkere dingen in het leven dan je druk te maken over een auto die nu goedkoper is dan toen jij hen kocht.
 
Nee voor mij nooit meer een Tesla,
Er zijn er meer in mijn vriendenkring die een Tesla P100D hebben nog geen 6 maanden oud, zei zijn er ook klaar mee.

Er zijn maar weinig P100D's verkocht in Nederland. Bijzonder dat een aantal daarvan zich in jouw vriendenkring bevindt. Deze extreme prijsverlaging van meer dan €50.000 'raakt' in elk geval maar een paar procent van de Tesla-rijders (ja, mij ook). It's all in the game. Ik baal er ook van, maar ik ben er geen cent meer aan kwijt door die prijsaanpassing. Ik heb een prachtige auto en vond die bij aankoop het geld waard. Mijn volgende auto wordt vrijwel zeker weer een Tesla.
 
Tsja zoals ik het lees heb je de wagen eigenlijk enkel gekocht voor de prestige en ben je daarom voor het duurste model gegaan om je af te zetten van de overige “plebs” rijders die nu ook Tesla rijden, en met de prijsdaling rij je nu met een auto die “plebs” koopt voor 50.000 euro minder dan jij.

Ik denk dus dat je vooral met de verkeerde mindset en reden deze auto gekocht hebt.

Ik zou ook serieus balen maar zou daardoor de auto er niet minder graag rijden. De gekochte wagen kan je makkelijk met veel plezier 5 jaar mee rijden en dan gaat er reeds zoveel op de markt gebeurd zijn dat deze prijsdaling wel eens je minste zorg kan wezen.
 
Ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer je enkele maanden geleden een P100D hebt gekocht je nu heel zuur bent! Prijs verschil op een 75D valt nog wel mee, maar met dit prijsverschil zou ik ook direct voor de P versie gaan. Verschil tussen basis en premium is zo wel erg klein. Het verschil tussen een 75D en 100D was al meer dan het verschil tussen de basis versie en de performance nu. Ik vindt het een vreemde keuze om de exclusiviteit van het topmodel te halen door zo'n klein prijsverschil, om maar niet te spreken over de klanten die de hoofdprijs hebben betaald. Ik kan mij wel inleven in de ergernis van Nigel. We hebben het niet over een klein prijsverschil maar voor Jan Modaal om twee netto jaarsalarissen.
 
man man.
ik begrijp echt niet hoe je je leven zo kan verzuren

er zijn écht wel belangrijkere dingen in het leven dan je druk te maken over een auto die nu goedkoper is dan toen jij hen kocht.



Mij leven verzuren ?????
Nou dat in iedergeval niet,
Het is meer een principe kwestie.
Logisch toch dat ik hier niet meer in wil rijden het gaat hier niet om het verlies maar het ongeloof wat er gebeurd.
Denk goed na P100D begon met een prijs klasse van 190.000,- die heb ik ook gehad bouwjaar 2017, daarna zakt hij naar 165.000,- euro
nu kan je hem halen voor 112.000,- full option.
Ik weet niet waar jij in rijdt.
 
Mij leven verzuren ?????
Nou dat in iedergeval niet,
Het is meer een principe kwestie.
Logisch toch dat ik hier niet meer in wil rijden het gaat hier niet om het verlies maar het ongeloof wat er gebeurd.
Denk goed na P100D begon met een prijs klasse van 190.000,- die heb ik ook gehad bouwjaar 2017, daarna zakt hij naar 165.000,- euro
nu kan je hem halen voor 112.000,- full option.
Ik weet niet waar jij in rijdt.

Krijg je nu je 50k of 80k terug als je de auto wegdoet ?
Wat je wél verliest dan is het ongeëvenaard rijplezier.
Verlies je dus opnieuw...

Waar ik rij speelt in deze geen rol.
maar omdat je ernaar informeert : het is een P85, zelfs de spiegels zijn niet inklapbaar, laat staan dat ik een D of AP zou hebben.
En dat aan een prijs waarvoor ik nu een P100DL koop.
En toch rij ik nog steeds met de Tesla Grin.
 
Man man man. Als ik zo lees wel enorm overtrokken reacties. Ja in jou schoenen snap ik dat het zwaar kl*te is en ja ik zou met Tesla een gesprek aan gaan in de hoop voor coulance, maar of ze iets kunnen betekenen weet ik niet. Vergeet niet dat dit soort prijsschommeling ook bij andere merken zijn. Tesla is nu eenmaal transparant in de prijsstelling en dan krijg je dit.

Maar om nu volledig af te gaan op het merk gaat me wat te ver. Bij dealers had je je beter gevoeld als jij 150k betaald en iemand op hetzelfde moment 110k voor een auto. Puur omdat de ander een betere deal eruit kon krijgen en jij het niet weet. Liever dit soort transparantie bij Tesla dan achterkamer dealtjes. Bij dealer voelde het nooit goed, zelfs met 20% korting. Altijd het idee van... was dit het uiterste..
 
@S-19910 Je huidige S is 6 jaar oud en ik zie een Model S P100D staan in je signature met als aanschafdatum 1 maart. Dan zit je wel aan de andere kant van het verhaal. Het wel te begrijpen dat @nigel zich wat bekocht voelt. Je doet er alleen niet zoveel aan. Nu verkopen is het domste dat je kunt doen.

@jordy5 Bij andere merken heb ik zo’n prijsdaling nooit gezien. Het is echt hoogst ongebruikelijk en het is ook niet echt te begrijpen waarom de Performance versie zo sterk is gedaald. Ik vind het helemaal niet transparant, maar juist zeer onvoorspelbaar. Andere merken kunnen dit ook niet echt doen. Handelsvoorraad van de dealers zou sterk afgewaardeerd moeten worden en met de marge van de meeste dealers zouden ze omvallen. Maar dit is ook niet fijn voor leasemaatschappijen en fleetowners.
 
Last edited:
Mij leven verzuren ?????
Nou dat in iedergeval niet,
Het is meer een principe kwestie.
Logisch toch dat ik hier niet meer in wil rijden het gaat hier niet om het verlies maar het ongeloof wat er gebeurd.
Denk goed na P100D begon met een prijs klasse van 190.000,- die heb ik ook gehad bouwjaar 2017, daarna zakt hij naar 165.000,- euro
nu kan je hem halen voor 112.000,- full option.
Ik weet niet waar jij in rijdt.

Als is het goed begrijp koop je dus elke jaar een andere auto? Dan zit je juist opgescheept met de grootste afschrijving en kies je er dus bewust voor, waarom eigenlijk? De meeste mensen rijden wel langer met hun wagen en schrijven het na een paar jaar af. Dan kiezen ze ervoor of om het naar privé te halen en nog jaren plezier van te hebben, of verkopen en weer iets nieuws nemen. Je weet neem ik aan dat tesla nooit voor de winst gekozen heeft, maar een doel voor ogen heeft - iedereen van de ICE halen, dat betekent veel ev’s verkopen, exclusief blijven ze dan niet. Nu zijn de wagens voor meer mensen bereikbaar en zijn misschien minder exclusief, klopt, alhoewel nog steeds niet iedereen in een p100d kan gaan rijden. Ik denk dat het nog mee gaat vallen hoe vaak je een p100d gaat tegenkomen. Misschien kun je de auto in een gekke kleur laten spuiten - goud of whatever, dan heb je nog steeds een topwagen, wat wel exclusief is en je nog met plezier in kunt rijden.

Iedereen heeft zijn redenen om voor een auto te kiezen, maar je auto is nu niet ineens slechter geworden. Hopelijk kun je er toch nog plezier van hebben, zo niet ga je ongetwijfeld iemand anders heel erg blij mee maken ;)
 
Mij leven verzuren ?????
Nou dat in iedergeval niet,
Het is meer een principe kwestie.
Logisch toch dat ik hier niet meer in wil rijden het gaat hier niet om het verlies maar het ongeloof wat er gebeurd.
Denk goed na P100D begon met een prijs klasse van 190.000,- die heb ik ook gehad bouwjaar 2017, daarna zakt hij naar 165.000,- euro
nu kan je hem halen voor 112.000,- full option.
Ik weet niet waar jij in rijdt.
Ik biedt je €75000,-
 
@S-19910 Je huidige S is 6 jaar oud en ik zie een Model S P100D staan in je signature met als aanschafdatum 1 maart. Dan zit je wel aan de andere kant van het verhaal. Het wel te begrijpen dat @nigel zich wat bekocht voelt. Je doet er alleen niet zoveel aan. Nu verkopen is het domste dat je kunt doen.

zit ik aan de andere kant ? Tja, al zes jaar lang merk ik telkens weer dat voor het bedrag dat ik, in 2013 betaald heb, ik méér en béter zou krijgen. Was zo in 2014 (AP), in 2015 (D), 2016 (facelift) etc.... Wat uiteraard ook betekende dat de restwaarde voor mijn auto telkens daalde
Maar het heeft mijn rijplezier nooit ondergraven - integendeel, ik was blij (met een jaloers sausje overgoten) voor de nieuwe berijders.
Ik kocht de auto trouwens niet met het oog op restwaarde - ook nu gaat de Classic er niet uit !

(En uiteindelijk is zelfs mijn S uit 2013 verbeterd tegenover de levering. Tot zelfs zuiniger geworden... maar daar gaat het nu niet over.)
 
  • Like
  • Love
Reactions: stevenp and nico180
en weet je wat ik denk; hoe mooi een deal 'nu' zou zijn, over een half jaar trekt Elon echt een andere konijn uit zijn hoed. (CSS native charging voor S en X?, upgraded accupacks, efficiente motors etc, rijbereik van 600+ km, komt er binnen enkele maanden aan, performance van huidige performance modellen zal terugvallen - omdat het ABNORMAAL nog veel sneller kan)

Dat zit in Elon - en dus ook Tesla DNA. Snel vernieuwing, elke inverstering (dus een klant zoals 'wij') zorgt voor de volgende cyclus.

from the top of my head;
* zonder de orginele peperdure 'oude' roadster was er nooit een S geweest, elke die ik zie denk ik 'thank god' they bought it else i would not have driven a Tesla
* zonder de Tesla pre-facelift 'classics' waren er de volgende generatie er uberhaubt al niet. (geniet jullie maar van de trunk en de RWD no-whine sound) -> was die generatie er niet, had ik nooit in een S gezeten.
* zonder AP1 was er nooit een AP2 geweest
* zonder de performance S en X was de 3 er nooit niet geweest, immers de performance versie zorgde voor de enige echte pure winst die Tesla nodig had om verder te groeien
-> zonder de performance 3 was de gewone 3 er niet

en weet je wat ik zie; de generaties waar ik hier op doel; de eerste duurde jaren, de opvolgende ook aantal jaar (de S, van classic naar facelift en -bijna- AP3, de daarop volgende enkele maanden (model3; doel op de opvolging van model 3 versies en standard range model 3)

-nu- zien we dus opvolgende generaties gebeuren op enkele maanden- dat klinkt vreemd, maar kijk en oordeel zelf - zo vreemd is dat niet. Maar wel door en met Tesla mogenlijk

niet logisch, maar exponentieel versnelling (iets wat Elon zelf mooi kan beschrijven)
 
Last edited: