Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist onze nieuwe X P100D uitgebreid bewonderd, nog helemaal nieuw en dan met die korting. Ik ben echt dolgelukkig.
808A63DE-473B-4B21-9B69-23C8D09C6ADD.jpeg
DD320335-5737-4261-8187-585ADE0BB2A8.jpeg
 
Last edited:
Allereerst zou ik mij ook even helemaal K voelen bij het zien van de gedaalde prijzen.
Ook ik ben er een die de 3 (voorlopig) heeft gecanceld en een MX P100DL van 2018 erbij heeft gekocht zaterdag.
Misschien is een troost dat als je later weer een nieuwe Tesla moet kopen, je absoluut gezien
waarschijnlijk net zoveel moet bijleggen als dat er geen prijswijziging geweest zou zijn.
Ik weet niet of je zakelijk rijdt maar misschien kan de boekhouder een voorziening opnemen voor deze enorme prijsdaling.
Ik ben geen fiscalist maar daar is vast een mouw aan te passen en kun je meer afschrijven mogelijkerwijs. Dan is het leed al weer minder er van uitgaande dat je winst draait dan.
Voor ons kwam het als een geschenkje omdat we nog een trekker voor de boot nodig hebben zodat we M3P nog even uitgesteld hebben. Misschien heeft deze extreme verlaging ook het effect dat de Roadster veel goedkoper op de markt gaat komen.

Nee, ik koop niet iedere jaar een auto +/- om de 2 jaar alleen ik had pech met mijn vorige auto.
Als ik mijn auto waar ik nu in rij na 2 jaar inruil is de afschrijving groot.
Ik wou de Porsche taycan halen maar nu ben ik genoodzaakt langer in mijn tesla te rijden.
 
Nee, ik koop niet iedere jaar een auto +/- om de 2 jaar alleen ik had pech met mijn vorige auto.
Als ik mijn auto waar ik nu in rij na 2 jaar inruil is de afschrijving groot.
Ik wou de Porsche taycan halen maar nu ben ik genoodzaakt langer in mijn tesla te rijden.

Langer rijden in je Tesla, lijkt mij iig geen straf, helemaal met de p100d. Er zijn nog steeds niet heel veel van in NL ;)
 
Gaaf zeg! Hoe kan je de auto gaan bekijken? Ik heb de P100D namelijk nog niet gezien en moet nu nog 14 dagen wachten op afleveren. Mijn auto staat in Tilburg.

Mijne stond in Eindhoven en ik ben heel aardig geweest tegen iedereen van de verkoopteam ;). Volgende week gaan ze het afleveren, ze hebben het echt megadruk. Ze willen de auto eerst naar de poetsbedrijf brengen, had van mij niet gehoeven, maar goed ik wacht het nog een weekje af
 
Reed even langs bij Nikola Brussels vandaag (tweedehandse Tesla-verkoper, aan wie ik in december mijn wagen verkocht). Heeft tientallen wagens op stock en zal dus ettelijke honderduizenden euro bruto-winst kwijt zijn dit jaar, denk ik. Enfin, hij kon er nog om lachen, gelukkig...

In ieder geval: voor zo'n bedrijf voel ik mee, omdat zijn business écht is geraakt, maar voor alle anderen (inclusief mezelf, die vandaag een nieuw S'je had kunnen bestellen voor de prijs van de occasie die ik in december kocht) heb ik geen medelijden. Balen mag, zeker voor de P100DL eigenaars, maar toch niet meer dan vijf minuten meen ik (wie "PL" bestelde zat sowieso niet meteen veel met zijn accountant te rekenen inzake restwaarde, denk ik, of anders was dat sowieso een niet efficiënt gebruik van accountants :)).

Tesla MS/MX-rijders die staan te manifesteren??? Kom aan zeg, gewoon een schande voor onze gemeenschap. Dat ze hun eerste-wereld-problemen aan de eigen keukentafel bespreken, en voor het overige eens denken aan belangen groter dan de hunne, zoals bijvoorbeeld iedereen in een EV krijgen.

Voor de goede orde: ik heb ook vijf minuten gebaald! En nadien, zoals sommige anderen, eens goed nagedacht of ik niet even de snelste wagen ter wereld wilde voor minder dan 100kEUR. Ikzelf pas nog even daarvoor, maar proficiat aan allen die er wél voor gekozen hebben :). En verder ben ik heel blij dat Tesla een sterk signaal geeft: "niemand kan aan ons tippen qua prijs/performantie in het segment van Audi/Jaguar/Porsche, en wij blijven de EV-revolutie leiden tot nader order"!
 
Last edited:
Waarom heeft nog niemand het gehad over dat andere nadeel? Dat potjandorie nu iedereen in een P100D gaat rondrijden! :confused: Nu is de kans steeds groter dat ik iemand tegenkom die ik er niet uit kan rijden. :rolleyes:

Ik bedacht me trouwens dat onze auto's weliswaar een flinke waardedaling hebben gehad, maar ook:

- Dat ik nu een veel lagere inruilprijs zou hebben gekregen voor mijn 90D
- Iedereen het heeft over de waardedaling inclusief BTW, terwijl de P100D's en 100D's toch vrijwel allemaal zakelijk zijn gekocht.
- Iedereen het heeft over de bruto waardedaling, terwijl die voor vrijwel iedereen netto een stuk lager is.