Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Slot voor plat leggen achterzetels

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom is het bij de Amerikaanse auto's anders? Die hebben dacht ik geen Tilt/Intrusion schakelaar he?

Die ontberen wat alarm hardware die Europese modellen wel hebben. Is volgens mij idd intrusion (interieur alarm) sensor, kan zijn dat dat ook tilt sensor is.

Dus bij een US-spec auto zal t alarm niet afgaan als je je hand door dat kleine raampje frummelt. Bij een Europese auto wel.
 
  • Like
Reactions: Riestad and SeBsZ
@SeBsZ , vanwaar de disagree?

Excuses, een disagree komt wat heftig over en dat was niet mijn bedoeling. Het ging er mij om dat een laptop die uitstaat of geen Bluetooth functionaliteit heeft niet te zien is van buitenaf met bluetooth apparatuur. Een iPad of tablet staat meestal wel aan en zou misschien wel gezien kunnen worden, maar deze hebben tegenwoordig meestal discoverable uitstaan.

Enfin, een Google search laat wat oude resultaten zien die erop wijzen dat het hier meestal om een mythe gaat en dat dieven eerder naar het type auto en mensen kijken of simpelweg gezien hebben wat er in de auto werd gelegd.

WiFi, bluetooth of een elektrisch apparaat detecteren lijkt me onmogelijk als 1. De laptop uitstaat en 2. De Tesla zelf computers aan boord heeft.

Security ‘Expert’ Claims Thieves Can Detect Wi-Fi In Sleeping Computers

Ik wil het best geloven hoor als iemand een bron heeft die het tegendeel bewijst.

Nogmaals excuses voor de disagree, ik had beter een reactie kunnen plaatsen.
 
  • Like
Reactions: herb_k
Excuses, een disagree komt wat heftig over en dat was niet mijn bedoeling. Het ging er mij om dat een laptop die uitstaat of geen Bluetooth functionaliteit heeft niet te zien is van buitenaf met bluetooth apparatuur. Een iPad of tablet staat meestal wel aan en zou misschien wel gezien kunnen worden, maar deze hebben tegenwoordig meestal discoverable uitstaan.

Enfin, een Google search laat wat oude resultaten zien die erop wijzen dat het hier meestal om een mythe gaat en dat dieven eerder naar het type auto en mensen kijken of simpelweg gezien hebben wat er in de auto werd gelegd.

WiFi, bluetooth of een elektrisch apparaat detecteren lijkt me onmogelijk als 1. De laptop uitstaat en 2. De Tesla zelf computers aan boord heeft.

Security ‘Expert’ Claims Thieves Can Detect Wi-Fi In Sleeping Computers

Ik wil het best geloven hoor als iemand een bron heeft die het tegendeel bewijst.

Nogmaals excuses voor de disagree, ik had beter een reactie kunnen plaatsen.
Outlander 2013 in parkeergarage Almere vorig jaar, boven de tas met apparatuur ruitje ingetikt alles weg; reactie van medewerker dat gebeurt wekelijks...
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Niet alle dieven zijn even slim. Bij mij is ooit ingebroken (maar niets gestolen) terwijl de deuren door een centrale vergrendeling probleem niet op slot stonden. Toch sloegen ze een raam in.
Kleine tip: Ook al is er niets gestolen, je mist iets al is het ook klein. Anders is het namelijk vandalisme en dat is weer vaak uitgesloten.
 
  • Informative
Reactions: job-lek