TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Smart Air Suspension: doen of niet?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by selsrog, Mar 2, 2014.

Tags:
  1. selsrog

    selsrog Member

    Joined:
    Feb 21, 2014
    Messages:
    167
    Location:
    Belgium
    Allen,

    wat met de Smart Air Suspension? In kost toch wel een stevige optie, en is deze het waard?
    Heb er ondertussen veel over gelezen, en ben er nog niet uit.

    Heeft iemand het verschil echt kunnen testen en effectief iets gemerkt?
    (naar comfort toe, het lager hangen wanneer snel aan 't gaan interesseert me minder)

    Als ruglijders (mezelf en 't vrouwtje) heb ik zoiets van, baat het niet, het schaadt zeker ook niet. Maar het blijft een stevige investering...

    Cheers!
     
  2. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,316
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    ik heb het niet en mis het ook niet.
    de standaard vering is voor mij dik in orde.
     
  3. martinve

    martinve Active Member

    Joined:
    Mar 26, 2013
    Messages:
    1,048
    Location:
    Heerlen, NL
  4. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    En ik gebruik de hogere standen wel vaker om in ondergrondse parkeergarages over de hoge boordsteen te kunnen zweven. Op standaard staat hij daar wat laag voor.
     
  5. thimo

    thimo Model S driver

    Joined:
    May 16, 2013
    Messages:
    388
    Location:
    Arnhem, the Netherlands
    Als het je vooral om het comfort gaat en je rust voor je rug zoekt, dan zou ik het doen. Ik rij normaal gesproken met de standaard veren, dit weekend in een loaner met luchtvering. Ik vind m'n eigen auto fijner, strakker rijden. Maar richels en andere oneffenheden komen significant harder door ik de auto. Met de loaner voel je richels bijna niet meer.

    Beste tip die ik kan geven: ga met beide proefrijden.
     
  6. Dylan

    Dylan Member

    Joined:
    Sep 7, 2013
    Messages:
    378
    Location:
    Breda

    Ik vond de loaner met luchtvering juist harder. Maar het was dan wel een P85+ en ik heb zelf standaardvering met 19"
     
  7. thimo

    thimo Model S driver

    Joined:
    May 16, 2013
    Messages:
    388
    Location:
    Arnhem, the Netherlands
    De + heeft iets straffere dempers, zwaardere anti-rolbars en 21" velgen. Dat zal een slok op de borrel schelen. Mijn loaner staat op 19".
     

Share This Page