Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart Air Suspension: doen of niet?

This site may earn commission on affiliate links.
Allen,

wat met de Smart Air Suspension? In kost toch wel een stevige optie, en is deze het waard?
Heb er ondertussen veel over gelezen, en ben er nog niet uit.

Heeft iemand het verschil echt kunnen testen en effectief iets gemerkt?
(naar comfort toe, het lager hangen wanneer snel aan 't gaan interesseert me minder)

Als ruglijders (mezelf en 't vrouwtje) heb ik zoiets van, baat het niet, het schaadt zeker ook niet. Maar het blijft een stevige investering...

Cheers!
 
Hier staat het een en ander over het verschil tussen de air suspension en de normale :
http://www.teslamotorsclub.com/show...rlands-(Dutch)?p=594080&viewfull=1#post594080

Persoonlijk heb ik de air suspension genomen, of het de moeite waard is, weet ik niet.
Wel merk ik als de air suspension op de laagste stand staat, dan zit de wagen als een blok op de weg. Naar mijn idee een groot verschil tussen standaart en low positie.
 
Als het je vooral om het comfort gaat en je rust voor je rug zoekt, dan zou ik het doen. Ik rij normaal gesproken met de standaard veren, dit weekend in een loaner met luchtvering. Ik vind m'n eigen auto fijner, strakker rijden. Maar richels en andere oneffenheden komen significant harder door ik de auto. Met de loaner voel je richels bijna niet meer.

Beste tip die ik kan geven: ga met beide proefrijden.
 
Als het je vooral om het comfort gaat en je rust voor je rug zoekt, dan zou ik het doen. Ik rij normaal gesproken met de standaard veren, dit weekend in een loaner met luchtvering. Ik vind m'n eigen auto fijner, strakker rijden. Maar richels en andere oneffenheden komen significant harder door ik de auto. Met de loaner voel je richels bijna niet meer.

Beste tip die ik kan geven: ga met beide proefrijden.


Ik vond de loaner met luchtvering juist harder. Maar het was dan wel een P85+ en ik heb zelf standaardvering met 19"