Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart EVSE ( Fivari ) en Solar Charge

This site may earn commission on affiliate links.
Goeiedag,

Ik heb thuis een Fivari EV-Box op basis van SmartEVSE met Smart optie. We gaan een solar systeem instaleren en ik zou graag willen mijn solaredge omvormer met mijn SmartEVSE linken om smart solar charge te kunnen doen.

Zijn er updates van die SmartEVSE die het kunnen doen ? door RS485 van Solaredge en SmartEVSE te linken of zo.

Bedankt voor uw aantwoorden,

Ulric
 
Goeiedag,

Ik heb thuis een Fivari EV-Box op basis van SmartEVSE met Smart optie. We gaan een solar systeem instaleren en ik zou graag willen mijn solaredge omvormer met mijn SmartEVSE linken om smart solar charge te kunnen doen.

Zijn er updates van die SmartEVSE die het kunnen doen ? door RS485 van Solaredge en SmartEVSE te linken of zo.

Bedankt voor uw aantwoorden,

Ulric
Al aan @fivari gevraagd ?
 
Het komt erop neer dat we ermee bezig zijn.
Ik denk trouwens dat de wifi-sturing van de Open EVSE die ik gebruik in de Fivari-Mobile veel meer potentie heeft.
Ik zie al een kleine web-applicatie draaien op de thuiscomputer of op de smartphone die rekening houdt met de eigen productie, het eigen verbruik voor lokale optimalisatie, de resterende tijd en de energiebehoefte van de auto voor het vermijden van een onvoldoende opgeladen auto, maar ook met de belasting van het elektriciteitsnet, of de elektriciteitsprijs voor het balanceren van het net en op basis van al die informatie de laadstroom aanpast.
 
  • Love
Reactions: UlrA