Wat is smart preconditioning en hoe werkt het?
dus als mijn auto smart had geweest, had ik vanochtend dus geen ruiten moeten krabben, achteruitkijkspiegels loswrikken, kou lijden in de auto,.. Werkt dus niet?
volgens mij moet je "energiebesparing" ook uit zetten.
dat knopje rechts boven heb ik nu uitgezet aangezien de achteruitkijkspiegels vastgevroren waren vanochtend. Zal eens bekijken in welke stand die preconditioning staat. Deze ochtend kreeg ik geen verbinding met app, dus kon ook niet voorverwarmen![]()
En zolang de preconditioning niet werkt (en die heeft alvast bij mij nooit goed gewerkt): in je ochtendritueel inbouwen dat je voor het douchen even 'Climate On' doet in de Tesla-app! (schijnt ook te helpen qua autonomie in de winter).
Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel![]()
En zolang de preconditioning niet werkt (en die heeft alvast bij mij nooit goed gewerkt): in je ochtendritueel inbouwen dat je voor het douchen even 'Climate On' doet in de Tesla-app! (schijnt ook te helpen qua autonomie in de winter).
Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel![]()
Heb ook wat met VisualTesla gespeeld, en was veelbelovend, tot ik ontdekte dat die constant online moet zijn, zoniet worden de geplande jobs niet gestart.Had ik al gezegd dat ik VisualTesla gebruik ?
Heb ook wat met VisualTesla gespeeld, en was veelbelovend, tot ik ontdekte dat die constant online moet zijn, zoniet worden de geplande jobs niet gestart.
Dus als je 's ochtends een warme auto wil, moet je een PC hebben die gans de nacht blijft opstaan.
Hopelijk mis ik iets, of heb jij een gouden tip (VisualTeslaInTheCloud?)
De Volvo die ik had accepteerde wel een tijdstip voorgeprogrammeerd. Maar die kon je alleen instellen IN de auto! En via de App handmatig in/uit schakelen (maar weer niet de tijd instellen). Blijft kennelijk lastig voor automakers.Ik ben al blij dat ik die voorverwarmingsfunctie via de app heb, want dat had ik nog nooit bij een eerdere wagen. Waarom we het niet gewoon kunnen instellen op pakweg "7u10 elke werkdag", maar het moeten doen met een (helemaal niet smart) preconditioning (wat toch veel meer programmeer-moeite moet kosten), dat is pas een raadsel![]()
Robert, learning staat onder de knop vermeld. Alleen hij leert moeilijk:tongue:.