Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart preconditioning werkt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen deed mijn door mij hierboven zo geprezen smart preconditioning het ook niet.
Reden: Deur zat niet helemaal dicht...
Wel smart om dan niet warmte de wereld in te blazen.
Niet zo smart om de deur niet goed te sluiten.
Blijft een hele goeie Tesla.

Maar dan mis je weer de notificatie optie die weergeeft dat je auto niet goed dicht is. Toch jammer, want zo moeilijk kan het niet zijn om een lijstje met praktische punten te maken en deze in de app te integreren. (Denk bijv. ook aan het instellen van een tijd om tot een bepaald punt op te laden en/of voorverwarmen)
 
Bij mij heeft smart pre conditioning het vorige winter goed gedaan. Maar na een bepaalde update, heeft hij het nooit meer gedaan. Ook nu dus niet meer. Ook al meerdere malen gemeld bij Tesla SeC. Maar kunnen niets vinden. Oftewel kluitje in het riet.
Overigens heb ik bijgehouden hoe vaak ik al bij een SeC ben geweest in 2 jaar tijd. Ik kwam op 12 keer incl. 2 echte servicebeurten. Dus gemiddeld elke 2 maanden. Kan me niet herinneren dat ik dit met de ICE ook had....
Maar dit wordt grotendeels veroorzaakt omdat de SeC de problemen niet oplost, of vaak pas de 2e of 3e keer oplost.

Maar wie spant de kroon?
 
Bij mij heeft smart pre conditioning het vorige winter goed gedaan. Maar na een bepaalde update, heeft hij het nooit meer gedaan. Ook nu dus niet meer. Ook al meerdere malen gemeld bij Tesla SeC. Maar kunnen niets vinden. Oftewel kluitje in het riet.
Overigens heb ik bijgehouden hoe vaak ik al bij een SeC ben geweest in 2 jaar tijd. Ik kwam op 12 keer incl. 2 echte servicebeurten. Dus gemiddeld elke 2 maanden. Kan me niet herinneren dat ik dit met de ICE ook had....
Maar dit wordt grotendeels veroorzaakt omdat de SeC de problemen niet oplost, of vaak pas de 2e of 3e keer oplost.

Maar wie spant de kroon?

Dus je hebt je auto in de afgelopen 2 jaar zelf niet vaak hoeven wassen... ideaal hoor.:tongue:
 
  • Like
Reactions: MJKA
Probeer een koppel vrienden over te halen naar het EV-rijden en één van m'n argumenten is dat ze de wagen niet 's avonds in de garage moeten proberen wringen, maar kunnen vertrouwen op preconditioning 's ochtends om de wagen warm en ijsvrij te krijgen, programmeerbaar opdat die zich aan zou zetten tien minuten voordat je de kinderen naar school gaat brengen. Denk dat alle Zoe's, Leafs, Souls en andere EV's dat intussen kunnen, en ben echt beschaamd te moeten uitleggen dat de officiële software van Tesla dat niet kan (omdat ie zelf 'smart' wil proberen zijn, want 'm al jaren niet lukt, en waar trouwens niemand om vraagt denk ik...).
 
Als je bij je "Work" adres het adres zet waar je op redelijk vaste tijden (kan dus ook je school adres zijn) heen navigeert met actieve navigatie gaat hij het wel doen. Geldt ook voor naar "home".
Hij is dus maar een klein beetje "smart". Maar ja alle kleine beetjes tellen.

En ja, ook bij 8.0 en na de laatste updates doet ie het nog steeds bij mij.
 
Last edited:
Als je bij je "Work" adres het adres zet waar je op redelijk vaste tijden (kan dus ook je school adres zijn) heen navigeert met actieve navigatie gaat hij het wel doen. Geldt ook voor naar "home".
Hij is dus maar een klein beetje "smart". Maar ja alle kleine beetjes tellen.En ja, ook bij 8.0 en na de laatste updates doet ie het nog steeds bij mij.

Schitterend. Anno 2016 moeten we schooladres opgeven als "Work" en dan doet ie het *misschien*. Of een 3rd party app downloaden, want er zijn er inderdaad meerdere die dit wel kunnen. Toch niet serieus vanwege Tesla, die beweert dat de huidige hardware in hun wagens volledig zelfrijdend zal kunnen zijn tegen einde 2017, maar iets zo onnozel als een auto voorverwarmen om 7u30 elke schooldag kunnen ze na een paar jaar zelf-proberen-leren nog steeds niet :confused::(:mad:

NB: ik vind Autopilot 1 op Firmware 8.0 letterlijk elke dag beter, de laatste weken; die leert tenminste duidelijk wel bij :)
 
Last edited:
Home en Work al jaren ingesteld, maar nog nooit smart preconditioning werkend gehad. Of heel in begin met versie 5.0. Maar ook al 5 x voor terug geweest. Laatste keer lag het aan een handvat wat elke keer uit en aan ging, waardoor de auto niet in sleep mode kwam. Binnenkort weer een service beurt, ben benieuwd wat ik nu weer te horen krijg. Misschien parkeer ik wel scheef ;-)
 
ehm... is er wel eens bedacht dat smart preconditioning gewoon naar je agenda kijkt?...
Plan maar eens een agenda item met daarin de lokatie in het item. Dat doet de navigatie, en dus smart conditioning dus ook.

Nop. Soms doet ie het namelijk wel. Stap ik om 08:45 in een warme auto.
Maar vaker niet dan wel.
Want wellicht had ik de eerste weken dat ik de auto had en hij mijn schema aan het leren was een wat later vertrekschema dan nu ?
En werkte ik in die tijd misschien wel 2 dagen in de week thuis ? Of wie weet wat waarom?
Ik in ieder geval niet want ik kan niet zien wat het geleerde schema is.
Laat staan dat ik het een beetje of tijdelijk kan aanpassen als ik dat wil :(

Het is vast en zeker een ingenieus stuk programmeerwerk maar een machine werk laten overnemen wat een mens goed en beter kan is mijns inziens overautomatiseren. (en wellicht gaan we dat met AP2.0 ook nog wel meemaken).
 
Heel toevallig doet mijne het de laatste weken vaker wel dan niet. Evengoed vind ik het een vreemde feature voor een Tesla vanuit het hele eco/groene idee. Als de 'smart preheat' het mis heeft en ik niet weg ga is de auto voor jan l*l heet gestookt met 7kw(?). Ik heb hem ook heel lang uit gehad, maar wilde het eens proberen omdat ik in 99% van de gevallen zelf vergeet om het aan te zetten voor vertrek.
Ik zou in de officiële app graag een schema willen kunnen instellen, plus een 'eerstvolgende pre-heat' moment.
Die van mij blijft overigens wel steevast op 21 graden smart-preheaten terwijl ik hem steeds terugzet naar 20 graden.
 
Persoonlijk denk ik dat de ontwikkelaar die dit in V5 heeft gemaakt, niet meer bij Tesla werkt en is 'vergeten' zijn code in te checken. Zelf denk ik dat het zeer goed samenwerkt met de navigatie. De laatste tijd krijg ik ook allerlei ongevraagde, 'smart' aanbevelingen dat ik 24 uur kan besparen met een snellere route! In zo'n geval hebben die twee met elkaar zitten konkelfoezen. ;)
IMG_0281.jpg
 
  • Love
Reactions: Carl
Als je bij je "Work" adres het adres zet waar je op redelijk vaste tijden (kan dus ook je school adres zijn) heen navigeert met actieve navigatie gaat hij het wel doen. Geldt ook voor naar "home".

Dit is voor mij een eye-opener. Heb gisteren inderdaad in mijn agenda aangegeven dat ik om 8.15 op mijn kantooradres wil zijn en zag om 7.40 in Remote S-app dat het al 22 graden in de auto was. Het is dus gewoon een kwestie van de standaard werktijden ingeven en dan heb ik vaker een warme dan een koude auto ;-).
 
Met de 3rd party app TeslaCTRLS kun je zelf een schema instellen. Niet heel flexibel (je kunt een weekschema bijv niet tijdelijk uitzetten) maar wel ideaal voor de winterperiode denk ik.
TeslaCTRLS' van CTRLS AS https://appsto.re/nl/EAMYcb.i
Briljante app. Mijn werkdagen beginnen gelijk en deze app voorkomt het steeds handmatig moeten starten van opladen en verwarming/airco. Iets wat ik nogal eens vergeet.