TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Smartwatch voor je Tesla App

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Harald, Dec 29, 2014.

1. Harald

Harald Member

Omdat ik zin had om mijzelf eens te verwennen met een gadget dacht ik: laat ik een smartwatch kopen zodat ik dan vanaf deze watch mijn Tesla App kan bedienen, Aangezien ik een Samsung Note als telefoon heb heb ik ook de smartwatch van Samsung, de Gear S (399 euro) gekocht. Blijkt na aanschaf (was een beetje een impulsaankoop :redface:) dat er vooralsnog alleen Samsung Apps op kunnen. Dus de Tesla App kan er niet op :mad:. Weet iemand meer van deze watches?

2. Johnathan

Johnathan Member

De apple watch is iets dat ik zeker ga kopen. Of de Tesla app er op zal draaien weet ik niet goed. Je moet natuurlijk wel een iPhone hebben om de watch te kunnen gebruiken. Misschien nog een impulskoopje doen ergens begin volgend jaar :rolleyes:

3. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Zodra hij te bestellen is, dan sta ik op de lijst! Ik reken er ook op dat er een Tesla app op komt.

Ach, wat heet impulsaankoop. Ik heb een maand of twee geleden een iPhone 6+ gekocht, leuk uitstapje naar Amsterdam, en heb daar elke dag plezier van. Om het laatste gaat het toch ook.

4. basvk

basvk Active Member

Welke features zou je op de Apple watch willen zien (notificaties bijv.)?

5. Hans Noordsij

Nog niet eens zo over nagedacht. Ga ervan uit dat dat wel is gebeurd. Beetje flauw misschien maar op dit moment kom ik niet verder dan "de tijd!".

(ja, notificaties, wat sportgegevens (ga ik misschien weer eens sporten), navigatie bij lopen in een stad, basisbediening Tesla, zoals klep(pen) open, airco aan e.d.)

6. pvh

pvh Active Member

De tijd aflezen? Onee, daar heb je toch je telefoon voor? ;)

7. basvk

basvk Active Member

Een Apple watch kopen om de tijd af te lezen... Laat me raden, jullie hebben de model S ook alleen maar gekocht om van A naar B te komen...?

8. Hans Noordsij

Jij begrijpt het :)

9. Johnathan

Johnathan Member

Ditto, ik had de iPhone 6+ van zodra hij uit was. De watch zal er mooi bij passen. Gewoon nog maar de actieradius kunnen aflezen is al prima voor mij alhoewel er wel wat meer zal mogelijk zijn. Dit alles samen gaat mooi in lijn met de Tesla. :biggrin:

10. pvh

pvh Active Member

#10 pvh, Feb 2, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 13, 2016
    Ok, de Apple iWatch komt eraan, en blijkbaar is er een 3th party developer welke met een erg coole App uitkomt. Ben benieuwd, want we hebben allemaal erg veel last met Visible Tesla, dus waarom deze wel zou werken... Volgens de developer erg veel extra opties ten opzichte van de "echte" App... Wat mij opviel, is dat deze iWatch App blijkbaar zelf het voorportier kan sluiten ;)
    Check maar!

Volledig artikel hier:
    Tesla Apple Watch app lets you control Model S from your wrist - Business Insider

11. Jamas

Jamas Member

Het was eigenlijk de bedoeling om de iWatch te skippen, maar ik begin bij het zien van dergelijk materiaal toch weer te twijfelen!

12. ebullio

ebullio Active Member

Ja, je neemt of eerste versie of wacht op de Dual drive versie.

13. pvh

pvh Active Member

Ik ga hem zeker wel kopen, ben benieuwd wat die luxe versie gaat kosten. Las ergens $4000

14. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Ja met steentjes erop of zo... gewoon leren bandje is ook al mooi - wordt in Nederland gemaakt trouwens.
    Wt mij vooral zo aanspreekt is de snelheid waarmee de accu van de auto wordt geladen ! zie het filmpje..

15. Harald

Harald Member

Weet iemand hier of deze Tesla app alleen mogelijk is voor de Apple watch of ook voor Samsung?

16. pvh

pvh Active Member

Was volgensmij het laadmaximum instellen, niet de laadsnelheid..

Wat word in NL gemaakt? Die bandjes of die dure kasten?

17. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

de bandjes, las er eerder over op de website... stond tijdje terug ook artikel over dat bedrijf en hun ervaring met Apple in NRC..

18. redevries

redevries René de Vries

Volgens andere bronnen is dit een concept, iets wat mogelijk zou moeten zijn. Zolang er geen API officieel beschikbaar is, of dat Tesla het zelf maakt is dit niet realistisch.

19. pvh

pvh Active Member

Lijkt mij ook. Lijkt erop dat Tesla alle 3th party zaken aan het blokken is.

20. gelden

gelden Active Member

Ik heb toch het idee (uit dit artikel: Third-Party Tesla App Provides Look at Opportunities and Limitations of Apple Watch Development [Updated] - Mac Rumors) dat de getoonde versie is ontworpen op basis van de huidige iwatch development kit. Er wordt aangegeven dat er nog veel beperkingen zijn (Matsekh claims that developers do not have access to the Apple Watch's gyroscope, accelerometer, built-in speaker and microphone), maar voor de Tesla app lijken me die niet direct relevant.

Het lederen bandje komt van ECCO in Dongen (vlakbij Tesla): Leren bandje van de Apple Watch wordt gemaakt in Nederland - AppleSpot

Share This Page