Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smartwatch voor je Tesla App

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat ik zin had om mijzelf eens te verwennen met een gadget dacht ik: laat ik een smartwatch kopen zodat ik dan vanaf deze watch mijn Tesla App kan bedienen, Aangezien ik een Samsung Note als telefoon heb heb ik ook de smartwatch van Samsung, de Gear S (399 euro) gekocht. Blijkt na aanschaf (was een beetje een impulsaankoop :redface:) dat er vooralsnog alleen Samsung Apps op kunnen. Dus de Tesla App kan er niet op :mad:. Weet iemand meer van deze watches?
 
De apple watch is iets dat ik zeker ga kopen. Of de Tesla app er op zal draaien weet ik niet goed. Je moet natuurlijk wel een iPhone hebben om de watch te kunnen gebruiken. Misschien nog een impulskoopje doen ergens begin volgend jaar :rolleyes:
 
De apple watch is iets dat ik zeker ga kopen. Of de Tesla app er op zal draaien weet ik niet goed. Je moet natuurlijk wel een iPhone hebben om de watch te kunnen gebruiken. Misschien nog een impulskoopje doen ergens begin volgend jaar :rolleyes:

Zodra hij te bestellen is, dan sta ik op de lijst! Ik reken er ook op dat er een Tesla app op komt.

Ach, wat heet impulsaankoop. Ik heb een maand of twee geleden een iPhone 6+ gekocht, leuk uitstapje naar Amsterdam, en heb daar elke dag plezier van. Om het laatste gaat het toch ook.
 
Welke features zou je op de Apple watch willen zien (notificaties bijv.)?

Nog niet eens zo over nagedacht. Ga ervan uit dat dat wel is gebeurd. Beetje flauw misschien maar op dit moment kom ik niet verder dan "de tijd!".

(ja, notificaties, wat sportgegevens (ga ik misschien weer eens sporten), navigatie bij lopen in een stad, basisbediening Tesla, zoals klep(pen) open, airco aan e.d.)
 
Nog niet eens zo over nagedacht. Ga ervan uit dat dat wel is gebeurd. Beetje flauw misschien maar op dit moment kom ik niet verder dan "de tijd!".

(ja, notificaties, wat sportgegevens (ga ik misschien weer eens sporten), navigatie bij lopen in een stad, basisbediening Tesla, zoals klep(pen) open, airco aan e.d.)

De tijd aflezen? Onee, daar heb je toch je telefoon voor? ;)
 
Zodra hij te bestellen is, dan sta ik op de lijst! Ik reken er ook op dat er een Tesla app op komt.

Ach, wat heet impulsaankoop. Ik heb een maand of twee geleden een iPhone 6+ gekocht, leuk uitstapje naar Amsterdam, en heb daar elke dag plezier van. Om het laatste gaat het toch ook.

Ditto, ik had de iPhone 6+ van zodra hij uit was. De watch zal er mooi bij passen. Gewoon nog maar de actieradius kunnen aflezen is al prima voor mij alhoewel er wel wat meer zal mogelijk zijn. Dit alles samen gaat mooi in lijn met de Tesla. :biggrin:
 
Ok, de Apple iWatch komt eraan, en blijkbaar is er een 3th party developer welke met een erg coole App uitkomt. Ben benieuwd, want we hebben allemaal erg veel last met Visible Tesla, dus waarom deze wel zou werken... Volgens de developer erg veel extra opties ten opzichte van de "echte" App... Wat mij opviel, is dat deze iWatch App blijkbaar zelf het voorportier kan sluiten ;)
Check maar!

Volledig artikel hier:
Tesla Apple Watch app lets you control Model S from your wrist - Business Insider
 
Last edited by a moderator:
Volgens andere bronnen is dit een concept, iets wat mogelijk zou moeten zijn. Zolang er geen API officieel beschikbaar is, of dat Tesla het zelf maakt is dit niet realistisch.

Ik heb toch het idee (uit dit artikel: Third-Party Tesla App Provides Look at Opportunities and Limitations of Apple Watch Development [Updated] - Mac Rumors) dat de getoonde versie is ontworpen op basis van de huidige iwatch development kit. Er wordt aangegeven dat er nog veel beperkingen zijn (Matsekh claims that developers do not have access to the Apple Watch's gyroscope, accelerometer, built-in speaker and microphone), maar voor de Tesla app lijken me die niet direct relevant.

Het lederen bandje komt van ECCO in Dongen (vlakbij Tesla): Leren bandje van de Apple Watch wordt gemaakt in Nederland - AppleSpot