TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Sneeuwkettingen Tesla x

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mrfra62, Jan 5, 2020.

1. mrfra62

mrfra62 Member

Goedemiddag. Ga voor het eerst met mijn model X op wintersport en wel naar Frankrijk. Vraagje over sneeuwkettingen voor Tesla X. Winterbanden maat 275/45/20. Voor mijn oude auto heb ik kettingen liggen die passen op 275/40/20. Dat zal om mijn tesla banden niet lukken. Nu gekeken op internet en kwam deze tegen: Sneeuwkettingen Carpoint RV 265 - 16 mm | Sneeuwkettingenstore.com
    Aantrekkelijke prijs voor die ene keer dat ik ze nodig heb.
    Alleen zie ik op internet en diverse fora ook staan dat voor de Tesla X kettingen moeten worden gebruik voor auto's met weinig ruimte in de wielkast. Die zijn een stuk duurder.
    Daarom ben ik op zoek naar een objectieve mening van wat er met die kettingen van carpoint mis is? Kan ik mijn tesla niet in een hogere stand zetten om meer ruimte in wielkast te creëren? Of zijn er betaalbare alternatieven voor de kettingen van carpoint?

2. Louisvdd76

Louisvdd76 Member

Gaat vaak om de ruimte achter je band. Dus tussen schokbreker en band in... niet er bovenop.
    Tevens zou ik ALTIJD zelfspannende nemen. Ooit 1x kettingen nodig gehad en had toen niet zelfspannende.... gevolg: Lekker band net voor de bergpas. Ik ga daar niet meer op bezuinigen.

3. ejadejong

ejadejong Member

Net terug uit Oostenrijk met mijn MX. Ik heb sneeuwkettingen gehuurd. Zijn super makkelijk in de montage en je krijgt een prima uitleg bij het ophalen. Ze hebben ervaring met honderden Tesla's en hebben een bijna landelijke dekking.

Topspace HQ
    Schapendreef 15
    4824 AM Breda
    Noord-Brabant
    www.topspace.nl

• Informative x 1
  4. mrfra62

mrfra62 Member

Bedankt voor jullie advies. Ik wil zeker niet bezuinigen op kettingen die electronica, wielkasten en banden heel laten. Lijkt erop dat ik voor loopvlak ketting moet gaan. Maar kan iemand iets zeggen over de
    Loopvlak sneeuwketting 275/45R20 Modula Grip ipv de Maggi Trax LT51 die Tesla adviseert? De modulaire grip is ook een loopvlak ketting en komt vaker uit een Google search voor sneeuwketting voor een Tesla X.

5. Gaston

Gaston Member

De Modula Grip heeft op het loopvlak veel kunststof materiaal. Dan lijkt de Maggi Trax, waarmee je op de metalen ketting rijdt, mij robuuster.
    Prijsverschil is 30 euro

6. mrfra62

mrfra62 Member

Confused: volgens manual Tesla wordt de LT51 geadviseerd van Maggi Trax. Zoek ik op banden maat dan kom ik op de LT52 uit. Is de manuaal dan fout?

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC