Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen Tesla x

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag. Ga voor het eerst met mijn model X op wintersport en wel naar Frankrijk. Vraagje over sneeuwkettingen voor Tesla X. Winterbanden maat 275/45/20. Voor mijn oude auto heb ik kettingen liggen die passen op 275/40/20. Dat zal om mijn tesla banden niet lukken. Nu gekeken op internet en kwam deze tegen: Sneeuwkettingen Carpoint RV 265 - 16 mm | Sneeuwkettingenstore.com
Aantrekkelijke prijs voor die ene keer dat ik ze nodig heb.
Alleen zie ik op internet en diverse fora ook staan dat voor de Tesla X kettingen moeten worden gebruik voor auto's met weinig ruimte in de wielkast. Die zijn een stuk duurder.
Daarom ben ik op zoek naar een objectieve mening van wat er met die kettingen van carpoint mis is? Kan ik mijn tesla niet in een hogere stand zetten om meer ruimte in wielkast te creëren? Of zijn er betaalbare alternatieven voor de kettingen van carpoint?
 
Gaat vaak om de ruimte achter je band. Dus tussen schokbreker en band in... niet er bovenop.
Tevens zou ik ALTIJD zelfspannende nemen. Ooit 1x kettingen nodig gehad en had toen niet zelfspannende.... gevolg: Lekker band net voor de bergpas. Ik ga daar niet meer op bezuinigen.
 
Bedankt voor jullie advies. Ik wil zeker niet bezuinigen op kettingen die electronica, wielkasten en banden heel laten. Lijkt erop dat ik voor loopvlak ketting moet gaan. Maar kan iemand iets zeggen over de
Loopvlak sneeuwketting 275/45R20 Modula Grip ipv de Maggi Trax LT51 die Tesla adviseert? De modulaire grip is ook een loopvlak ketting en komt vaker uit een Google search voor sneeuwketting voor een Tesla X.
 
Bedankt voor jullie advies. Ik wil zeker niet bezuinigen op kettingen die electronica, wielkasten en banden heel laten. Lijkt erop dat ik voor loopvlak ketting moet gaan. Maar kan iemand iets zeggen over de
Loopvlak sneeuwketting 275/45R20 Modula Grip ipv de Maggi Trax LT51 die Tesla adviseert? De modulaire grip is ook een loopvlak ketting en komt vaker uit een Google search voor sneeuwketting voor een Tesla X.
De Modula Grip heeft op het loopvlak veel kunststof materiaal. Dan lijkt de Maggi Trax, waarmee je op de metalen ketting rijdt, mij robuuster.
Prijsverschil is 30 euro