Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanwege dat laatste en mijn ervaring de afgelopen 20 jaar met een FWD ICE (niet één keer nodig gehad) ben ik wel voor cheapass kettingen. Die ene keer dat ik ze nodig heb zal ik misschien spijt krijgen maar dan zal ik aan deze posting denken. AWD should do the trick. Op dan wel de best mogelijke 4mm+ winterbanden , waar ik ook buiten de wintersport lol van heb, uiteraard.
 
Ik zit ook te kijken naar sneeuwkettingen voor een Tesla Model S. In de thread zie ik veel Model 3 sneeuwkettingen langskomen, maar geen goedkope voor de Model S. Zelf denk ik, na veel zoeken, aan de Husky Butzi 140 (rond de 50 euro, handmatige spanner), heeft iemand daar ervaring mee? of een andere tip die goedkoop en zelfspannend is?
 
Last edited:
Photo-0.jpg
 
  • Informative
Reactions: Louisvdd76
Ik was erg benieuwd of iemand in de week van 28 maart - 4 april 2020 een paar sneeuwkettingen te leen / te huur heeft voor een Model 3 19" (Bandenmaat 235/40R/19) (ophalen regio Utrecht). Aangezien dit de laatste week wintersport van het seizoen is, en deze vakantie nogal eenmalig is weet ik 99% zeker dat ik ze niet nodig heb maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen.

Uiteraard voor een lekkere fles wijn, fijne bieren of een huurprijsje.
 
Wie heeft er voor mij sneeuwkettingen te leen voor week 1 2022 tegen vergoeding van een mooie fles wijn?
Het is voor 19" wielen op mijn Model S. Voorheen ging ik altijd in maart/april en dan heb je ze niet meer nodig.

Ik woon in Hoogvliet.

Heb een setje voor 19". Stuur even een DM en we komen er wel uit.

ps. Nu heb je je kettingen ook niet nodig hoor :). Het is bizar hoe makkelijk je heuvels op komt met veel sneeuw en met veel sneeuw val is het ook feest. Enkel oppassen met veel sneeuw en hogere snelheid maar je rijdt hoop ik dan waarschijnlijk ook gewoon super rustig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik woon in Hoogvliet.

Heb een setje voor 19". Stuur even een DM en we komen er wel uit.

ps. Nu heb je je kettingen ook niet nodig hoor :). Het is bizar hoe makkelijk je heuvels op komt met veel sneeuw en met veel sneeuw val is het ook feest. Enkel oppassen met veel sneeuw en hogere snelheid maar je rijdt hoop ik dan waarschijnlijk ook gewoon super rustig.
We zitten ook niet hoog in de bergen, maar zal je net zien dat er 4 meter sneeuw gaat vallen en je het laatste heuveltje niet op komt.
Ik stuur je een DM, thx!
 
Hi allemaal,

Ik heb zojuist winterbanden onder mijn tesla model 3 geplaatst, met maat 245/45/R18.

Kan ik de onderstaande ketting hier om monteren?

Pewag Servo 9 RS9 77​


Ik zit een beetje te twijfelen in verband met de breedte van de band en het advies van Tesla omtrent beschadigingen. Advies is dus welkom!
 
Hi allemaal,

Ik heb zojuist winterbanden onder mijn tesla model 3 geplaatst, met maat 245/45/R18.

Kan ik de onderstaande ketting hier om monteren?

Pewag Servo 9 RS9 77​


Ik zit een beetje te twijfelen in verband met de breedte van de band en het advies van Tesla omtrent beschadigingen. Advies is dus welkom!
Bij de kettingen zelf staat dat ze wel passen, maar als je Tesla invult in de Pewag configurator, dan staat je bandenmaat daar niet tussen. De vraag is natuurlijk waarom komt de bandenmaat niet voor in de configurator?
Uiteindelijk maakt de ketting de omtrek van de band iets groter, je kunt kijken hoeveel ruimte je nu fysiek over hebt en inschatten of het past.
Je kunt ook een mail naar Pewag sturen…. of de kettingen online bestellen (anwb heeft Pewag) en vervolgens passen. Past het niet dan terug sturen.