Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je ook de wielen gedraaid (gereden), met een volledige stuuruitslag, zodat je zeker weet dat je niets raakt? Ik vraag dit omdat je zeker bij de voorwielen erg weinig ruimte hebt en de kans dus aanwezig is dat de kettingen de binnenzijde van de wielkasten kan raken. Ik heb namelijk Pewag kettingen en ben benieuw of ze passen. Ik heb ze nog van de BMW X3 maar nog nooit hoeven gebruiken en dus nieuw in de verpakking.

Heeft JW een D dan? Anders zitten ze alleen op de achterwielen natuurlijk..
 
Ik heb namelijk Pewag kettingen en ben benieuw of ze passen. Ik heb ze nog van de BMW X3 maar nog nooit hoeven gebruiken en dus nieuw in de verpakking.
Ik heb gisteren ook mijn Pewag Servo SUV RSV79 ontvangen en ze geprobeerd. Dat kostte toch wat moeite. Ze pasten eerst niet. Komt omdat er een paar schakels in elkaar gehaakt waren waardoor de kettingen korter werden.Het duurde even voordat ik dat in de gaten had...
Mijn advies: probeer ze zeker thuis voordat je vertrekt!
 
Ik heb gisteren ook mijn Pewag Servo SUV RSV79 ontvangen en ze geprobeerd. Dat kostte toch wat moeite. Ze pasten eerst niet. Komt omdat er een paar schakels in elkaar gehaakt waren waardoor de kettingen korter werden.Het duurde even voordat ik dat in de gaten had...
Mijn advies: probeer ze zeker thuis voordat je vertrekt!

Goed advies voor alle kettingen idd. Uitzoeken en uitvinden ergens langs de weg in k weer met langskomend verkeer is niet bepaald optimaal..
 
Goed advies voor alle kettingen idd. Uitzoeken en uitvinden ergens langs de weg in k weer met langskomend verkeer is niet bepaald optimaal..

Daarom is het ook zo jammer dat de Maggi Trak kettingen niet meer leverbaar zijn. Echt makkelijk te monteren maar inderdaad thuis even voorbereiden. Thule heeft een gelijkwaardig product zag ik. Wel iets duurder maar net zo goed denk ik.
 
m90.jpg
Ik ben voor een set Weissenfels Quattro M90 F5 gegaan. Nieuwe set via marktplaats ; -) Makkelijk af te stellen en daarna super makkelijk er om te gooien. Reguliere prijs via shop wel aan de prijs. Kan ze zeker aanbevelen.
 
Iemand al sneeuwkettingen voor de Model X gezien? Zal ze waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar het is verplicht om kettingen bij je te hebben op de wintersport. Kan volgens Tesla alleen achter op 20 Inch velgen. Dus dan voor de maat 275/45-20.
Ik heb Pewag Servo SUV RSV8 gezien. Iemand anders nog een tip?
 
Ik heb gisteren ook mijn Pewag Servo SUV RSV79 ontvangen en ze geprobeerd. Dat kostte toch wat moeite. Ze pasten eerst niet. Komt omdat er een paar schakels in elkaar gehaakt waren waardoor de kettingen korter werden.Het duurde even voordat ik dat in de gaten had...
Mijn advies: probeer ze zeker thuis voordat je vertrekt!

wat zijn je ervaringen met deze kettingen Simon ?
ik zou deze namelijk ook willen bestellen bij www.sneeuwkettingenwinkel.nl voor 135 euro.
vind 350 voor die bij Tesla een beetje duur , wetende dat je deze waarschijnlijk nooit zat moeten opleggen als je een D hebt met winterbanden.