Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik bestelde de maggi trak sport 217 via bandenleader.be
Vandaag geleverd, helaas kreeg ik de 214, die niet passen op de banden 245/45 R19.
Had zelf vorig jaar de "Maggi group the one" besteld in de maat 105, ook bij bandenleader (.nl).
En die ook zo gekregen.
Door jouw bericht ging ik vandaag toch even nog een keer kijken.
Ja hoor, 105 staat op de koffer van de kettingen, en mijn bandenmaat staat in het lijstje.
Nu ben ik zo'n figuur die iets pas gaat proberen als het nodig is (gebruiksaanwijzingen lees ik pas als t niet lukt).
Om een of andere reden ging ik toch even in de koffer kijken.
Zie ik ineens een labeltje aan die kettingen, waarop 102 staat.

:eek:, blij dat ik ze niet nodig heb gehad hoog in de alpen, zou gezellig zijn geweest;
ik die kettingen er maar niet om krijgen en niet door hebben dat het verkeerde maat is
en vrouwlief "blij" zijn dat ik niet eerst thuis heb geoefend.
 
  • Informative
Reactions: Sumon
Hallo allemaal,
Is er iemand die mij z'n sneeuwkettingen wil verhuren/lenen voor een Model S met 19" velgen?
Ik heb nu 20 jaar sneeuwkettingen op voorraad gehad en 3x gebruikt, dus eigenlijk is het veel handiger om dit onderling uit te wisselen.
Ik heb ze nodig van 3 feb t/m 11 feb 2018.
Zelf woon ik in Lage Zwaluwe (in de buurt van Breda) en werk in Rijswijk. Dus als het ergens in de buurt van deze route ligt dan kom ik ze graag halen als het zo ver is.

Ik hoor het graag als iemand me kan helpen.

Vriendelijke groet,

Guido
 
wie heeft ervaring met autosok/sneewsokken op de wielen van een tesla?

Is een sok voor de banden niet het perfecte middel, met mijn (nog) beperkte kennis daarvan is mijn indruk nu dat het; kleiner, eenvoudiger, simpel en ook goedkoper is als een set sneeuwkettingen.
 
Hallo allemaal,
Is er iemand die mij z'n sneeuwkettingen wil verhuren/lenen voor een Model S met 19" velgen?
Ik heb nu 20 jaar sneeuwkettingen op voorraad gehad en 3x gebruikt, dus eigenlijk is het veel handiger om dit onderling uit te wisselen.
Ik heb ze nodig van 3 feb t/m 11 feb 2018.
Zelf woon ik in Lage Zwaluwe (in de buurt van Breda) en werk in Rijswijk. Dus als het ergens in de buurt van deze route ligt dan kom ik ze graag halen als het zo ver is.

Ik hoor het graag als iemand me kan helpen.

Vriendelijke groet,

Guido
Je kunt ze van mij lenen (of overnemen). Nieuw in doos. Heb ze niet nodig, want we gaan met de X. Woon niet in de buurt, maar misschien op de route naar de wintersport?
 
Hallo allemaal,
Is er iemand die mij z'n sneeuwkettingen wil verhuren/lenen voor een Model S met 19" velgen?
Ik heb nu 20 jaar sneeuwkettingen op voorraad gehad en 3x gebruikt, dus eigenlijk is het veel handiger om dit onderling uit te wisselen.
Ik heb ze nodig van 3 feb t/m 11 feb 2018.
Zelf woon ik in Lage Zwaluwe (in de buurt van Breda) en werk in Rijswijk. Dus als het ergens in de buurt van deze route ligt dan kom ik ze graag halen als het zo ver is.

Ik hoor het graag als iemand me kan helpen.

Vriendelijke groet,

Guido

Niet heel erg in de buurt maar je mag die van mij lenen. Ik heb een set voor 19 inch velgen. Woon in Alphen, werk in Leiden.
 
Ze zijn voor een S met standaard 19". Het is een set van Pewag.
@Billy : Venlo is wel behoorlijk ver en ik denk dat je niet blij wordt als we midden in de nacht op weg naar de wintersport bij je voor de deur staan :)
Maar wel super bedankt voor het aanbod!
Dus @nico180 ga je gang als je ze over wilt nemen.

@Basvdpoel : Alphen is goed te doen lijkt me. Dus als wij iets zouden kunnen regelen, dan ben ik enorm geholpen.
Eens zoeken of ik ergens een private message optie kan vinden, dan kunnen we de details bespreken.
 
<offtopic>
intussen in Grobbendonk :
upload_2017-8-29_10-57-57.png


happy !
 
15 jaar regelmatig heen en weer naar Oostenrijk en met een 4WD nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad. Een tip van de oostenrijkers is om achteruit weg te rijden als het niet lukt omdat je op de voorwielen dan meer grip hebt vanwege het gewicht van de motor. Zal bij een Tesla niet veel zin hebben denk ik:). In December ga ik voor het eerst met een Tesla 75D naar Oostenrijk (met toch maar sneeuwkettingen)
 
15 jaar regelmatig heen en weer naar Oostenrijk en met een 4WD nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad. Een tip van de oostenrijkers is om achteruit weg te rijden als het niet lukt omdat je op de voorwielen dan meer grip hebt vanwege het gewicht van de motor. Zal bij een Tesla niet veel zin hebben denk ik:). In December ga ik voor het eerst met een Tesla 75D naar Oostenrijk (met toch maar sneeuwkettingen)
Dag Bob4, waarom neem je kettingen mee dan? Ik denk dat het erg ligt aan het gebied waar je heengaat. Ik heb ze nooit bij me en heb ze ook nooit hoeven te gebruiken. Met de Tesla rijdt je gemakkelijk omhoog en al helemaal met een D. Ik ben al 5 keer voor Wintersport naar Oostenrijk gereden met de MS.
 
deze had ik ook al gehoord maar nog nooit begrepen, als jr vooruit rijdt is er toch evenveel gewicht op de voorwielen :)
Dit is zeker waar . Een vriend kwam 2 jaar geleden niet omhoog op een heuveltje. Ik kon makkelijk naar boven rijden zonder kettingen . Hij had zijn kettingen in het appartement laten liggen dus die kon ze niet onder leggen. Toen draaide hij de auto en ging in de achteruit het heuveltje op, zonder problemen.
 
deze had ik ook al gehoord maar nog nooit begrepen, als jr vooruit rijdt is er toch evenveel gewicht op de voorwielen :)
deze had ik ook al gehoord maar nog nooit begrepen, als jr vooruit rijdt is er toch evenveel gewicht op de voorwielen :)
Dat klopt helaas niet, je ziet het zelfde effect bij een speedboot heel goed. Als deze gas geeft gaat de punt omhoog en daarmee de achterkant omlaag. Die truc werkt dan ook alleen maar bij voorwielaangedreven auto’s.
Als het zo zou zijn dat de Tesla voor meer kracht op de wielen zet dan achter, dan zou die truc bij Tesla ook moeten werken