Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Snelladen Fastned model X 2016

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

ik rij nu enkele maanden in een Model X. Van de week probeerde ik voor het eerst te snel laden bij Fastned.
Echter blijft het laden op normale snelheid (gelijk aan thuis).
Nu lees ik online eea over aanpassingen omdat de auto 4 jaar oud is, klopt dit en waar/hoe doe ik dit?

Daarnaast de vraag, kan ik momenteel bij de tesla supercharges wel snelladen?

Thanks!

Jochem
 
Om met de CCS aansluiting van Fastned te kunnen laden moet je voor deze auto een CCS adapter hebben. Er moet daarvoor ook het een en ander aangepast worden in de auto, alleen de adapter gebruiken is niet genoeg. De kosten zijn 500 euro. Je kunt nu niet laden bij V3 superchargers, daarvoor is ook de CCS adapter nodig. Die verschijnen dus nu ook niet in je navigatiescherm, na de CCS aanpassing zie je die wel.
 
Upvote 0
Je hebt waarschijnlijk een ‘oude’ type 2 AC aansluiting gebruikt bij Fastned. Dan zal het laden niet sneller zijn dan op een gewone publieke laadpaal of thuis.
De aanpassing aan je auto die @jww1966 noemt kost ong 500€ 299€. Dan kan je bij Fastned laders de CCS stekker gebruiken en gaat het net zo snel als bij Superchargers (of max 50kW op de oudere Fastned laders)
 
Last edited:
Upvote 0
Nu lees ik online eea over aanpassingen omdat de auto 4 jaar oud is, klopt dit en waar/hoe doe ik dit?
Hier vind je alle info: [NL/BE] CCS Adapter ervaringen

Hier kan je de adapter bestellen: Model X CCS-upgrade

Daarnaast de vraag, kan ik momenteel bij de tesla supercharges wel snelladen?
Je kan bij de Tesla Superchargers met 2 aansluitingen (CCS2 en Type2) nog snelladen. Sommige nieuwere superchargers met enkel CCS2-aansluiting verschijnen niet in je navigatie en je kan er zonder de CCS-adapter niet laden. Als je de adapter koopt (en de mobile service een module in je auto bij inbouwt) zullen die superchargers van de 3e generatie wel in je navigatie verschijnen, met de vermelding dat je de CCS-adapter nodig hebt om te laden.

Maak een service-afspraak aan om de CCS functionaliteit te installeren via de app.
 
Upvote 0