Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Snelle remactie moeilijk met een MS?

This site may earn commission on affiliate links.
A very quick stop once a day, keeps the doctor away! ;)

Doordat ze inderdaad weinig gebruikt worden, kun je het beste zo nu en dan (als er geen achterliggers zijn ;)) even een flinke noodstop maken.
Ik laat ook vaak dit tijdens een demoritje voelen: zowel de acceleratie als de deceleratie vinden de mensen erg indrukwekkend zeker als je verteld dat hij 2100kg weegt.
 
Ik ben er in mijn geval uit.
Ondanks dat ik echt veel kms rijd, en ook meermalen per dag even de rem gebruik om extra af te remmen, wordt er eigenlijk nooit krachtig geremd.
En dat leidt tot schijven die mooi blank zijn, maar die niet voldoende 'grip' tonen aan de remblokken om goed af te remmen.
Oftewel: ik heb nu een paar maal achtereen krachtig afgeremd van 120 km/u naar ca. 80 km/u, en nu remt de auto veel sterker af als ik het rempedaal licht intrap...


Kreeg een nieuwe Audi A4 loaner mee. De eerste keer dat ik daarmee stevig remde (zoals ik gewend ben bij de Model S het pedaal in te trappen) ging ik bijna door de voorruit.
Veel meer remvertraging dan bij mijn Model S ! En dit terwijl in autotesten blijkt dat de Model S over voortreffelijke remmen beschikt. Kan ook niet anders met 4-pots Brembo's rondom. Ik ga ook eens een aantal flinke noodstops maken om te kijken of de remvertraging daarna bij gelijkblijvende pedaaldruk toeneemt.
 
Afgelopen weken heb ik nog wat lopen tobben over de aanrijding die ik vorige maand had met de MS. Door een laagstaande zon zag ik een witte bestelbus over het hoofd die op de voorrangsweg reed waar ik ook op wilde rijden. Op het laatste moment zag ik iets in een flits en heb nog geprobeerd te remmen. Maar... als ik niet meteen vol op het rempedaal stamp in mijn MS, remt hij eigenlijk niet direct. Eerst heb je het idee dat je op een enorme spons trapt... en als je het pedaal verder intrapt gaat de auto pas remmen.

Bij de eveneens elektrische Citroën C-Zero van mijn vrouw is het andersom, die remt onmiddellijk als je het rempedaal bedient.

Is jullie ervaring met de MS hetzelfde?

Zelfde ervaring met de remmen als jij hebt. Voorheen Audi S5, remde als een tierelier. Hier moet je eerst door een spons heen trappen voordat er wat gebeurt. Mijn auto is er al voor terug geweest bij Tesla, maar ze konden niets vinden. Alles was in orde.
Zeg maar by design zijn de remmen klote. Nieuwe model schijnt iets beter te zijn. Ik ben erg voorzichtig op de snelweg met de afstand tot voorganger. Er zal maar een auto voor je rijden en die remt wel ok, dat kun je zelf niet meer voorremmen met de Tesla en zit je er bovenop.