Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind dat je iets geks zegt ja. NoA is enkel op snelwegen en tot het einde van de afrit. Daarna is het zelf sturen, behalve op gewone wegen met voldoende belijning waar je lane keeping en TACC kan aanzetten. Niks daarin zou je doen geloven dat je tot 5 meter van een supercharger kan gereden worden en dan nog die laatste 5 meter zelf moet rijden.

De autopark-functie rekent op belijning of nabij geparkeerde auto's. Veel superchargers hebben geen belijning, en moet je echt wel zelf sturen.

Kom op, dat sturen is nog altijd een verplicht onderdeel van het rijexamen en dus noodzakelijk om je rijbewijs te behalen, en je rijbewijs is ook nog altijd noodzakelijk om met je Tesla te mogen rijden. Het zijn nog altijd rijassistentie-systemen, niet autonome rijsystemen.
 
Nou, klinkt misschien wel wat verwend, maar als ik dit zo lees zou je het wel verwachten als je (No)AP aan hebt staan en de auto navigeert zelf naar de Charger. Mij klinkt het vreemd in de oren als je dan voor die laatste 5 meter je auto apart in (auto-) park moet zetten. Vind ik gewoon vreemd. Zou gewoon toch moeten kunnen.
Een cynischer man dan ik zou zeggen dat Tesla liever niet heeft dat je auto tegen hún spullen aanrijdt ;) levert ook veel te virale foto's op.
 
Ik vind dat je iets geks zegt ja. NoA is enkel op snelwegen en tot het einde van de afrit. Daarna is het zelf sturen, behalve op gewone wegen met voldoende belijning waar je lane keeping en TACC kan aanzetten. Niks daarin zou je doen geloven dat je tot 5 meter van een supercharger kan gereden worden en dan nog die laatste 5 meter zelf moet rijden.

De autopark-functie rekent op belijning of nabij geparkeerde auto's. Veel superchargers hebben geen belijning, en moet je echt wel zelf sturen.

Kom op, dat sturen is nog altijd een verplicht onderdeel van het rijexamen en dus noodzakelijk om je rijbewijs te behalen, en je rijbewijs is ook nog altijd noodzakelijk om met je Tesla te mogen rijden. Het zijn nog altijd rijassistentie-systemen, niet autonome rijsystemen.
Zo merk je dus dat ik (No) AP nooit gebruik. Maar toch lijkt mij het in de nabije toekomst wel tot de mogelijkheden moeten gaan behoren, want de meeste SuC staan toch vlakbij uitvalswegen? Waarom dat kleine stukje extra dan niet? Het enige is regelgeving, stoplichten, stopborden en haaietanden.
 
De keren dat ik AP aanzette was het slingeren, ongecontroleerd gas geven en remmen. Naar links of rechts gaan waar het niet kon. Dicht langs vrachtwagens schuren, zaken zien die er niet waren en dan daarop reageren. Zonder reden plotseling van 130 naar 90 gaan op de snelweg terwijl er verkeer achterop kwam. Dan denk ik dat ik ik beter rijd. En let wel op..... Ik blijf wel gefocused, maar ben super relaxed en ontspannen aan het rijden. Zelfs bij 160. Ik kan mij alleen ergeren als mensen rare dingen doen omdat ze zitten te kwekken (ouwehoeren) te appen, te telefoneren, uit hun neus zitten te eten, gewoonweg niet zitten op te letten danwel geen zin hebben om op te letten of dat ze niet willen begrijpen dat er gevaarlijke situaties en plekken zijn en dan toch nog met 120 rechts inhalen waar 80 is toegestaan, terwijl mensen precies daar naar rechts moeten. Die laatste groep is vaak nog de asociale groep die ongelukken veroorzaken en dan nog hard tegen de Politie schreeuwen dat de ander verkeerd was.

Ik herken/ervaar dit gedrag van de AP eigenlijk helemaal niet. Natuurlijk is het niet onder alle omstandigheden 100% perfect, maar ongecontroleerd gas geven, remmen of zonder reden van 130 naar 90 gaan heb ik nog niet meegemaakt. AP gedraagt zich eigenlijk altijd best wel netjes en daar waar het kan zet ik AP altijd aan. Bij de vorige software versies wel wat geslinger langs vrachtwagens, maar dat is nu vrijwel weg met de laatste sw versie.
Het gedrag van AP hangt wellicht ook een beetje af van de regio waar je rondrijd? En je kunt op dit moment natuurlijk nog geen wonderen verwachten en met een boek achter het stuur gaan zitten.
 
Ik herken/ervaar dit gedrag van de AP eigenlijk helemaal niet. Natuurlijk is het niet onder alle omstandigheden 100% perfect, maar ongecontroleerd gas geven, remmen of zonder reden van 130 naar 90 gaan heb ik nog niet meegemaakt. AP gedraagt zich eigenlijk altijd best wel netjes en daar waar het kan zet ik AP altijd aan. Bij de vorige software versies wel wat geslinger langs vrachtwagens, maar dat is nu vrijwel weg met de laatste sw versie.
Het gedrag van AP hangt wellicht ook een beetje af van de regio waar je rondrijd? En je kunt op dit moment natuurlijk nog geen wonderen verwachten en met een boek achter het stuur gaan zitten.
Dat was dus wel het geval. Daarom gebruik ik het niet.
Maar grappig........Ik heb net foto's zitten bekijken van Mars2020 die de Curiosity in januari heeft gemaakt/ gestuurd.
 
De keren dat ik AP aanzette was het slingeren, ongecontroleerd gas geven en remmen. Naar links of rechts gaan waar het niet kon. Dicht langs vrachtwagens schuren, zaken zien die er niet waren en dan daarop reageren. Zonder reden plotseling van 130 naar 90 gaan op de snelweg terwijl er verkeer achterop kwam.
Ik herken hier weinig van. Of je overdrijft het misschien een beetje ;)

Hij blijft keurig binnen de lijnen, zonder slingeren, houdt goed afstand en de incidentele phantom brake heeft nooit problemen gegeven. Waarbij ik ook vermoed dat de phantom brake abrupter voelt dan hij in werkelijkheid is omdat de auto het zonder aankondiging doet. Je bent er niet op voorbereid, in tegenstelling tot wanneer je zelf op de rem trapt. Snelheidsaanpassingen heb ik ook geen last van, maar dat schijnt aan bepaalde, vaste locaties gerelateerd te zijn.

Het enige waar ik me echt aan erger is het totaal vermijdbare automatisch aanzetten van de richtingaanwijzer op vaste plekken, wat mij op 1 plek overkomt. Dat Tesla die subroutine nog niet keihard heeft kunnen uitzetten in de EU, waar UN/ECE R79 ervoor zorgt dat we geen autonome rijstrookwissels mogen hebben, dat gaat mijn begrip te boven. Tesla moves in mysterious ways.... Maar het is niet zo'n probleem, ik weet het en zet hem gelijk weer uit als hij begint te knipperen.

Wat AP zo geweldig maakt is dat ik rustig het verkeer kan observeren en beslissingen kan nemen terwijl AP zorgt voor het saaie werk. Spiegels/dode hoek krijgen nu meer van mij dan een vluchtige blik omdat je vooral op het verkeer voor je gefocust moet zijn.
 
Ik herken hier weinig van. Of je overdrijft het misschien een beetje ;)

Hij blijft keurig binnen de lijnen, zonder slingeren, houdt goed afstand en de incidentele phantom brake heeft nooit problemen gegeven. Waarbij ik ook vermoed dat de phantom brake abrupter voelt dan hij in werkelijkheid is omdat de auto het zonder aankondiging doet. Je bent er niet op voorbereid, in tegenstelling tot wanneer je zelf op de rem trapt. Snelheidsaanpassingen heb ik ook geen last van, maar dat schijnt aan bepaalde, vaste locaties gerelateerd te zijn.

Het enige waar ik me echt aan erger is het totaal vermijdbare automatisch aanzetten van de richtingaanwijzer op vaste plekken, wat mij op 1 plek overkomt. Dat Tesla die subroutine nog niet keihard heeft kunnen uitzetten in de EU, waar UN/ECE R79 ervoor zorgt dat we geen autonome rijstrookwissels mogen hebben, dat gaat mijn begrip te boven. Tesla moves in mysterious ways.... Maar het is niet zo'n probleem, ik weet het en zet hem gelijk weer uit als hij begint te knipperen.

Wat AP zo geweldig maakt is dat ik rustig het verkeer kan observeren en beslissingen kan nemen terwijl AP zorgt voor het saaie werk. Spiegels/dode hoek krijgen nu meer van mij dan een vluchtige blik omdat je vooral op het verkeer voor je gefocust moet zijn.
Ik heb het uitgeprobeerd in de lente en zomer van 2019. Wellicht is het nu beter. En de route waar ik het heb uitgeprobeerd was Apeldoorn - Zwolle voor Vaassen en Epe. De A 50, toch? Bovendien kon je toen op dat stuk nog harder dan ........mijn neef met zijn voormalige Maserati, die tussen Zwolle en Epe een flinke boete kreeg en zijn rijbewijs voor een (half?) jaar kwijt was. De boete maalde mij niet over, maar zijn rijbewijs dat vond hij eerst toch wel balen. Want zijn chauffeuse pendelde hem precies op de toegestane snelheid tussen zijn bedrijven. Maar goed de snelhid was, naast dat mijn neef tevens baalde van de prestaties van de Tesla, ook wel een bijkomende factor om zelf te rijden. Dat maakt het leuk in een Tesla. Echter nu doe ik het niet meer.Misschien alleen in Duitsland in de toekomst.ik ken de auto nu genoeg.
 
Last edited:
Afgelopen week nu al 3 keer na een bezoek elders na vertrek ‘geen verbinding’ icoontje onderin scherm (verbindingstreepjes met schuine streek erdoor). Nog niet eerder gehad eigenlijk.

Opvallend is dat het kleine verbindingsicoontje rechtsbovenin wel (geen hele goede weliswaar) verbinding/dekking aangeeft.

In 2 gevallen een reset uitgevoerd tijdens rijden en dan werkt de verbinding weer.

Ook 1x doorgereden zonder reset. Toen duurde het ruim 30 minuten voor de verbinding zich vanzelf weer herstelde.

Iemand anders ook met deze problemen met 2020.4.1?
 
Afgelopen week nu al 3 keer na een bezoek elders na vertrek ‘geen verbinding’ icoontje onderin scherm (verbindingstreepjes met schuine streek erdoor). Nog niet eerder gehad eigenlijk.

Opvallend is dat het kleine verbindingsicoontje rechtsbovenin wel (geen hele goede weliswaar) verbinding/dekking aangeeft.

In 2 gevallen een reset uitgevoerd tijdens rijden en dan werkt de verbinding weer.

Ook 1x doorgereden zonder reset. Toen duurde het ruim 30 minuten voor de verbinding zich vanzelf weer herstelde.

Iemand anders ook met deze problemen met 2020.4.1?
ja, zelfde lte verbindingsproblemen als ik s ochtends de parkeergarage uit rijd. Ene dag direct verbinding, andere dagen duurt het 10 minuten of langer voordat de verbinding terug is en navigatie weer met verkeersinfo kan rekenen
 
Ik heb het uitgeprobeerd in de lente en zomer van 2019. Wellicht is het nu beter. En de route waar ik het heb uitgeprobeerd was Apeldoorn - Zwolle voor Vaassen en Epe. De A 50, toch? Bovendien kon je toen op dat stuk nog harder dan ........mijn neef met zijn voormalige Maserati, die tussen Zwolle en Epe een flinke boete kreeg en zijn rijbewijs voor een (half?) jaar kwijt was. De boete maalde mij niet over, maar zijn rijbewijs dat vond hij eerst toch wel balen. Want zijn chauffeuse pendelde hem precies op de toegestane snelheid tussen zijn bedrijven. Maar goed de snelhid was, naast dat mijn neef tevens baalde van de prestaties van de Tesla, ook wel een bijkomende factor om zelf te rijden. Dat maakt het leuk in een Tesla. Echter nu doe ik het niet meer.Misschien alleen in Duitsland in de toekomst.ik ken de auto nu genoeg.
Ik rij daar best frequent ook met de AP.
Dat slingeren herken ik in zijn geheel niet.
Probeer het eens aan de juiste kant van de weg zou ik zeggen. Wellicht is het slingeren dan ook ineens verdwenen;)
 
Afgelopen week nu al 3 keer na een bezoek elders na vertrek ‘geen verbinding’ icoontje onderin scherm (verbindingstreepjes met schuine streek erdoor)
ja, zelfde lte verbindingsproblemen als ik s ochtends de parkeergarage uit rijd.
Hebben jullie op die locatie een wifi verbinding staan? Wagen heeft soms last om over te schakelen van een wifi naar LTE verbinding. vooral als de wifi verbinding toch niet lukt. Misschien best de wifi er uit gooien.
 
Afgelopen week nu al 3 keer na een bezoek elders na vertrek ‘geen verbinding’ icoontje onderin scherm (verbindingstreepjes met schuine streek erdoor). Nog niet eerder gehad eigenlijk.

Opvallend is dat het kleine verbindingsicoontje rechtsbovenin wel (geen hele goede weliswaar) verbinding/dekking aangeeft.

In 2 gevallen een reset uitgevoerd tijdens rijden en dan werkt de verbinding weer.

Ook 1x doorgereden zonder reset. Toen duurde het ruim 30 minuten voor de verbinding zich vanzelf weer herstelde.

Iemand anders ook met deze problemen met 2020.4.1?

ook met 2019.32.11.1, 85D, is dit het geval, dus ik denk niet dat het aan de softwareversie ligt.
Misschien is tesla overgestapt naar ene andere, goedkopere maar minder betrouwbare provider?
 
ook met 2019.32.11.1, 85D, is dit het geval, dus ik denk niet dat het aan de softwareversie ligt.
Misschien is tesla overgestapt naar ene andere, goedkopere maar minder betrouwbare provider?

Dan lijkt het inderdaad niet aan de software versie te liggen nee.
Andere provider zou misschien kunnen.

Heb me afgelopen weekend vreselijk lopen ergeren aan Spotify die het niet kon bijbenen.
Ik was in Duitsland en de muziek bleef maar bufferen.

M'n Teslalogger start nu ook pas vaak na enkele km's de rit alsof ook daar de verbinding 'te laat' begint.

Wat dan wel weer gek is is dat ik nog geen enkel probleem met de app gehad heb om verbinding te maken met de auto.
Dat lukt altijd wel (nog).
Daarom ook zo vreemd dat LTE linksbovenin nog wel 'actief' is/lijkt, terwijl onderin grote scherm het logo met streep erdoor (geen verbinding) te zien is.

@Phil V Er kan geen wifi 'in de weg zitten denk ik, omdat ik op die locaties geen wifi heb geconfigureerd.
Overigens heb ik vanaf thuis vertrekken (wel wifi) dit nog niet gehad.

Het issue begon bij mij vorige week.