Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Realiseerde me dat Tesla sinds deze versie waarschijnlijk de software uitrolt volgens het boekje. Dat houdt in dat nieuwe features en verbeteringen wel in een versie aanwezig zijn, maar nog niet direct geactiveerd. Deze kunnen dan met een simpel commando door Tesla ge(de)activeerd worden, en A/B testing valt hier dus ook onder.

Sinds vrijdag all eind-chargers in 1 klap op de kaart. Dat voice-control bij sommigen blijkt te werken. De ogenschijnlijke aanpassingen in het navigatiescherm (aanwijzingen wat er gaat komen). Etc.

Betekent 3 dingen:
- wij moeten beter gaan opletten wat er anders is. Niet alleen na een update.
- wij kunnen ineens een AP-verbetering krijgen, of verslechtering. Ik hoop niet dat ze dit doen zonder aankondiging, want ik rij toch anders de paar dagen na een update.
- degene die root-access heeft, zou misschien de namen van switch-functies kunnen achterhalen.
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL
Realiseerde me dat Tesla sinds deze versie waarschijnlijk de software uitrolt volgens het boekje. Dat houdt in dat nieuwe features en verbeteringen wel in een versie aanwezig zijn, maar nog niet direct geactiveerd. Deze kunnen dan met een simpel commando door Tesla ge(de)activeerd worden, en A/B testing valt hier dus ook onder.

Sinds vrijdag all eind-chargers in 1 klap op de kaart. Dat voice-control bij sommigen blijkt te werken. De ogenschijnlijke aanpassingen in het navigatiescherm (aanwijzingen wat er gaat komen). Etc.

Betekent 3 dingen:
- wij moeten beter gaan opletten wat er anders is. Niet alleen na een update.
- wij kunnen ineens een AP-verbetering krijgen, of verslechtering. Ik hoop niet dat ze dit doen zonder aankondiging, want ik rij toch anders de paar dagen na een update.
- degene die root-access heeft, zou misschien de namen van switch-functies kunnen achterhalen.

Al eens aan gedacht dat sommige functies afhangen van de server-side van bepaalde dingen?
En dat je dus niet persee nieuwe firmware moet laden om een verandering te krijgen? ;-)

Of krijg je in jouw internet-explorer installatie ook alle websites ter wereld preloaded lokaal op je device? ;)
 
Al eens aan gedacht dat sommige functies afhangen van de server-side van bepaalde dingen?
En dat je dus niet persee nieuwe firmware moet laden om een verandering te krijgen? ;-)

Of krijg je in jouw internet-explorer installatie ook alle websites ter wereld preloaded lokaal op je device? ;)
Hehehehe. De domme internet-client is toch alweer passé? ;) Of zitten we weer in de volgende cycle?

Tesla heeft in het afgelopen jaar voornamelijk gebruik gemaakt van uitrollen van alles dat op dat moment klaar is. Mijn vermoeden is dat ze veel geprobeerd hebben met micro-services, maar dat door toegenomen complexiteit, die niet meer lukt.
Wat opvalt is dat er is geen regelmatigheid is wanneer er wordt uitgerold (bijvoorbeeld eens per 4 weken, wat ze hebben geprobeerd) en niet altijd een verbetering is (zie dit forum). De verwachting bij mij was dat ze dan wel gingen nadenken over betere uitrol-technieken. De Feature toggle vind ik een logische en zocht daarom ook specifiek naar hints. Dit past namelijk bij een bedrijf dat veel experimenteert.

Trouwens twee leuke video's over hoe Spötify uitrollen doet (en alles er omheen)
 
Nou ik heb jn ieder geval inderdaad veel meer laadpunten op mijn map dan toen, en dat zonder update nog dus (waar blijft hiiiie?). En wat betref de map lijkt me toch iets dat hij zelf ophaal op een server dan een flag functie dat tesla later aanzet. Ach ja, leuk om deze theorie te gaan testen misschien ja ;p.
 
Voice commands voor navigatie doen het weer. Maar nu had ik iets vreemds. Van een contact is het adres gewijzigd. Als ik via het scherm bij contacten de persoon aantik, krijg ik de juiste route. Maar na "navigeer naar..." krijg ik een route naar het oude adres. De persoon staat niet bij mijn favorieten en heb ik gewist in de geschiedenis. Alsof er nog ergens anders adressen zijn opgeslagen. Hoe kan dit en, vooral, wat kan ik eraan doen?
 
misschien is dit niet helemaal de juiste plek, maar ik probeer een fout in de navigatie aan te pakken. In IJburg is al 1.5 jaar een brug in gebruik die niet wordt gebruikt door het navigatiesysteem.

Ik heb op Openstreetmap gekeken of het daar verkeerd staat, maar de brug staat daar goed vermeld en de oude route is daar verwijderd. De oude route was een weg die nu niet meer bestaat en Tesla hanteert die route nog steeds.

Enig idee hoe dit verbeterd kan worden? Kennelijk gebruikt Tesla dus toch niet (altijd?) Openstreetmap voor het kaartmateriaal?