Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Note V10 will overwrite old sentry files if the disk is full (and over 5gb) no need for massive disks just for that now.

Model 3 Accessories

Het zou wel bijzonder zijn als je alles binnen een paar dagen terug moet kijken.

Dat zou echt enorm stom zijn. hmm staat er echt.
Discover Software Version 10.0
Verbeteringen van bewakingsmodus
Sentry Mode video clips are now saved in a separate folder on your USB drive to make them easier to review and manage. Also, your oldest Sentry Mode video clips will now be automatically deleted if there is not enough space on the USB drive and Sentry Mode clips are using more than 5GB of space.

Lekker met mijn 512GB ssd...
 
  • Funny
Reactions: woes
Wat gek en wat jammer. Ik herken het ook niet.

- lane change niet meer afgebroken als auto achter je ook naar jouw baan komt
- lane change vloeiend, misschien zelfs te vloeiend, want duurt wel lang voordat je in de target baan bent gekomen
- optrekken achter voorganger een stuk sneller en minder afstand tot voorganger
1. Is mij twee keer gebeurd vanmiddag. Ging in 32.2 goed.
2. Vloeiend, ja, dat is niet mijn probleem. Aarzelen of zonder goede reden afbreken, dat wel.
3. Misschien trekt hij sneller op, daar heb ik iet op gelet. Ik bedoel de reactietijd, hij blijft nog steeds een seconde of 2 stilstaan voordat hij in beweging komt.
 
Wat gek en wat jammer. Ik herken het ook niet. Mijn ervaringen zijn eerder tegengesteld.

Hier dezelfde ervaring. Ik ben vandaag naar Frankfurt gereden en heb daarbij zo ongeveer alle wegen typen die ik ken gereden. Het werkt allemaal boven verwachting goed, ook de lane changes werken al goed. Slechts één keer toen ik terugkwam naar de rechterbaan en er een auto te dichtbij was naar de zin van de auto werd de manoeuvre afgebroken.
Verder niets dan lof - maar ja, ik rijd ook pas sinds zaterdag Tesla. Wellicht ben ik nu gewoon verwend...
 
  • Funny
Reactions: MaH and Hbrink
Valt me op dat V10 bij het passeren van vrachtauto’s of ander ‘groot’ verkeer iets uitwijkt van de passant af.
Heb wel het idee dat dit alleen op snelweg AP is.

Dit is op zich een verbetering, want voorheen ging de Tesla soms rakelings langs verkeer, of in de ankers.

Maar nu, als het wat drukker is met veel vrachtverkeer, dan zwalkt de auto heel erg.
De verplaatsingen van ‘uitwijken’ en weer terug naar center van de rijbaan gaan nogal rigoreus.
Dit zou wat soepeler mogen.

Ben wel benieuwd of de auto ook file-passerend motorverkeer, dat achteropkomt, ruimte geeft door ook iets uit te wijken. Als de auto stapvoets rijdt natuurlijk.
Op zich zou dit ook herkend moeten kunnen worden.
Dit zal vermoed ik te veel gevraagd zijn.
 
Vind alleen het afspelen in de s en x minder goed doordacht. Nu speelt een film in het midden van het scherm, maar logischerwijs was de bovenkant van het scherm beter geweest
Dat was ook meteen mijn gedachte bij het zien van de screenshot. Overigens verwacht ik niet veel gebruik te maken van streaming, maar het is wel duidelijk dat de Model 3 de hoogste prioriteit krijgt bij Tesla.
 
Heeft iemand anders met software 10 ook de indruk dat als je op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, de Tesla iets meer naar de linkerkant van de rijbaan neigt? Net alsof de auto iets meer afstand probeert te houden van een vrachtwagen bij het inhalen. Het gebeurde mij een paar keer. Na het inhalen van de vrachtwagen gaat de auto weer naar het midden van de rijbaan. Kan misschien ook wel komen omdat de camera's nog wat aan het kalibreren waren ... Zou jammer zijn, want zou ik wel een mooie toevoeging vinden dat er iets meer afstand wordt gehouden van vrachtwagens.

Wat wel een mooie verbetering is dat als je teruggaat naar de rechterbaan op de snelweg en een auto achter je doet dat ook, dat dan de lane change niet meer wordt afgebroken zoals voorheen wel het geval was. Dat is wel een stuk aangenamer rijden.
Gisteravond inderdaad beide gemerkt. Hij hield links in het middenvak toen ik een bestelwagen voorbij reed, en geen afgebroken lane changes omdat de achterligger ook al naar rechts gaat en wat kort zit te rijden.
 
Nog wat wijzigingen met de autopilot bij V10:

Pro: hij herkent veel sneller de toegelaten snelheid en de lijnen, waardoor je veel sneller autopilot kan activeren na een richtingsverandering

Con: hij maakt bochten terug wat vlotter, wat betekent dat je korter bij de stoeprand gaat rijden. Heb niet afgewacht of hij zou raken, dus toch zelf maar aan het stuur gedraaid.

Nieuw? Iemand gaf aan dat je bij een M3 3s op het auto icoon op het scherm kan tikken waarna een bug report wordt verzonden. Dat gaat ook in een Model X op ne dezelfde manier.
 
Ben wel benieuwd of de auto ook file-passerend motorverkeer, dat achteropkomt, ruimte geeft door ook iets uit te wijken. Als de auto stapvoets rijdt natuurlijk.
Op zich zou dit ook herkend moeten kunnen worden.
Dit zal vermoed ik te veel gevraagd zijn.
Dit gaat alleen werken als hij in de file permanent aan de linker- of rechterkant gaat rijden. Want als het verkeer tot stilstand komt, kun je niet even aan de kant gaan voor een motor. Als ik in de file op de linkerbaan rijd, doe ik dat daarom nooit op AP.
 
Ik wel. Ik ben zelf motorrijder en op een normale snelweg is er voldoende ruimte om te filefilteren tussen de 2 linker rijstroken, daarvoor moeten die auto's niet in de berm gaan rijden.

Dan ben jij er gelukkig een zonder 2 joekels van alu koffers links en rechts. ;)

De meeste motorrijders kunnen er meestal net langs idd, maar als de Tesla links naast een vrachtwagen(tje) rijdt wordt het al gauw krap.

Overigens haal ik ‘m er eerlijk gezegd ook bijna nooit van AP met filerijden
 
Vandaag NoA op v10 geprobeerd van snelweg op tot snelweg af A4/A12 ging prima en beter dan v9, voorheen altijd veel te dicht op vrachtwagens, nu gaat hij een beetje opzij net als hoe ik zelf ook zou rijden. Snelweg af gaat hij nu in de juiste baan, voorheen ging die uitvoegen in het midden van 2 rijstroken.

Met Netflix/Theater krijg ik nu nog meer waardering voor de 15 speakers, geweldig geluid!
 
Nog wat wijzigingen met de autopilot bij V10:

Pro: hij herkent veel sneller de toegelaten snelheid en de lijnen, waardoor je veel sneller autopilot kan activeren na een richtingsverandering.

Kan je iets meer vertellen waar/hoe snelheidsaanpassingen plaatsvinden? Ik ga van 100 naar 120 naar 130 naar 120 naar 100, maar moet dan allemaal handmatig aanpassen.
 
Met die snelheidslimieten wordt het nooit wat in dit land vrees ik. Er zijn teveel wijzigingen in te korte tijd die de kaartenmakers niet kunnen bijhouden. Misschien als straks t.g.v. het stikstof gedoe 130 en 120 teruggebracht worden naar overal 100 dat het beter gaat.
 
Kan je iets meer vertellen waar/hoe snelheidsaanpassingen plaatsvinden? Ik ga van 100 naar 120 naar 130 naar 120 naar 100, maar moet dan allemaal handmatig aanpassen.
Kleine tip: in de S en X kan je aan de AP-hendel trekken voor een seconde en dan neemt ie de snelheidsbeperking van de kaart over. In de 3 moet je daarvoor op de snelheidslimiet op het scherm tappen.
 
Ik ben zelf motorrijder en op een normale snelweg is er voldoende ruimte om te filefilteren tussen de 2 linker rijstroken, daarvoor moeten die auto's niet in de berm gaan rijden.

Wie heeft het over in de berm rijden? Het zou gewoon fraai zijn als de auto tegen de lijn gaat rijden i.p.v. het midden. Zelfs in Duitsland verplicht bij stilstaande files. Heb ook wel eens gehoord dat AP1 dat ook deed maar heb dit nooit gezien.
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Het is leuk dat die dat zou doen, maar geen must.

Eens, zeker geen must. Ik zou het een mooie feature vinden als de Tesla gewoon al een stukje ruimte maakt voor m'n collega motorrijders. Ook al is er ruimte, het is fijn als mensen je zien en op je anticiperen. Daarnaast volgt er meestal een vriendelijk duimpje of vingertje en daar doe ik het dan weer natuurlijk voor.