Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Zo, MCU1 krijgt niks van al dat moois, dus zelf maar gezorgd voor vermaak bij de SuC. En Waze tijdens de rit.

16F60923-B5F6-4F20-9D08-6BBE149A1A59.jpeg
 
Vandaag met V10 (32.11.1) iets geks meegemaakt. Ik rij vrij veel op NoA maar dit was nieuw voor mij.

Was aan het filerijden (iets wat ik overigens zelden/nooit hoeft gelukkig) met Autopilot & NoA ingeschakeld. Ik reed op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen. De auto deed het in principe prima: bleef er netjes op vaste afstand achter. Echter had ik telkens het idee dat er een rare trilling oid was.

Na een paar keer viel me ineens op dat de remlichten (zichtbaar op de miniatuurversie van de auto in het center display) als een gek aan het knipperen waren, echt stroboscopisch. En dat getril waren dus de remmen.

Leek me voor de remmen en voor de mensen achter me niet zo tof, dus de rest maar zelf gereden.

Iemand al eens gehad?
 
Het viel mij laatst op wanneer ik op de autosnelweg in het donker op de stukken zonder straatverlichting reed hij amper reageerde op de regendruppels en toen ik op de verlichte stukken kwam deed hij het stukken beter. Tijdens daglicht werken ze wel fatsoenlijk.
Het blijft een gedoe met die ruitenwissers.
Via Twitter maakte iemand ook duidelijk dat de ruitenwissers op 'auto' het niet doen of veel te traag. Musk heeft geantwoord en beloofde beterschap of variabele aanpassing op stand 'auto'.
 
FW 2019.32.12.1 / MCU1 / HW2.5 / MS

Vanavond geïnstalleerd en maar klein stukje mee gereden. Op NoA deed hij het vergeleken met de eerst V10 behoorlijk goed. Dat wil zeggen dat het erg lijkt op EAP. Van opritten, afritten en lane changes voorstellen, dat gebeurt niet of te laat. Maar al met al een verbetering.

Iets anders: ik haalde een pakketje op terwijl mijn zoon en een vriend in de auto bleven zitten. Ik nam, dom-dom-dom, de sleutel mee. Je snapt het al, een rennende zoon binnen 'geef je sleutel, alarm gaat af'...

Het goede nieuws: het alarm doet het....

Het slechte nieuws: ik kreeg pas een half uur later een melding op mijn telefoon... Dat lijkt mij niet erg zinvol.
 
Vandaag met V10 (32.11.1) iets geks meegemaakt. Ik rij vrij veel op NoA maar dit was nieuw voor mij.

Was aan het filerijden (iets wat ik overigens zelden/nooit hoeft gelukkig) met Autopilot & NoA ingeschakeld. Ik reed op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen. De auto deed het in principe prima: bleef er netjes op vaste afstand achter. Echter had ik telkens het idee dat er een rare trilling oid was.

Na een paar keer viel me ineens op dat de remlichten (zichtbaar op de miniatuurversie van de auto in het center display) als een gek aan het knipperen waren, echt stroboscopisch. En dat getril waren dus de remmen.

Leek me voor de remmen en voor de mensen achter me niet zo tof, dus de rest maar zelf gereden.

Iemand al eens gehad?

Is geen bug maar een feature die misschien nog wat bijgesteld moet worden. Zie
Tesla's New Dynamic Brake Lights Should Be Standard On Every Car
 
Is geen bug maar een feature die misschien nog wat bijgesteld moet worden. Zie
Tesla's New Dynamic Brake Lights Should Be Standard On Every Car
Dat is het zeer zeker niet. Ik heb het hier echt over snelheden van onder de 20 km/u en gewoon zachtjes afremmen.

Overigens impliceert het artikel dat dat een Model 3 feature is, en ik een Model X rij (maar dat had ik niet vermeld).

Ik hoop echt dat het eenmalig was, danwel opgelost in de nieuwe versie...
 
Denk dat er echt iets niet goed zat bij 2019.32.12.1 want ook bij staat nu na één dag al 12.2 te installeren...

Als ik het goed las is deze versie mn leuk voor Canada: daar hebben ze nu ook echte Summon :)
 
Zojuist antwoord van Tesla ontvangen op het browser ‘probleem’ in V10. De browser is alleen full screen te gebruiken. Daardoor kan je naast de navigatie geen waze meer openzetten.

volgens Tesla gaat het slechts om een verwijderde feature

Dus we hoeven t niet snel terug te verwachten denk ik.

————
Thank you for contacting Tesla! I apologize for the delayed response, but I'm happy to assist. Unfortunately, we are not able to restore specific functionalities once they have been removed. However I do understand this was a useful feature for you. I will forward this feedback appropriate team for consideration in future updates, though we cannot promise that this feature will become available again, our team reviews every customer request seriously.
 
Vandaag met V10 (32.11.1) iets geks meegemaakt. Ik rij vrij veel op NoA maar dit was nieuw voor mij.

Was aan het filerijden (iets wat ik overigens zelden/nooit hoeft gelukkig) met Autopilot & NoA ingeschakeld. Ik reed op de rechter rijstrook achter een vrachtwagen. De auto deed het in principe prima: bleef er netjes op vaste afstand achter. Echter had ik telkens het idee dat er een rare trilling oid was.

Na een paar keer viel me ineens op dat de remlichten (zichtbaar op de miniatuurversie van de auto in het center display) als een gek aan het knipperen waren, echt stroboscopisch. En dat getril waren dus de remmen.

Leek me voor de remmen en voor de mensen achter me niet zo tof, dus de rest maar zelf gereden.

Iemand al eens gehad?

Dit dus. Ik merkte wel dat bij het filerijden de laatste stukjes tot stilstand niet helemaal soepel liepen, maar na het lezen van je post er beter naar gekeken en zag ook een knipperend remlicht op mijn dash (Model X). Op dit moment op 2019.32.12.1, maar had dit ook al bij 11.1.

Heb ook dat NoA soms niet weet hoeveel meter deze nog ingeschakeld blijft bij nemen van de afrit

7AAC0FCB-CD66-455E-8BF4-890DFBC79858.jpeg