Gemerkt dat de hoofdsteunen niet meer konden worden aangepast. Venster voor hoofdsteunen of lendensteun kwam niet op scherm. Een NOTE ingesproken vanochtend om 0530 en vanmiddag kon ik na wisseling van bestuurdersprofiel de hoofdsteun weer stellen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht eerst dat ik gek was, maar na drie weken op dezelfde plek gereden te hebben weet ik het 100% zeker, mijn Tesla doet bij ring Groningen afslag richting Hoogezand zelf zijn richtingaanwijzer aan voor invoegen tijdens autopilot zonder NoA. Daadwerkelijk invoegen doet hij natuurlijk niet aangezien je zelfs onder NoA voor invoegen een bevestiging moet geven. Toch vind ik dit erg vreemd. Dit zou niet moeten gebeuren toch als NoA uit staat?
Ik heb het ook als ik bij Nieuw-Vennep de A4 oprij. Daar heb je een lange invoegstrook die eerst nog door een vangrail + middenberm gescheiden is van de hoofdrijbaan. Op dat stuk begint hij steeds uit zichzelf naar links te knipperen. Ik zet het uit - hij weer aan - ik weer uit - hij weer aan - ik wee..... enz. Alleen daar. Ik heb daar altijd NoA aan, maar zal eens proberen zonder NoA.Is heel irritant wat mij betreft. Hij doet het ook van a22 de a9 op. Maar daar hoef je tijdens de spits niet in te voegen want invoegstrook wordt dan spitsstrook. Heel onduidelijk voor medeweggebruikers.
Heb je een S? Want op mijn 3 kan ik geen hoofdsteun instellenGemerkt dat de hoofdsteunen niet meer konden worden aangepast. Venster voor hoofdsteunen of lendensteun kwam niet op scherm. Een NOTE ingesproken vanochtend om 0530 en vanmiddag kon ik na wisseling van bestuurdersprofiel de hoofdsteun weer stellen.
En de gefinetunede branches uiteindelijk weer mergen toch, lijkt me? Ik vraag me af waarom we af en toe weer enkele regressies zien...[..]
Wat ze volgens mij gewoon doen is iedere 4 weken een branch van master trekken, en die testen en finetunen tot de uiteindelijke tagged releases die wij stervelingen zien. Prima aanpak.
Klopt. Heeft model 3 helemaal geen hoogte instelling voor de hoofdsteun??Heb je een S? Want op mijn 3 kan ik geen hoofdsteun instellen
Nope.Klopt. Heeft model 3 helemaal geen hoogte instelling voor de hoofdsteun??
Moet je de hoofdsteun dan handmatig op hoogte zetten??Nope.
Een service afspraak maken voor een sotfware-update. Die zullen ze dan wel cancellen, maar dan komt ook ineens je update binnen.Ik wacht nog steeds op de update.... kan zelden op WiFi
Moet ik wat doen, of nog steeds wachten, zoals men eerder adviseerde?
Moet je de hoofdsteun dan handmatig op hoogte zetten??
De 'regressies' zijn geen code-level regressies. Op dit moment is "FSD" in codetermen "een hele grote bak met ifjes en switches". Je moet het echt zien als een enorme grote bak code die dingen roept als:En de gefinetunede branches uiteindelijk weer mergen toch, lijkt me? Ik vraag me af waarom we af en toe weer enkele regressies zien...
Ik ben het eens met je post hoor, maar de korrel zout die wel bij je betoog moet is dat een (onbekend) deel van de phantom brakes veroorzaakt wordt door de onzekerheid in het wereldmodel die wèl het gevolg is van inconsistente interpretatie van sensorinputs, nodeloos conflicterende / onvoldoende hierarchische beslisregels, vertraging in besluitvorming door niet geoptimaliseerde code etc. Een (onbekend) ander deel van die onzekerheid wordt veroorzaakt door de inherente onvoorspelbaarheid van de buitenwereld, en weer een ander deel door de imperfecties in het meten van die buitenwereld door de keuzes die zijn gemaakt in de sensoren etc.Sowieso is de meest gehoorde 'regressieklacht' inherent bullshit, dat gaat namelijk over de phantom brakes. Laten we het voor eens en altijd zeggen - die ga je altijd blijven houden en hebben geen hol van doen met regressies.
En hoe train je de input stroom ...interpretatie van sensorinput
Ik ben het eens met je post hoor, maar de korrel zout die wel bij je betoog moet is dat een (onbekend) deel van de phantom brakes veroorzaakt wordt door de onzekerheid in het wereldmodel die wèl het gevolg is van inconsistente interpretatie van sensorinputs, nodeloos conflicterende / onvoldoende hierarchische beslisregels, vertraging in besluitvorming door niet geoptimaliseerde code etc. Een (onbekend) ander deel van die onzekerheid wordt veroorzaakt door de inherente onvoorspelbaarheid van de buitenwereld, en weer een ander deel door de imperfecties in het meten van die buitenwereld door de keuzes die zijn gemaakt in de sensoren etc.
Niet in de Tesla code. Wel in het bouwen en gebruiken van een (stochastisch, voorspellend, evt. gedistribueerd) wereldmodel. Elk stukje geavanceerde robotica dat in de echte wereld moet opereren loop je tegen dezelfde beperkingen aan. Tesla is verre van uniek daarin.Door wat je hier zegt krijg ik het idee dat jij inzicht hebt in de code/parameters die gebruikt worden. Tof! Kan je dat verder toelichten?
Nee hoor. Tesla doet leuke dingen maar is gewoon gebonden aan dezelfde constraints als ieder ander. Iedereen loopt aan tegen dezelfde bronnen van onzekerheid in dit soort wereldmodellen. Een deel daarvan ligt binnen eigen bereik om ze op te lossen, een deel daarvan zul je mee om moeten gaan. In beide gevallen is er alle ruimte voor het maken van fouten, en dus ook voor regressies.Ander is je gehele post een grote aanname die je niet kan onderbouwen...
Door wat je hier zegt krijg ik het idee dat jij inzicht hebt in de code/parameters die gebruikt worden. Tof! Kan je dat verder toelichten?
Ander is je gehele post een grote aanname die je niet kan onderbouwen...
Eens, maar je zegt ook:Niet in de Tesla code. Wel in het bouwen en gebruiken van een (stochastisch, voorspellend, evt. gedistribueerd) wereldmodel. Elk stukje geavanceerde robotica dat in de echte wereld moet opereren loop je tegen dezelfde beperkingen aan. Tesla is verre van uniek daarin.
Nee hoor. Tesla doet leuke dingen maar is gewoon gebonden aan dezelfde constraints als ieder ander. Iedereen loopt aan tegen dezelfde bronnen van onzekerheid in dit soort wereldmodellen. Een deel daarvan ligt binnen eigen bereik om ze op te lossen, een deel daarvan zul je mee om moeten gaan. In beide gevallen is er alle ruimte voor het maken van fouten, en dus ook voor regressies.
de onzekerheid in het wereldmodel die wèl het gevolg is van inconsistente interpretatie van sensorinputs, nodeloos conflicterende / onvoldoende hierarchische beslisregels, vertraging in besluitvorming door niet geoptimaliseerde code etc.
goed gezien, was dus te laat met verwijderen hahaEens, maar je zegt ook:
Misschien dat jij hier tegenaan loopt (no offense!), maar het geen automatisme dat Tesla dat dan ook doet. Als leek lees ik, als je zegt "inconsistente interpretatie van sensorinputs", dat als sensor 1 output A geeft je soms kiest voor de ene interpretatie en soms voor een andere. Dat kan je niet onderbouwen zonder inzicht te hebben. Wel lijkt het me dat een combinatie van inputs van sensoren tot bepaalde reacties van leiden (bijv. een phantom brake).
Maar nogmaals, ik denk dat jij beter weet waar je over praat dan ik, gezien jouw laatste post (en je woonplaats? ).