Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij deels waar:)

170 kan niemand halen bij de superchargers hier. Dus volgens mij bedoelen ze dat we wel tot de max kunnen bij de superchargers, boven de 100kw van nu, maar uiteraard geen 170 omdat geen enkele supercharger dat aankan.

Bij Ionity kan je 190kW halen met 70kWh accu :) Ik denk dat 170kW voor SR+ inderdaad alleen te halen is bij V3 supercharger aangezien deze 500V is. De Amperes kunnen ze niet verhogen tenzij ze de accu willen slopen. Bij V2/Ionity/Fastned zal kWmax rond de 120-130 komen bij SR+.
 
Sinds V10 kan ik mijn auto (MX100D) meestal niet meer voorverwarmen. Kreeg bij vorige versies altijd in de app een foutmelding, en in de auto stond er dat de accu minstens 20% moest hebben (ook al had ie veel meer).

Vanmorgen de update naar 36.2.1 gekregen en nu gaf de app wederom een foutmelding. Het scherm gaf nu echter een “systeemfout” aan. Reset (stuur knopjes, ook met rem gedaan) maar hielp niet.

Net nog eens geprobeerd en nu wil ‘ie wel. Morgenochtend vast weer niet.

Iemand anders hetzelfde?

48794902-03FC-4BB1-8ED5-C1735BD8880C.jpeg
 
De Stop functie is heel fijn. Even wennen aan hoe snel hij remt, maar idd, super soepel. Achteruit even wennen, maar het lijkt heel voorspelbaar.

Wat mij verder positief opviel is dat de cruise control snelheid, bij het inschakelen van autopilot, weer op de huidige snelheid wordt ingesteld mits die hoger is dan de toegestane snelheid. Zoooo fijn.

De Autopilot leek ook meer solide. Geen nerveus gestuur.
Het extra vermogen lijkt wel voelbaar. Het het geluid lijkt iets donkerder. Klinkt sneller :) Zeker met die hoge fluittoon er doorheen.

De achteruitrij camera had geen haperingen, maar ik moet nog even testen met de web browser op de achtergrond. Die heeft nog altijd wel effect op de overige functies. Bijvoorbeeld een echo in het geluid van autopilot uitschakelen.
 
Met de AWD merk ik het ook. Ik had de laatste tijd het gevoel dat hij minder vlot was. Of ze hebben de laatste tijd minder vermogen gegeven zodat ze het nu als cadeau terug kunnen geven, of ik ben inmiddels aan het vermogen gewend dat ik het als normaal ervaar :)

Gevoel had ik dus ook maar is vast gewenning :). Wat mij verder positief opvalt: spotify lijkt eindelijk weer stabieler.
 
Voordat 2019.36.2.1 geïnstalleerd werd had ik opladen start ingesteld op elf uur in de avond. Nu met nieuwe instelling begint het laden meteen ongeacht het tijdstip en wordt het laatste deel tot zes uur in de ochtend geladen. Er is dus nog wat werk te doen wat mij betreft. Bij voorkeur ook starttijd in kunnen stellen voor nachtstroom en ook doorladen tot moment van vertrek. Dat is bij mij half acht, dan is de accu al weer afgekoeld.
Ik heb voor het laden gekozen voor de nieuwe optie: laden en verwarm direct voor vertrek op doordeweekse dagen.
Daar lijkt iets niet mee te kloppen. Hij begint ook direct te laden als ik aankoppel, ipv te wachten tot vlak voor ik wegga.
Ik heb het zojuist net geprobeerd, maar hij laadde maar een heel klein beetje. Waarschijnlijk om de werkelijke laadsnelheid te bepalen en daarmee een nauwkeurige schatting van de laadtijd te kunnen maken. Nu staat hij gepland voor 'beginnen met laden om 2:00'.

Afgelopen nacht overigens ook (ein-de-lijk :rolleyes:) 36.2.1 gekregen. Full stop is o zo heerlijk (zoals ik eigenlijk al wist). 5% extra vermogen, niet geprobeerd.... ga je dat merken? Rijden op de snelweg, inhalen etc. lijkt allemaal wat beter te gaan. Zoals anderen opmerkten: uitwijken voor een vrachtwagen doet hij nu ook op de linker- of rechterbaan. Dat was welkom want ik reed op de A5 een heel convooi behorende bij twee van die mastodonten van Liebherr kranen voorbij. Nu nog uitwijken voor motorfieten in de file. Kom op Tesla, je kunt het!

En o ja: na een kwartiertje: op een recht en volkomen oninteressant stukje n-weg met door een middenberm gescheiden rijbanen: AP paniek: groot rood stuur en of ik maar even gelijk over wil nemen. Na een paar minuten deed hij het weer.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Lexikon
Sinds V10 kan ik mijn auto (MX100D) meestal niet meer voorverwarmen. Kreeg bij vorige versies altijd in de app een foutmelding, en in de auto stond er dat de accu minstens 20% moest hebben (ook al had ie veel meer).

Vanmorgen de update naar 36.2.1 gekregen en nu gaf de app wederom een foutmelding. Het scherm gaf nu echter een “systeemfout” aan. Reset (stuur knopjes, ook met rem gedaan) maar hielp niet.

Net nog eens geprobeerd en nu wil ‘ie wel. Morgenochtend vast weer niet.

Iemand anders hetzelfde?

View attachment 476052
heb ik ook sinds 36.2.1 inschakelen kan maar schakelt zelf direct weer uit en vervolgens een foutmelding
 
Misschien begrijp ik je verkeerd maar zeg je nu dat cc je snelheid alleen overneemt als je te hard rijdt...?
Yup. Als je 40 rijdt waar je 50 mag, pakt ie de maximumsnelheid + je eigen ingestelde marge. Rij je 140 waar je 120 mag, pakt ie 140.

Je kan in een Model 3 via het scherm dan natuurlijk wel manueel corrigeren.
 
Dat gedrag van de cc heeft mij altijd verbaasd. Alleen met de “marge” (+/- 10 km/h) kun je hem in toom houden. Waarom kan-ie niet gewoon je huidige snelheid overnemen ? o_O
Ik moet toegeven dat ik het extra hendeltje in de Model S en X handiger daarin vind... Naar je toe trekken krijg je hetzelfde gedrag als in de Model 3, maar als je naar onder of boven beweegt wordt TACC geactiveerd op de snelheid die je op dat moment rijdt. Ideaal dus om lekker 30 aan te houden, of wat ik vaak merk dat de snelheidslimiet nog op een oude 70 of 90 staat, terwijl de limiet effectief 50 of 70 is.
 
Ik moet toegeven dat ik het extra hendeltje in de Model S en X handiger daarin vind... Naar je toe trekken krijg je hetzelfde gedrag als in de Model 3, maar als je naar onder of boven beweegt wordt TACC geactiveerd op de snelheid die je op dat moment rijdt. Ideaal dus om lekker 30 aan te houden, of wat ik vaak merk dat de snelheidslimiet nog op een oude 70 of 90 staat, terwijl de limiet effectief 50 of 70 is.

Is vooral lekker als je straks overdag niet harder mag dan 100 en de TACC overal 120 en 130 wil gaan rijden. Erg jammer dat de Model 3 niet iets vergelijkbaars heeft. Moet toch softwarematig op te lossen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar in andere landen ook geen last van hebben. Als je in Duitsland rijdt en je zet de TACC aan, dan gaat ie bijna overal 150 rijden, terwijl ik liever 135 aan hou.