Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model 3 LR is op 30 juni afgeleverd. In de changelog stonden inderdaad de improved visualisatie vermeld en heb ze inmiddels ook een keer op het scherm voorbij zien komen.

Ik ga er dus ook vanuit dat ik HW3 heb. Ik heb verder geen FSD dus weet niet wat in de praktijk de toegevoegde waarde zal zijn, behalve dat het er wel fancy uitziet.

Wat ik mij wel afvraag: ik ben erg tevreden over de werking van autosteer en de TACC de laatste tijd, maar lees ook veel meer negatieve ervaringen. Zullen er ook softwarematige verschillen zitten tussen HW2.5 en HW3 auto's die de verschillen in ervaring kunnen verklaren?
 
Ik heb inmiddels ook de update, maar ik vraag me nog iets af. Ik had in de berichten die voorbij kwamen (o.a. bij Tesla Facts) gelezen dat ook de range van de SR+ zou toenemen met de update, maar daar is in mijn geval geen sprake van. Is dit een geval van verkeerde vertaling of heb ik het bericht verkeerd geintepreteerd?

Tesla Models S, 3 en X krijgen gratis upgrade - Teslafacts

"De Tesla Model 3 Standard Range (Plus) krijgt met de update ook een groter bereik en zal straks ook sneller kunnen laden bij de Tesla Superchargers."

Dat one-pedal-driving is wel echt ideaal, de instellingen voor laden en voorverwarmen zijn m.i. nog erg beperkt, ook jammer dat je dit niet in de app kunt instellen. Verder nog geen pillonnen gevonden, dus of ik die zie op het scherm weet ik nog niet (Model 3 SR+, geen FSD, levering 1 okt 2019).
 
Gisteren versie 2019.36.2.1 gedownload. Ik had verwacht een 5% snelheidsverbetering verwacht, maar het stond niet in mijn release notes...

Ik dacht dat de hele lijn de verbetering zou krijgen en niet alleen de model 3?

Ik heb een model s 100d uit aug 2018
 
mijne is gebouwd in maart '19, afgeleverd juni, maar denk ook HW2,5. Video is in H264. Maar ik heb wel de oranje cones
Videos zijn altijd H264 sinds een software update in juli of augustus. Dus dan moet je al naar videos kijken van voor die software update. Ik heb zelf mijn LR AWD (zonder FSD) sinds eind juni, was ergens in juni ook in Belgie aangekomen met de boot dacht ik. Ik heb volgens de codec truc een HW3.
 
ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met uitgesteld laden op vertrektijd....Bij mij ging die in 36.1 niet tot de vertrektijd maar stopte voor 6h
Ik vind het maar een bizarre manier van regelen, die mij absoluut niet uitkomt. Wij hebben zonnepanelen maar nog een dubbele meter met dag- en nachttarief, dus wij willen juist overdag opladen, niet 's nachts. Tesla gaat er gewoon van uit dat iedereen wel voor 6u 's ochtends wil opladen?! Je kan dat niet eens uitzetten?

En voor veel mensen maakt het helemaal niet uit wanneer ze opladen, maar als die dan om 10 uur willen vertrekken met 100%, staat die auto daar doodleuk 4 uur lang aan 100% te staan.

En wat ik echt nodig heb, is iets als "ik wil volgende zaterdag om 10u vertrekken met 100%". Dat kan dus nog steeds niet, terwijl dat juist de meest basic basisfunctionaliteit zou moeten zijn.

En schedulen met de app gaat ook nog altijd niet om één of andere reden. Als ik in het buitenland zit (ik ben piloot op lange afstand) gebruik ik vaak mijn vrouw als afstandsbediening. "Wil jij de auto om 11u op 100% zetten?". Alleen is dat een beetje moeilijk als ik om 9 uur land, want dan zou ze dat midden in de nacht moeten doen.

Ik heb ook wel de volgende workaround gevonden:
- Aangekomen op de parking: instellen op 70%, beginnen om x uur waarbij x ongeveer 7 uur voor de aankomst van mijn terugvlucht is.
- Vervolgens met de app op de telefoon (kan niet op het auto-scherm) het opladen onmiddellijk starten.
- Een paar dagen later in het hotel in het buitenland, voordat ik vertrek, de auto op 100% zetten maar *niet* beginnen met opladen. Dan begint hij op het ingestelde uur.

Als ik dan daadwerkelijk op het geplande uur aankom, is de auto klaar om terug te rijden. Maar als ik in het hotel een bericht krijg dat de vlucht twee uur vertraagd is, kan ik het beginuur niet meer veranderen en heb ik dus de keuze: de auto 2 uur op 100% laten staan, of op 90% zetten en onderweg superchargen. Niet echt handig...
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Zien mensen met HW3 nu wel of niet de "improved visualizations" in de changelog? Ik vermoed dat ik HW2.5 heb maar nu kun je dit dus niet meer controleren via de codecs? hoe dan wel? Ik heb in mijn changelog geen vermelding van de "improved visualizations" alvast.

Ik heb mijn M3 SR+ met FSD op 25/06/19 geleverd gekregen.
 
Ik vind het maar een bizarre manier van regelen, die mij absoluut niet uitkomt. Wij hebben zonnepanelen maar nog een dubbele meter met dag- en nachttarief, dus wij willen juist overdag opladen, niet 's nachts. Tesla gaat er gewoon van uit dat iedereen wel voor 6u 's ochtends wil opladen?! Je kan dat niet eens uitzetten?

En voor veel mensen maakt het helemaal niet uit wanneer ze opladen, maar als die dan om 10 uur willen vertrekken met 100%, staat die auto daar doodleuk 4 uur lang aan 100% te staan.

En wat ik echt nodig heb, is iets als "ik wil volgende zaterdag om 10u vertrekken met 100%". Dat kan dus nog steeds niet, terwijl dat juist de meest basic basisfunctionaliteit zou moeten zijn.

En schedulen met de app gaat ook nog altijd niet om één of andere reden. Als ik in het buitenland zit (ik ben piloot op lange afstand) gebruik ik vaak mijn vrouw als afstandsbediening. "Wil jij de auto om 11u op 100% zetten?". Alleen is dat een beetje moeilijk als ik om 9 uur land, want dan zou ze dat midden in de nacht moeten doen.

Ik heb ook wel de volgende workaround gevonden:
- Aangekomen op de parking: instellen op 70%, beginnen om x uur waarbij x ongeveer 7 uur voor de aankomst van mijn terugvlucht is.
- Vervolgens met de app op de telefoon (kan niet op het auto-scherm) het opladen onmiddellijk starten.
- Een paar dagen later in het hotel in het buitenland, voordat ik vertrek, de auto op 100% zetten maar *niet* beginnen met opladen. Dan begint hij op het ingestelde uur.

Als ik dan daadwerkelijk op het geplande uur aankom, is de auto klaar om terug te rijden. Maar als ik in het hotel een bericht krijg dat de vlucht twee uur vertraagd is, kan ik het beginuur niet meer veranderen en heb ik dus de keuze: de auto 2 uur op 100% laten staan, of op 90% zetten en onderweg superchargen. Niet echt handig...
Ik gebruik Stats for Tesla op m'n iPhone en daarmee kan je veel geavanceerdere programma's instellen. Als ik jou verhaal zo lees is dit precies wat je zoekt.
Voor twee tientjes krijg je een hoop meer functionaliteit.
 
Mijn M3 is begin september afgeleverd. En als het waar is met die pilonen (dat je HW3 moet hebben) dan heb ik dus HW2.5. In de release notes niks over “Improved visualisations”. Mijn auto is dus al “outdated” in twee maanden tijd ? :confused: :mad:

Dat is correct.
Als je FSD koopt krijg je misschien OOIT een upgrade. Maar daar hoor je vooralsnog niks over.
In de US is groep 1 begonnen, maarja, in Europa is FSD qua regelgeving nog jaaaaaaaren weg, dus zal de HW3.0 upgrade voor FSD betalers er ook wel niet meer komen
 
Maar je ziet dat er nu meer features komen voor HW3 (ook al heb je geen FSD)...
Dat was wat ik had verwacht, en daarom 2 auto's geweigerd omdat deze hw2.5 hadden. nr 3 was wel raak :) Over het algemeen lijken ze de LR AWD's wel uit te rusten met HW3