Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zien nou release notes eruit? Zelfde als de model 3?


E6E4C046-D5BE-445A-A0C4-A6B969ED61FD.jpeg
 
  • Like
Reactions: fabian
Wel gierig tov VS release notes...:p
Bij mij was de auto setting voor de ruitenwissers redelijk OK dus dat was niet echt noodzakelijk. Ik vond FSD de na de laatste update (36.2.3) nerveus maar heb daar niet lang mee rondgereden dus ben benieuwd. Had echter ook wel verwacht dat ze wat aan de hard coded eindtijd bij gepland laden hadden gedaan, hoop dat ze daar gauw wat meer flexibiliteit bij gaan inbouwen ook in de standaard app.
 
Vandaag met 40.2.1 gereden. Hij slingert ontzettend op de weg als je langs vrachtwagens rijdt of auto’s met aanhangers. Vele malen meer dan in de vorige versies. Ontzettend irritant. Verder werken de ruitenwissers wel een stuk beter en lane change is sneller en gaat eerder. Verder geeft de auto nu ook aan welke camera slecht zicht heeft en wil de auto je sneller naar de rechterbaan hebben na het inhalen.
 
Vandaag met 40.2.1 gereden. Hij slingert ontzettend op de weg als je langs vrachtwagens rijdt of auto’s met aanhangers. Vele malen meer dan in de vorige versies. Ontzettend irritant. Verder werken de ruitenwissers wel een stuk beter en lane change is sneller en gaat eerder. Verder geeft de auto nu ook aan welke camera slecht zicht heeft en wil de auto je sneller naar de rechterbaan hebben na het inhalen.


dat zwalken heb ik ook ... wel jammer want hij ging voorheen als een snaar....
 
  • Like
Reactions: Maarten CH
dat zwalken heb ik ook ... wel jammer want hij ging voorheen als een snaar....

Paar keer eerder meegemaakt dat na een grote update AP/FSD een te hoog alcohol promillage lijkt te hebben. Lost zicht zelf vaak op met volgende release. Bij mij viel ook op dat de 2019.40.2.1 wat zoekerig is. Vroeg me af of dit te maken had met zware belading (auto vol met dozen) icm harde wind. Maar kan dus ook de update zijn :rolleyes:

Hoe dan ook, finetuning volgt vanzelf via update ;)
 
Met 2019.36.2 vindt ik het automatisch 'uitwijken' voor vrachtwagens al enorm storend. Ik hoop niet dat het nog erger is met 2019.40.2 ....
Op zich is het uitwijken zelf niet zo'n probleem, maar het terugsturen naar het midden van de baan is veel te abrupt.
(non-FSD, gewoon op autosteer)
 
Met 2019.36.2 vindt ik het automatisch 'uitwijken' voor vrachtwagens al enorm storend. Ik hoop niet dat het nog erger is met 2019.40.2 ....
Op zich is het uitwijken zelf niet zo'n probleem, maar het terugsturen naar het midden van de baan is veel te abrupt.
(non-FSD, gewoon op autosteer)

Ik herken dit beeld niet bij Model 3. Aan je "naam" te zien spreek jij over een Model X? Ahv gesprekken met anderen begreep ik wel dat ieder model/serie net even wat anders kan reageren op een update. :rolleyes:

Nb: wel/geen FSD zal m.i. niet veel invloed hebben op gedrag binnen "lange rechte strook" (niet gebaseerd op feitenkennis, meer op gevoel)
 
Met 2019.36.2 vindt ik het automatisch 'uitwijken' voor vrachtwagens al enorm storend. Ik hoop niet dat het nog erger is met 2019.40.2 ....
Op zich is het uitwijken zelf niet zo'n probleem, maar het terugsturen naar het midden van de baan is veel te abrupt.
(non-FSD, gewoon op autosteer)

Dat slingeren is idd super irritant. Ik begrijp ook niet waarom dat nodig is, je doet het toch zelf ook niet? Als de buren netjes binnen de lijntjes rijden is het ook nergens voor nodig, zo breed zijn die auto's ook weer niet...

Is er een manier om Tesla duidelijk te maken dat dit geen vooruitgang is?
 
Met 2019.36.2 vindt ik het automatisch 'uitwijken' voor vrachtwagens al enorm storend. Ik hoop niet dat het nog erger is met 2019.40.2 ....
Op zich is het uitwijken zelf niet zo'n probleem, maar het terugsturen naar het midden van de baan is veel te abrupt.
(non-FSD, gewoon op autosteer)


Bij mij ook bij Model 3 LR. Als je langs een lange rij vrachtwagens met net iets te veel ruimte tussen de wagens rijdt dan blijft mijn Model 3 als maar heen en weer slingeren, echt absurd dat zoiets nog niet is opgelost of op z'n minst uit te schakelen is. Het is zo erg dat ik na klachten van passagiers (en m'n eigen schaamte) AP maar uit zet. Ik ga hier een service afspraak voor maken.
 
Blijft bijzonder dat updaten. Zojuist is op een MS 2013 versie 2019.40.2 geïnstalleerd. Hoelang gaat die oude hardware die nieuwe software nog aankunnen? Gelukkig nog geen autonome rem-, slinger- of baanwissel-initiatieven. Nu maar hopen dat ze het TPMS-foutje hebben hersteld....
Zo hierboven in deze draad te lezen, wordt voor andere weggebruikers een Tesla Avoiding Cruise Control een must.
 
Vandaag met 40.2.1 gereden. Hij slingert ontzettend op de weg als je langs vrachtwagens rijdt of auto’s met aanhangers. Vele malen meer dan in de vorige versies. Ontzettend irritant. Verder werken de ruitenwissers wel een stuk beter en lane change is sneller en gaat eerder. Verder geeft de auto nu ook aan welke camera slecht zicht heeft en wil de auto je sneller naar de rechterbaan hebben na het inhalen.
Vanaf welke versie kwam je? Op de 36 versies was het zwalken ook al vervelend aanwezig...
 
Vanaf welke versie kwam je? Op de 36 versies was het zwalken ook al vervelend aanwezig...

Het slingeren in 2019.40.2 is vele malen heftiger dan in 36. Na het uitwijken naar links bij het inhalen van een vrachtwagen, schiet de wagen richting de rechterstreep van de rijbaan, maar doet dat te heftig en te ver, waardoor de AP weer corrigeert om uiteindelijk in het midden van de rijbaan uit te komen. Ik was idd even bang dat ik staande zou worden gehouden, vanwege rijden onder invloed ...

Het van rijbaan wisselen gaat wel veel vlotter en sneller. Ik vermoed dat beide zaken (rijbaan wisselen en uitwijken voor vrachtauto) iets met elkaar te maken hebben.